חפש

בוקטיני ברוטב עגבניות ונענע - מתכון אקספרס

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

לפני יותר מעשרים שנה, באיזה חורף, אכלתי, לראשונה בחיי, מרק עגבניות ונענע. זה היה מוזר לי, כצעיר די מקובע עדיין, שמכיר נענע או בכוס תה או בלימונענע גרוס, זהו. זה קרה באיזו מסעדה ירושלמית נחשבת, אני חושב שזו היתה מסעדת אקליפטוס, לקחתי שלוק ועפתי על השילוב. עגבניות ונענע. פאקינג בום!

מאז אני זוכר לטובה את השילוב הזה ומבצע אותו לעתים בווריאציות שונות.

אז מה יש לנו כאן?
פסטה בוקטיני. בוקטיני הוא כמו ספגטי, אבל עבה יותר וחלול לאורכו.
המשמעות? הסנפה הזאת שאתם עושים עם ספגטי עד שהוא מצליף לכם באף שניונת לפני שהוא נכנס אל הפה? הסנפה הזאת מורכבת יותר, כי חלל הבוקטיני מקשה על יצירת הוואקום שישאב את הבוקטיני פנימה.

למה זה טוב להקשות עליכם כאן? כי את רוטב העגבניות אני מפוצץ בנענע טרייה ופעולת ההסנפה הזאת שלכם רק תגביר את אפקט הנענע המטהר וזה כל-כך כיף...

אז פסטה בוקטיני ברוטב עגבניות, עם המון בצל לבן מטוגן, שום כתוש, פרוסות פטריות שמפיניון, בתערובת תבלינים טוסקנה, המון נענע טרייה קצוצה, קצת צ'ילי יבש גרוס לעקצוצים, פרמז'ן טבעונית מעל.



יאממי של עניין. הנענע מקלילה את כל העסק לכיוון אביבי ריחני ומעורר, פסטה מטהרת, אתה אשכרה לא רוצה לצחצח שיניים אחר כך, כי למה לעזאזל להפריע לכזה אפטר טייסט מושלם של עגבניות, נענע וצ'ילי?

מתכון אקספרס:
1. מחממים 4 כפות שמן זית בסיר עמוק.

2. מכניסים 2 בצלים לבנים גדולים חתוכים לרצועות דקות.

3. כשהבצל מזהיב מוסיפים ראש שום כתוש + סלסלת פטריות שמפיניון פרוסות או 2 קופסאות שימורים של שמפיניון חתוכות.

4. מוסיפים כף גדושה בתערובת תבלינים טוסקנה (זו תערובת משגעת שקיימת בכל חנות תבלינים שמכבדת את עצמה, לרוב היא תכיל פפריקה, רוזמרין, עלי דפנה, אורגנו, מיורן, זרעי שומר, אבקת בצל ועוד עניינים טעימים שיחדיו מתחברים לתערובת מדהימה שמתאימה לאינספור סוגי מאכלים).

5. מוסיפים גם כפית של צ'ילי יבש גרוס, לא חייבים, אבל זה כל-כך תורם. מוסיפים גם מלח לפי הטעם.

6. מערבבים היטב ומביאים לצריבה חלקית. זה בערך זמן סבבה לבשל בנפרד את הבוקטיני: סיר גדול>>מים רותחים>>מלח>>8-9 דקות על גבוה>>עד דקה שתיים לפני רמת אל דנטה.

7. בחזרה לסיר הרוטב, מוסיפים קופסת עגבניות מרוסקות גדולה (800 גרם) ומערבבים היטב, מוסיפים בנדיבות נענע קצוצה (עלים מתוך משהו כמו 4-5 גבעולים בריאים, זה יוצא איזה 16-20 עלים)

8. מערבבים היטב, מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש, מכסים וממשיכים לבשל את הרוטב על נמוך עד שהפסטה תהיה מוכנה.

9. כשהפסטה מוכנה, מסננים אותה מהמים, מוסיפים אותה אל סיר הרוטב, מערבבים בעדינות אך ביסודיות, עדיין על אש נמוכה, מאפשרים לבוקטיני ולרוטב לבצע היכרות ראויה.

10. מורידים מהאש, מצלחתים, מוסיפים מעל פלפל שחור גרוס, פרמז'ן טבעונית, אפשר לקשט עם עלה או שניים של נענע ומגישים מיד.



11. כל פסטה מתקררת מהר מאוד, אז אין זמן לדיבורים, זה הזמן להסניף בלחץ את גן העדן הזה, להסניף ברמת העלמת ראיות ממשטרה דמיונית שעוד רגע בדלת. להסניף! אם עשיתם הכל נכון, אתם בטוב עכשיו, מסוחררים לאלל'ה מסנפות של בוקטיני ומקוררים מכל פתיחות הנשימה שהנענע מביאה לכם והתשובה היחידה שאתם יכולים לחשוב עליה כהולמת לכל שאלה שהיא, תהיה "זוז, חפש מי ינענע אותך...", שזו עלולה להיות אחל'ה או לא אחל'ה תשובה לתת לשוטרים בדלת, אבל היי, זה כבר ביניכם לבינם.

12. בהצלחה ובתיאבון.

תגובות: