חפש

מעורב פטריות, כרובית, טופו ובצל - מתכון

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

מעורב טבעוני מענג, עם טעמים ממש כיפיים, שעושים חשק בלתי נשלט לעוד ביס ועוד אחד, כדי לחוות את העושר שהוא מציע.

כבר שיתפתי בעבר את הגרסה שלי למעורב ירושלמי טבעוני מושקע (לפתיחה בחלון נפרד - קליק כאן) כאן אני הולך למקום נוסף שהוא פחות אל מעורב ירושלמי, יותר אל מעורב קליל בתוך הפה, כשעדיין הרצון המרכזי הוא ליצור מגוון מעניין וטעים מאוד של מרקמים בכל ביס.

הולך בפיתה, הולך בצלחת, הולך בבגט ובטח שבלאפה.



אז מה יש לנו כאן?
פטריות שמפיניון טריות, כרובית טריה, טופו, בצל, כולם מוקפצים יחד בשמן זית, עם תערובת תבלינים למעורב, פלפל חריף טרי והרבה כוסברה, מגישים עם טחינה לימונית קרמית מעל.

קחו בחשבון שזה פשוט הרבה אושר בתוך כל ביס. אני מציין את זה, כי אנשים לצידכם הולכים לתפוס אתכם מחייכים בעיניים נוצצות תוך כדי לעיסה, עם כל הטחינה וזה...

מצרכים: ל-4-7 מנות, תלוי איך אתם מתכוונים להגיש. בנוסף, אני מפרט כאן מה אני עשית, אבל חבר'ס, המפרט הזה כאן לא ירד עם מוזס מהר סיני, זה מעורב, אתם יודעים, הרגישו חופשי לערב כאן שחקנים נוספים/חלופיים לסיר או למחבת, הרבה דברים יעבדו כאן מדהים.
- 2 בצלים לבנים גדולים, קלופים וחתוכים לרצועות רחבות
- 600-800 גרם פטריות שמפיניון טריות, חתוכות לרבעים
- כרובית קטנה, מופרדת ידנית ל"פרחים" קטנים
- 300-500 גרם טופו (במקרה היה לי בבית רך, מאמין שגם רגיל או קשה יעבדו אחל'ה.)
- 4 כפות שמן זית
- שליש או חצי צרור כוסברה טריה, שטופה וקצוצה
- תערובת תבלינים למעורב ירושלמי (אני קונה תערובת מוכנה למעורב ירושלמי מחנות התבלינים הקבועה שלי בשוק העירוני בפתח-תקווה, הבנאדם שם חוסך לי המון התלבטויות ועבודה עם התערובות המושלמות והעשירות שלו. בכל מקרה, כל חנות תבלינים ראויה מציעה תערובת למעורב ירושלמי. אם תרצו להכין את התערובת בעצמכם, אז הכיוון הוא כורכום, כמון, אבקת שום, פלפל אנגלי, אולי ממש קצת פפריקה.)
- כמה שיני שום כתושות או קצת אבקת שום יבש
- מלח, לפי הטעם



- אופציונאלי: פלפל חריף טרי אדום, פרוס דק



אופן ההכנה: 
1. בסיר נמוך או במחבת ענקית מחממים את שמן הזית ומטגנים את הבצל עד להזהבה חלקית. אם, כמוני, אתם בעניין של קצת ספייסיות, זה השלב להוסיף את הפלפל החריף הפרוס ולטגן אותו איזו דקה עם הבצל, לפתיחת טעמים.

2. מוסיפים את הפטריות ואת השום, מערבבים היטב ומטגנים/מבשלים, ללא מכסה, על אש גבוהה, עד שהפטריות מתחילות להפריש את הנוזלים הרבים שאגורים בהן.

3. זה הזמן להוסיף את הטופו ואת הכרובית, כי הכרובית בעצם הולכת להתרכך על ידי שתיית חלק מהנוזלים שיוצאים מהפטריות. מתבלים בנדיבות עם תערובת התבלינים שבחרתם, מוסיפים מלח אם צריך, מערבבים היטב וממשיכים עם האש הגבוהה וללא מכסה, כדי לאפשר לנוזלים להצטמצם.

4. כשהנוזלים מצטמצמים ומתחילה חריכה של המעורב – מוסיפים את הכוסברה הקצוצה, מערבבים היטב, מוסיפים טחינה לימונית (טחינה גולמית שדיללתם באמצעות לימון סחוט, בנוסף למים) ומגישים מיד, חם ורוחש, בין אם על צלחת או אל תוך פיתה.



5. זהו, רמת הקלות של ההכנה אינה מסתדרת עם רמת הטעמים של המנה הזאת. יאממי. בהצלחה ובתיאבון.

מתכונים נוספים עם טופו:
פיש אנד צ'יפס טבעוני
מעורב ירושלמי טבעוני
טופו בסגנון פסטרמה
טופו אפוי
חריימה טבעוני - גרסת קציצות טופו
שווארמה טבעונית - טופו ופטריות שמפיניון
טופו מעושן
 

תגובות: