חפש

קציצות תרד טבעוניות - מתכון

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

לא, אני לא אהיה צפוי ואפתח ב"יא וואראדי, איזה קציצה!"
הממ, רגע, אז מה עשיתי כאן עכשיו בעצם...

טוב, הקשיבו, זו אחת המנות המשתלמות, מבחינת מינימום ההשקעה במטבח אל מול מקסימום התוצאה בפה. פשוט תקתוק של כמה דקות וקציצות מטריפות עולות על השולחן.



מה יש כאן?
קציצות קטנות, בשרניות וחצופות, מתערובת טחון טבעונית על בסיס חלבון אפונה, עם שפע של תרד טרי, בצל לבן, תערובת תבלינים של עשבים ופלפלים, ליים נסחט על הקציצות בזמן הטיגון בשמן זית, מוגש רוחש וגועש עם מיקס עלי בייבי טריים מלמטה ומיונז סרירצ'ה טבעוני מעל.

זה אושר בכל ביס, הטעם, המרקם, התחושה המושחתת, ללא חיה שנשחטת.

מצרכים: (למחבת גדולה מלאה בקציצות)
- 400 גרם תערובת טחון טבעונית, לבחירתכם. מופשרת. (אזכיר חלק מהמותגים שיש היום בשוק: ביונד ביף, סנסשיונל מינס של טבעול, מיטלס מינס של תנובה, טחון של שגב, גראונד של וונדרס, טחון של טבע דלי, טחון של מנדי, טחון של משומשו, טחון של מחסני הטבעונות, טחון של הקצב הירוק ואני בטוח שיש מותגים נוספים שאיני זוכר כרגע... ספציפית כאן אני עם של שגב.)
- 1 בצל בינוני, לבן או סגול
- 2/3 חבילת תרד טרי (כאן אני תרד ניו-זילנדי)
- 1 כף גדושה תערובת תבלינים לבחירתכם. כאן אני עם תערובת יבשה וגסה של עשבים ופלפלים מתוקים
- 1 כפית גדושה אבקת שום
- 1 כפית שטוחה פלפל שחור גרוס
- 1/3 כפית אגוז מוסקט טחון
- מלח, לפי הטעם
- 1 כף שמן זית לתערובת + 1 כף שמן זית לטיגון
- 1/2 יח' ליים





אופן ההכנה:
1. חותכים קצוץ את הבצל ואת התרד.



2. מכניסים אל קערה את הטחון המופשר, את הבצל והתרד הקצוצים, את התבלינים וכף שמן זית. מערבבים היטב לעיסה. ממליץ לא להתעצל, שווה להכניס פנימה יד נקיה ומשומנת ולמחוץ וללוש, זה יבטיח פיזור נכון של כל המרכיבים בתוך הטחון הדביק והאיכותי שיחזיק לכם את כולם יחד.



3. מעצבים קציצות שטוחות, בקוטר להעדפתכם, אתם יכולים גם לעצב בורגרים אם בא לכם. כאן הלכתי על קציצות ביס קטנות, בגודל של כדור פלאפל מעוך שכזה, התערובת הספיקה לי ל-17 יח'. תענוג.



4. כף שמן זית למחבת חמה וקדימה לטגן משני הצדדים (למי שמעדיף, אפשר בהחלט גם לאפות), כשתוך כדי טיגון סוחטים מעל המחבת 1/2 ליים, לטובת פאנץ' חמצמץ שיפתח לכם צ'אקרה מענגת ותפנית בעלילה.



5. מצע של מיקס עלי בייבי טריים, קציצות רוחשות, שפריץ של מיונז סרירצ'ה טבעוני מעל בכלל יגרום לכם לאכול סרטים, מעבר לקציצות, אבל סרטים טובים. מאוד.



6. אני ממש לא אחראי אם מנשקים אתכם חזק על הקציצות האלו שתגישו, סבבה? אל תהרגו את השליח...


 

תגובות: