חפש

סלט פלפלים קלויים - מתכון

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

מתכון מהיר וכייפי לאחד הסלטים האהובים עלי - סלט פלפלים קלויים.

ממליץ בחום לנסות, זו תוספת משגעת לשולחן, עם ניחוחות וטעמים של עוד. וכן, רצוי מאוד להכין כמות כפולה ואף משולשת של הדבר הזה. אף אחד לא יודע לומר מה התוקף שלו, כל כמות שתעשו פשוט תסתיים תמיד מהר מדי...

סלט פלפלים קלויים הוא עניין מאוד שמח בצלחת, בזכות הצבעים המשוגעים, בזכות הטעמים המתקתקים, בזכות העובדה שהסלט הזה עובד מושלם עם כל-כך הרבה שילובים, חמים וקרים כאחד.

סלט פלפלים קלויים - מתכון
מצרכים: 
- בסביבות 16-18 פלפלים (גמבות) בצבעים. אלו כאן פלפלים בינוניים. אם אתם לוקחים גדולים, אז לכמות המצולמת יספיקו כ-10 פלפלים.
- 1 ראש שום (אפשר גם 2. השיניים נשארות שלמות, לא תהיה השתלטות מרה...)
- אופציונלי אך מומלץ בחום: 1-3 פלפלים חריפים טריים 
- 2 כפות שמן זית
- אופציונלי: 2 כפות חומץ תפוחים
- מיץ מ-1/2 לימון סחוט
- מלח לפי הטעם

סלט פלפלים קלויים - מתכון    
אופן ההכנה:
1. חוצים ומנקים את הפלפלים, המתוקים והחריפים. מקלפים את שיני השום, משאירים אותם שלמים.

2. מסדרים את כל החבר'ה על תבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה, עם גב הפלפלים כלפי מעלה, מטפטפים את 2 כפות שמן הזית מעל.

סלט פלפלים קלויים - מתכון

3. מכניסים לתנור, תבנית גלויה, על חום בינוני/גבוה, למשך כחצי שעה, משתנה מתנור לתנור, מוציאים כשגב הפלפלים מתחיל להיחרך רציני.

סלט פלפלים קלויים - מתכון

4. אם תעשו גוגל על "סלט פלפלים קלוי", תגלו שכמעט בכל המתכונים מציעים בשלב זה לכסות את הפלפלים בניילון נצמד, לטובת אפשרות קלה לקילוף הפלפלים מקליפתם. מודה שאני ממש לא מבין את ההמלצה המסנג'רת הזאת ולא מתחבר אליה, מבחינת רמת הטירחה אל מול התועלת. אז לא אכפת לי כמה היא פופולרית, אני מוותר, לטעמי הסלט מושלם עם הפלפלים בקליפתם.

5. חותכים את הפלפלים הקלויים לרצועות ברוחב של כס"מ, את החריפים לפרוסות דקות, את שיני השום משאירים שלמים. מוסיפים את הלימון הסחוט, את החומץ אם בא לכם, טועמים ובמידת הצורך מתקנים מלח, מערבבים היטב.

6. זהו, סלט הפלפלים הקלוי מוכן. כמה שעות במקרר רק ישביחו את הטעמים. שגרו אותו לאן שרק בא לכם. תוספת צדדית בצלחת, ערבוב עם פסטה, הוספת עשבי תיבול טריים, ניגוב סולו עם לחם טרי, או בתוך כריך, כמו לדוגמה מה שבחרתי כאן: תוספת על כריך שמורכב מלחמניה טריה קלויה >> מריחה של מיונז טבעוני >> חסה טריה >> פרוסות של הפטה הטבעונית המעולה של ויולייף >> סלט פלפלים קלויים מעל הכל >> תנו ביס לדבר הזה >> אתם תשמעו מישהו לצידכם שואל "מה בעצם קרה כאן הרגע?" >> ויקח לכם רגע לעכל שהאדם הזה ששואל הוא >> אתם.

7. בהצלחה ובתיאבון!

סלט פלפלים קלויים - מתכון

תגובות: