חפש

מניפת ירקות - מתכון

כתיבה וצילום: יגאל גיאת

זרמו איתי רגע צעד לאחור.

זוכרים, כשעוד היינו קונים מוזיקה, אני מתכוון פיזית קונים, "על אמת", תקליטים, קלטות, דיסקים?

זוכרים שזה היה ממש כיף כשהלהקה או הזמרת או הזמר האהובים היו מוציאים באיזשהו שלב אלבום אוסף?

זוכרים שכמעט תמיד היתה באלבום האוסף הזה איזושהי רצועת בונוס מפנקת שלא פורסמה בעבר? רצועה שנועדה לעודד את מכירת האוסף שממילא יש לכולם?

אז זהו, אני חושב שזה מה שמהווה מניפת הירקות הזו כאן לירקות. אנחנו מדברים על אוסף נבחר, כשרצועת הבונוס כאן היא: הטעם.

מתכון ממש קל להכנה, מתאים מאוד גם לאירוח, בזכות הויז'ואל, שלא לדבר על עושר לא חוקי בעליל של טעמים, שמתרכז אל תוך כל ביס, כי זה כל הקטע כאן בעיניי, חיתוכים דקים יחסית, שמאפשרים לכל הירקות להפרות האחד את השני בטעם, אך עדיין לשמור על עצמאות ויזואלית.



מצרכים: (ל-4 מנות)
- 1 חציל עצום. הקשיבו, החציל הוא שדה התעופה שלנו כאן, אוקיי? ממנו אנחנו ממריאים ואליו אנחנו נוחתים. החציל הוא המאדר פאקר מאדר של כל העסק, אז בחרו את החציל המושלם
- 1 תפוח אדמה גדול. אם אתם מעדיפים בטטה - היא בהחלט תעבוד כאן נפלא עם המתיקות שלה
- 1 בצל לבן עצום, או 2 בינוניים
- 1 קישוא מוצק שלא מהעולם הזה, או שניים שכן מהעולם הזה
- 2 עגבניות ענקיות או 3 בינוניות
- 1 ראש שום
- 3 ענפים/גבעולים של טימין
- מלח גס
- פלפל שחור גרוס
- ספריי שמן, או / כף שמן, לא שמן זית (כי שמן זית נשרף בחום גבוה ויש כאן אפייה בחום גבוה)
- קצת גבינת פרמז'ן טבעונית, מגורדת

אופן ההכנה:
1. פורסים את החציל לפרוסות בעובי של כ-4 מ"מ, אבל לא משלימים את הפריסה עד הסוף, מפסיקים את החיתוך כחצי ס"מ לפני הסוף, כדי להשאיר את כל הפרוסות מחוברות בתחתיתן.

2. פורסים בנפרד, עד הסוף, את תפוח האדמה, הבצל, הקישוא, העגבניות, לפרוסות בעובי של כ-2 מ"מ בלבד.

3. את ראש השום מפרידים לשיניים, מקלפים ופורסים כל שן ל-3-4 "גפרורים".

4. מניחים את החציל, הפרוס אך מחובר, על תבנית אפייה משומנת קלות. עכשיו אתם מפוקסים ועובדים במשרה מלאה כמשלבים, שזה אומר, להתחיל להכניס את הירקות הפרוסים בין פרוסות החציל. התחילו עם תפוח האדמה, המוצק, שיסיע לכם "לפתוח" את החציל. יוצא פחות מדי פרוסות? שימו אחת כן ואחת לא. יוצא יותר מדי פרוסות? שימו שתיים, אל תאגה, כבר תפרידו ביניהן עם הירק הבא, הכל טוב. אתם הולכים לגלות שהחציל הולך להתרחב עד כדי סגירת מעגל עם עצמו, כתוצאה מהמתיחה שתיווצר כשתכניסו בין פרוסותיו את כל שאר הירקות.

5. לאחר שאתם מסיימים לשלב בין כל הפרוסות הדקות של הירקות הגדולים, מגיע תורו של השום. עליכם פשוט לדחוף חתיכה או שתיים בין כל 2 פרוסות חציל ושאר הירקות שמצטופפים ביניהן. טיפ קטן: אני ממליץ להצמיד את השום לעגבנייה, כי היא הכי נוזלית כאן, זה אומר שהיא הפרטנרית המושלמת שלכם להעברת הבשורה אל שאר הירקות, על כך שנפל (שום) דבר.

6. את רוב הטימין אני ממליץ להשחיל בתחתית התבנית, כי היא הולכת לקבל נוזלים עליה, שיעלו אדים ללמעלה, לכן שם זה הלוקיישן המושלם עבור הטימין להפיץ את הבשורה שלו אל כולם. אבל כן, בכל זאת איזה 30% ממנו הייתי דוחף באקראי בן הפרוסות.

7. מפזרים מלח גס ופלפל גרוס על כל העסק. גם פיזור מלמעלה, אבל גם עיסוי קל עם האצבעות, כדי להחדיר את התיבול בין הפרוסות הצמודות. מקנחים בהתזה קלה של ספריי שמן (או קצת עיסוי מלמעלה באצבעות משומנות).



8. מכסים היטב את התבנית, מכניסים לתנור בחום גבוה (250), למשך כ-45-50 דקות. אל תפריעו, תנו לכל החבר'ה שם לתקשר ביניהם ולהחליף נוזלים באינטימיות.

9. מסירים את כיסוי התבנית, מפזרים פרמז'ן מגורדת מעל, מחזירים אל התנור לכ-10 דקות נוספות במצב גריל, לטובת השחמה קלה.
.
10. מגישים חם ומתענגים על איך שמניפת ירקות מסוגלת לבלבל אותך ככה.

11. בהצלחה ובתיאבון!

תגובות: