חפש

יובה קשרים ופטריות בטריאקי על פירה - מתכון אקספרס

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

יובה קשרים ופטריות שמפיניון טריות, בהקפצה עם בצל ברוטב טריאקי, סויה, תערובת קארי גסה, על מצע של פירה שמיר נימוח וריחני.

מנה ממש כייפית, עם "ניגוד אינטרסים" שרק משביח אותה, בו זמנית עוקצת בחריפות ומתקתקה, בו זמנית בשרנית ונימוחה. התענגנו כאן לגמרי על האילתור הזה.



יובה קשרים זו צורת היובה *השניה* שמועדפת עלי, מבחינת המרקם, הטעם, מגוון המתכונים שאפשרי איתה, מיד לאחר יובה כנפיים, שכולם יסכימו שכנפיים היא היובה המושלמת, לגמרי מרקם עוף, בכלום כסף ואפס מאמץ...

אבל יובה קשרים לגמרי מגניבה בעיניי בזכות עצמה, כי הקשר הזה אשכרה גורם לה להיות בשרנית יותר, קפיצית, עסיסית. סקירה מפורטת על סוגי היובה השונים נתתי במדריך המורחב שכתבתי, אותו ניתן למצוא כאן).

מתכון אקספרס:
1. מבשלים תפוחי אדמה עד שמתרככים, מסננים מהמים, מועכים לפירה.

2. תוך כדי ערבוב ומעיכה מוסיפים אל הפירה חמאה של וגה, חלב סויה לא ממותק, בהדרגה ותוך כדי ערבוב מתמיד. מוסיפים גם שמרי בירה, מלח, שמיר טרי קצוץ, מערבבים הכל עד לקבלת פירה מושלם, נימוח, ריחני ונעים. שמים בצד בינתיים.

3. משרים יובה קשרים בקערה עם מים קרים למשך כרבע שעה, מסננים לאחר שמתרכך ומניחים בצד.

4. מחממים שמן לטיגון במחבת גדולה או סיר בינוני, מטגנים בצל גדול קצוץ עד שמזהיב.

5. מוסיפים פטריות שמפיניון שלמות, מקפיצים על אש גבוהה ומרשים לפטריות להפריש נוזלים ולהצטמצם מעט.

6. מוסיפים את היובה קשרים המסוננים מנוזלים, מערבבים היטב, אך בעדינות, כדי לשמור על הקשרים ככל האפשר. מוסיפים רוטב סויה + רוטב טריאקי + תערובת תיבול גסה של קארי, מערבבים היטב וממשיכים לבשל/להקפיץ, עד לחריכה קלה ומורידים מהאש.

7. מצלחתים קרקע של פירה ומעמיסים יובה קשרים ופטריות מעל, מגישים מיד, אוכלים מיד, מתענגים מיד, מתעלפים מיד, עדיף שיהיה איזה רופא ליד...



מתכונים נוספים עם יובה קשרים:
סלט עוף טבעוני קר מעושן
דיפ פורסט Deep Forest
פסטת הקרעים והקשרים
יובה קשרים ועגבניות בתנור

תגובות: