חפש

בייקון טבעוני - יובה מקלות - מתכון

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

בייקון טבעוני, בטעמים וניחוחות מעושנים, ששולחים אותך אל מחוזות מושחתים ומטריפים.

מתכון קל מאוד להכנה, עם חומר גלם משגע, מקלות יובה, שלטעמי ממש מתאימות למשימת ההתבייקנות (הא, הא? "התבייקנות", יעני הפועל של להפוך לבייקון. נראה לי שאגיש את הפועל החדש הזה לאקדמיה ללשון, יאשרו בוודאות...), אז קדימה, הפסיקו להתבכיין והתחילו להתבייקן, כי לי יש רק אזהרה אחת בקשר למתכון הזה, הוא עושה לכם משהו מדליק לפרצוף, ככל שאתם סוגרים עליו את הפה שלכם - העיניים שלכם נפערות בתדהמה, על המפגש הנהדר שמתרחש לכם שם בתוך הפה.

בייקון טבעוני - מקלות חלבון סויה - מתכון

מקלות יובה הם מוצר הזוי ומדליק, אני אוהב לשחק איתו בכל מיני כיוונים לא צפויים וחייב לציין שהוא נותן עבודה מפתיעה בעמידות שלו.

אז מהו בעצם יובה? 
יובה (Yuba) הוא תוצר של בישול סויה, לרוב לצורך הכנת טופו. כשמבשלים חלב סויה צף לו קרום דק בהיר, שהסויה מפריש. הקרום הזה נאסף, מייבשים אותו כמו חלבון הסויה המוכר ומוכרים אותו במגוון צורות ומצבי צבירה, מקלות, דפים וכד'. בשפה העממית הוא מכונה "עור סויה", כי הוא דק כמו עור, עמיד, לא נימוח, דורש עבודת לעיסה. אני אוהב אותו מאוד. הכנתי מדריך מפורט על סוגי חלבון הסויה השונים, כולל יובה, על סוגיו וצורותיו, אז אם יובה הוא מוצר שחדש לכם, מוזמנים באהבה לקרוא את המדריך המפורט שיתן לכם מושג או שניים על העולם המופלא הזה. לפתיחת המדריך - לחצו כאן!

כמה עונג זה לאכול אוכל לא מתפשר, בידיעה שאין כאן בעל חיים שהתייסר גיהינום רק כדי לעלות אל הצלחת שלי. לכל היותר ניתן לטעון שהחזיר היחידי בחדר הוא אני, שחיסל את הבייקון הטבעוני הזה בתוך שניות...

מצרכים:
- מקלות יובה. ניתן להשיג בחנויות שמייבאות מוצרים מובחרים מהמזרח
- 2-3 כפות שמן לטיגון
- 1 כפית גדושה פפריקה מעושנת
- כמה טיפות של עשן נוזלי
- 1/2 כפית שום גרוס מעושן (אם אין לכם מעושן, אז קצת אבקת שום רגילה)
- 1/2 כפית פלפל שחור גרוס מעושן (אם אין לכם מעושן, אז רגיל)
- מלח לפי הטעם שלכם
בייקון טבעוני - מקלות חלבון סויה - מתכון

אופן ההכנה:
1. ממלאים סיר רחב במים קרים, מכניסים לתוכו את מקלות היובה, כמו שהם.

בייקון טבעוני - מקלות חלבון סויה - מתכון

הערה חשובה: על האריזות היבואן מציין להשרות ל-2 דקות בלבד. אין לי מושג מה הקטע. 2 דקות הם כלום זמן והמקלות עדיין קשים. אז קחו בחשבון שיש להשרות במים קרים במשך חצי שעה עד שעה, לריכוך מלא. המקלות יתבהרו ויתרחבו ואתם תרגישו שהם רכים וגמישים לעבודה. אגב, ממליץ להשרות כ-7-10 דקות במים רותחים, גם מקצר תהליך וגם מסייע להיפטר מהריח של היובה הגולמית.

בייקון טבעוני - מקלות חלבון סויה - מתכון

2. מוציאים את המקלות מהמים ומניחים על צלחת שטוחה. מערבבים בקערית קטנה את השמן עם כל התבלינים ומברישים את מקלות היובה מכל הצדדים.

בייקון טבעוני - מקלות חלבון סויה - מתכון

3. מחממים מחבת על אש גבוהה, מניחים את מקלות היובה ומטגנים משתי הצדדים, עד להשחמה ומעט קריספיות.

4. זהו, מוכן. מגישים כמו שאוהבים. אפשר נטו עם מתבלים מובחרים כמו חרדל, מיונז וברביקיו, אפשר לצד סלט ירוק או חביתה, אפשר כתוספת על בורגר, לגמרי מה שבא לכם. אני כאן הלכתי על כריך פסיכי של ג'בטה טרייה, מלא אבוקדו בשני הצדדים, עלה טרי של חסה, טבעות בצל סגול, טבעות פלפלונים מתוקים, סקוויז קטן של לימון על הירקות ומעל כל אלו ערמה רוחשת וגועשת של בייקון טבעוני, שהמשיך לעשות עלי "טססס..." כשהנחתי אותו על כל העסק. או שמה זה לא "טססס..." של חוסר סבלנות, אלא יותר "פששש...." כזה של הערכה, על מצע האושר המנומק שארגנתי לו.

בייקון טבעוני - מקלות חלבון סויה - מתכון

5. זהו. ככה פשוט. בהצלחה ובתיאבון.

מתכונים נוספים עם יובה בצורת מקלות:
מקלות יובה בחריימה סטייל

תגובות: