חפש

ירקות בתנור בתיבול ברביקיו וצ'דר טבעונית - מתכון אקספרס

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

ירקות בתנור, עם תערובת תבלינים גסה לברביקיו והמון צ'דר טבעונית.
כיף של דבר, הרבה טעמים מתפוצצים כאן בתוך הפה בכל ביס.



אוהב את הקונפליקט הנימוח-קשוח הזה, אני מתכוון, הירקות מתרככים באפייה, בזמן שהם סופגים אליהם את הטעמים הקשוחים של תערובת התבלינים הממש לא פראיירית, שלרוב שמורה לתיבול וציפוי של סטייקים עבים, רוסטביף וכד', ואז, כדי לשגע את בלוטות הטעם עוד קצת, כל העסק מעורב בגבינת צ'דר טבעונית שנמסה פנימה ומשאירה חותם שאשכרה מבליט נהדר את שאר הטעמים.

המתכון ממש ממש קל ופשוט:
לקחתי מהירקות שזמינים לי בבית >> תפוח אדמה, בטטה, בצל לבן, פלפלים בצבעים, פטריות שמפיניון, שום >> חותכים את הירקות הגדולים לקוביות קטנות/בינוניות, את הפטריות ואת שיני השום מומלץ להשאיר שלמות >> מערבבים בקערה עם שמן לאפייה + כף גדושה של תערובת תבלינים גרוסה לברביקיו >> מפזרים בגובה שווה על תבנית שמרופדת בנייר אפייה >> מכניסים לתנור על חום בינוני/גבוה ואופים, אין צורך בכיסוי >> כשהשכבה העליונה מתחילה להשחים מוציאים לרגע מהתנור, מפזרים גבינת צ'דר טבעונית מגורדת או חתוכה לקוביות קטנות, מערבבים את כל העסק בתבנית וממשיכים לאפות עד להשחמה >> זהו, מוכן.

מסוכן כמה שטעים. יש מצב שכל מנה עיקרית שתשימו לצד התבנית הצבעונית והריחנית הזאת תרגיש שזה לא היום שלה, כי התבנית הזוהרת והכתומה הזאת פשוט תשתלט לכם על השולחן ותהרוג אתכם ברכות.

תגובות: