חפש

נתחי סייטן איריים על פירה עם שעועית ירוקה - מתכון טבעוני

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

רוצה להכיר לכם את נתחי הדבלין של המותג הביתי הקטן שלי, Eat's Vegan, נתחי סייטן בסגנון אייריש סטו, בתוספת בירה גינס.



נתחי הדבלין הם נתחים בשרניים אך רכים, ספוגים בתבלינים משגעים, כולל פלפל שחור גרוס מעושן וגם נגיעה של סילאן תמרים. כנהוג ב"בשרים" של אייריש סטו - הנתחים ספוגים בבירה גינס (המוצר הסופי אינו מכיל אלכוהול כלל, הוא מתנדף לחלוטין בתהליך והנתחים פשוט סופגים אליהם את צמצום הטעמים של הגינס), כך שמדובר בנתחים עשירים בטעמים וניחוחות, שרק בונים עליכם "לסגירה" ראויה והגשה.

אז מה יש לנו כאן היום?
נתחי דבלין רוחשים, צרובים על מחבת עם פיסות בצל לבן וטבעות פלפל חריף טרי, מוגשים מעל פירה מושלם שמתוגבר בשבבי בצל טרי מטוגן ושמרי בירה, לצד שעועית ירוקה טרייה שמבושלת קלות ואז צרובה עם שום טרי.



וואי, כל ביס פשוט גרם לנו לעצום עיניים. המנה הזו היא פשוט עונג גדול, כי ככה, במאמץ קטן, הרגשנו שתיחמנו ת'מערכת וקפצנו לטיול משגע מפתח-תקווה לאירלנד, דרך הצלחת...

אם בא לכם להמריא ברגע - לא תאמינו כמה פשוט.

מצרכים: (למשהו כמו 2-3 מנות יפות)
לנתחים:
- 1 חבילת "דבלין" של איטס ויגן. לעמוד המוצר - לחצו כאן!
- 1 כפית שמן זית
- 1 יח' בצל לבן בינוני
- אופציונאלי ומומלץ מאוד: 1 יח' פלפל חריף טרי, לבחירתכם

לפירה מושלם שיכניס אתכם לסרטים:
- 3-4 יח' תפוח אדמה בינוני
- 1 כף שמן זית
- 1 יח' בצל קטן
- כ-1 כף שמרי בירה
- כ-2-3 כפות חלב טבעוני לא ממותק
- מלח, לפי הטעם

לשעועית ירוקה שמאזנת נפלא:
- 300-400 גרם שעועית ירוקה טריה
- 1 כף שמן זית
- מספר שיני שום כתושות
- לפי הטעם - פלפל שחור גרוס ומלח גס



אופן ההכנה:
1. כדאי להתחיל מהכנת הפירה, תפוחי האדמה הם אלו שיקחו את מירב הזמן כאן, כל שאר העניינים יקחו דקות ספורות: מקלפים ומבשלים את תפוחי האדמה במים רותחים, עד לריכוך מלא.

2. בינתיים מקלפים בצל קטן, קוצצים דק, מחממים כף שמן זית ומטגנים את הבצל עד להשחמה יפה.



3. מסננים מנוזלים את תפוחי האדמה הרכים,מועכים לפירה חלק, מוסיפים את שאר מרכיבי הפירה, החלב, שמרי הבירה, הבצל המטוגן, המלח, מערבבים היטב, בום, פירה מושלם, המשימה הקשה ביותר היא לעזוב את הפירה בשקט בדקות הקרובות ולא לחסל אותו בזמן שאתם מכינים את שאר מרכיבי המנה...

4. את השעועית הירוקה מבשלים במים רותחים או מאדים, אבל לא יותר מדי, בסדר? אלא קצרות, עד לדרגת "אל דנטה" שכזאת (כי למה מה קרה, רק לפסטה מותר?), שהשעועית עדיין תישמור על צבע ירוק חי ולא זית, עם קראנצ'יות כייפית וטעמים קלילים ולא כבדים. מוציאים מהסיר ובמידת הצורך מסננים מנוזלים.

5. מחממים במחבת כף שמן זית, מוסיפים את השעועית המסוננת, מוסיפים גם את השום הכתוש, מקפיצים מספר דקות לצריבה קלה של השעועית.



6. שימו לב שכל העבודה עד כה היא בכלל על התוספות, כי מה כבר נותר לכם בעצם לבצע עם נתחי הדבלין, הכי פשוט שיש: חותכים בצל לפיסות בינוניות, פורסים פלפל חריף לטבעות (אופציונאלי), מחממים קצת שמן זית במחבת גדולה, מטגנים מעט את הבצל והפלפל.



7. מוסיפים את נתחי הדבלין המופשרים, מערבבים ומקפיצים במשך מספר דקות, עד להשחמה יפה ורוחשת של הנתחים.

8. מוכן. מצלחתים את הפירה מלמטה, את הנתחים מלמעלה, שעועית ירוקה בצד, בוזקים מעל השעועית פלפל שחור גרוס ומלח גס, מגישים מיד, מרימים ביס צבעוני, מרשים לו לארח אתכם, בזמן שהוא מפוצץ את בלוטות הטעם וגורם לכם לתהות איך אתם באירלנד עכשיו על נתחים רכים ומושחתים ככה, בזמן שהדרכון שלכם בכלל זרוק במגירה ההיא...


תגובות: