חפש

שיפודים טבעוניים עם יובה כנפיים וקוביות חלבון סויה - מתכון אקספרס

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

מה יש לנו כאן?
שיפודים טבעוניים שמורכבים מיובה כנפיים בתערובת תבלינים לפרגיות, קוביות חלבון סויה בתערובת תבלינים קייג'ון, פטריות שמפיניון, עגבניות שרי, בצלים לבנים וסגולים, פלפלי חלפיניו חריפים אש, טחינה ירוקה וקטיפתית מעל.



אמאל'ה, כמה מוסרי. כמה טעים. כמה נעים. לא צריך להיות רעים, אל יצורים כל-כך מקסימים ורגישים, כדי ליהנות מטעמים ומרקמים משגעים ומושחתים, אך לא שחוטים.



מתכון:
1. מבשלים קוביות חלבון סויה בתוך סיר עם מים חמים + כף או שתיים של תערובת תיבול דומיננטית ואיכותית. אני כאן עם תערובת קייג'ון (זו תערובת נהדרת שקיימת בחנויות תבלינים מובחרות. לרוב היא מורכבת מפפריקה, פלפל קאיין, פלפל צ'ילי, פלפל שחור, אבקת בצל, אבקת שום, אורגנו, טימין).

2. כשקוביות חלבון הסויה מתרככות - מסירים מהאש, מסננים מנוזלים ומניחים בצד לכמה דקות, שיתקרר קצת.

3. בינתיים משחזרים את היובה: משרים את הכנפיים בקערה/סיר עם מים קרים למשך כ-15-20 דקות, עד לריכוך מלא, או לחילופין, ממליץ להשרות במים רותחים ל-5-7 דקות, לטובת היפטרות מריח היובה הגולמית, עד לריכוך מלא ואז לסנן מנוזלים ולשטוף קצרות את היובה במים קרים ולהניח בצד.

4. כשקוביות חלבון הסויה מצטננות מעט זה שלב מצויין לסחוט אותן מהנוזלים הרבה שבתוכן. אני סוחט אותם בנגלות, בתוך כפות הידיים, מפעיל לחץ מתון, כזה שיסחט מהן את הנוזלים, אבל עדיין ישמור על הצורה שלהן ולא יקרע את הקוביות.

5. מעבירים את היובה כנפיים אל קערה, מוסיפים אל הקערה גם פטריות שמפיניון שלמות, מפזרים בנדיבות תערובת תבלינים לפרגיות, שמן, מלח (אם התבלינים לא מלוחים), מערבבים היטב ובעדינות, עד שכולם מצופים בתיבול.

6. אל קערה אחרת מכניסים את קוביות חלבון הסויה הסחוטות, מוסיפים עגבניות שרי שלמות, מפזרים בנדיבות תערובת קייג'ון, שמן, מלח לפי הטעם, מערבבים היטב.

7. יאאל'ה לשפד, אין תוכנית של ממש, מדי פעם בצלים לבנים וסגולים, מדי פעם פלפל חלפיניו, מדי פעם מנה של קוביות חלבון סויה, עגבניית שרי או פטרייה לחציצה ויאלל'ה, מנה של יובה כנפיים, מדי פעם שיפוד סולו לזה, מדי פעם שיפוד סולו לשני, לכו עם הטעם שלכם.

8. צליה, הכי טוב מנגל, כמובן, אבל בהחלט הולך נפלא גם בתנור/טוסטר-אובן.



9. בזמן שהשיפודים צולים עצמם לדעת, זה הזמן להכין טחינה איכותית. כאן הלכתי על טחינה גולמית שמדוללת בלימון ומים. כשהטחינה מוכנה שפכתי אל תוך בלנדר, הוספתי מלא פטרוזיליה טרייה, מלח, עוצמה מקסימלית, יוצאת טחינה ירוקה ואוורירית שהבלנדר מביא אותה למרקם של כמעט מוס. זה פשוט מטריף בזכות עצמו, על אחת כמה וכמה מעל השיפודים הפסיכיים האלו שבדיוק יוצאים מהתנור.

10. בהצלחה ובתיאבון.



מתכונים נוספים עם יובה כנפיים:
סוּשִׁיוּבָּה ופטריות
דלעת ערמונים ממולאת ביובה כנפיים
דלעת יפנית ממולאת ביובה כנפיים מוקרמת
יובה כנפיים ופלפלים בטנדורי וצ'דר מעושנת
סמבוסק חומוס ממולא ביובה כנפיים בטנדורי
אטריות חיטה ויובה כנפיים בקארי אדום וקרם קוקוס
תוספות טבעוניות לאינג'רה
פלפלים ממולאים באורז, יובה כנפיים ופטריות בוויסקי
חֲצִילִיוּבָּה
מעורב ירושלמי טבעוני
אדמה בעננים - מתכון טבעוני
כנפיים טבעוניות בקארי וטריאקי

מתכונים נוספים עם קוביות חלבון סויה:
קישואים עגולים ממולאים בחלבון סויה ומוצרלה טבעונית
חלבון סויה ברוטב עגבניות ותבלין פילדלפיה
קוביות חלבון סויה, נקניקיות מרגז ופטריות
חציל קלוי עם קוביות חלבון סויה ופטריות
קוביות חלבון סויה ועגבניות שרי אפויות
רדיאטורי עם קוביות חלבון סויה ופלפלים
מעורב ירושלמי טבעוני

תגובות: