חפש

שניצל כרוב אפוי

כתיבה וצילום: יגאל גיאת

הנה מתכון קל ממש, למאכל שתופס פופולריות הולכת וגוברת, כי ברגע שלוקחים ביס מהדבר הזה, מפרקים מגש. אין איך לעצור פשוט.

שניצל כרוב אפוי
 
שניצל כרוב הוא עניין ממש ממש טעים, שמאוד קל להכנה, זול וזמין ובתכל'ס - די ממכר.

"שניצל" - לא כי הוא מתיימר לנסות להחליף את השניצל הקלאסי (בין אם טבעוני או קרניסטי), ממש לא. זהו מאכל עצמאי לגמרי, במרקם, בטעם, באפטרטייסט, אבל אופן ההכנה שלו קצת דומה להכנת שניצל, מכאן נגזר שמו. ממליץ לכם כל-כך לנסות, לטבעונים וקרניסטים כאחד, מנה עיקרית טעימה בטירוף. אפויה, לא מטוגנת. בשרנית, אך עדינה.

קרן שלי נתקלה בזה ברשת באחד הימים, ניגשה למטבח ולקחה את זה קצת למקום משלה. צילמתי, טרפתי, התענגתי, תחקרתי, כתבתי, העליתי, הנה זה כאן למי שמעוניין, ממליץ ממש.

כרוב ירוק - מתכון לשניצל כרוב אפוי

מצרכים: (לכ-8 שניצלים עבים)
- 2 כרובים ירוקים בינוניים
- 4 כפות קמח חומוס
- 4 כפות קמח לבן רגיל
- 1 כף שמרי בירה
- חצי שקית פירורי לחם לשניצל (כ-180 גרם)
- 1 כף גדושה תערובת עשבי תיבול, לפי הטעם שלכם
- 3 כפות שמן
- מלח

אופן ההכנה:
1. מניחים סיר גדול על אש גבוהה, מכניסים את הכרובים, בשלמותם, מבשלים במשך 10-15 דקות. אנחנו לא רוצים כאן בישול מלא, רק ריכוך ראשוני שיסייע לספיגת טעמים באפייה שתגיע בהמשך.

2. ה-10 דקות הללו של הכרוב על האש הם זמן מושלם להכנת תערובות הבלילה והציפוי:

2א' - הכנת הבלילה: מכניסים לצלחת עמוקה את קמח החומוס + הקמח הרגיל + קצת מלח + קצת מים. מערבבים היטב, מתקנים את כמויות המים/הקמחים לפי הצורך, עד לקבלת בלילה אחידה, די דלילה. זה בעצם תחליף הביצים שלנו כאן, "הדבק" שימוקם בין הכרוב לבין הפירורים.

2ב' - הכנת הציפוי: בצלחת שטוחה גדולה מערבבים את פירורי הלחם + שמרי הבירה + תערובת התיבול שבחרתם.

תערובת לציפוי עבור שניצל כרוב אפוי

3. מוציאים את הכרובים מהסיר, אפשר לשטוף קצת במים קרים, לעצירת תהליך הבישול ובכלל, כדי שתוכלו לגעת בשני הכדורים הרותחים שלפניכם. בעזרת סכין גדולה פורסים את הכרובים לפרוסות עבות מאוד, 1.5 עד 2 ס"מ לכל פרוסה. זהו שלב שבו נדרשת קצת החלטיות ביד החותכת שלכם, לא להסס מדי בחיתוך, שלא יתפורר לכם הכרוב. פשוט חיתוך ישר והחלטי, פרוסות עבות.

מתכון לשניצל כרוב אפוי

4. פורשים נייר אפיה על תבנית, לוקחים בזהירות פרוסת כרוב, טובלים בבלילה, משם ישירות אל צלחת הציפוי, מצפים משני הצדדים, מניחים בתבנית, לא ליצור ערמות, אלא שכבה אחת פר תבנית. מזליפים מעל הכל בעדינות טיפות אקראיות של שמן (עדיף שמן קנולה או סויה ולא שמן זית. אנחנו אופים בחום גבוה ושמן זית נשרף ב-200 מעלות) ומכניסים, ללא כיסוי התבנית, לתנור בחום גבוה, 200-250 מעלות, כשהתבנית במסילה העליונה, קרובה לגריל העליון.

מתכון לשניצל כרוב אפוי

5. אופים במשך כ-15-20 דקות, עד להזהבת השכבה העליונה. מוציאים מהתנור, הופכים את הפרוסות, מכניסים שוב אל התנור, לכ-10-15 דקות נוספות, עד להזהבת השכבה העליונה החדשה.

6. מגישים חם וקראנצ'י, מומלץ לפזר קצת בצל ירוק ומלח גס מעל, לצד מיונז טבעוני מתובל בפלפל שחור גרוס. נהימות עונג בלתי מוסברות מצד האוכלים - מובטחות לכם כאן.

7. בהצלחה ובתיאבון.

שניצל כרוב אפוי

תגובות: