חפש

מק אנד צ'יז טבעוני ברוטב רוזה וקוביות נקניק - מתכון

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

הנה עוד מנה ממש "לא פיירית", כי כמה שהיא קלה להכנה - ככה היא מטריפה את בלוטות הטעם ומקפיצה את השולחן שלכם אל מחוזות חדשים של ריחות, מרקמים וטעמים.

כי מה יש לנו כאן היום?
מק אנד צ'יזס, מוזס, מוחמד אנד בודהה! טרפת, זה מה שיש לנו כאן. מה שיש לנו כאן היום זה מק אנד צ'יז טבעוני מושחת ומחבק, עם רוטב רוזה מלטף שבושל מעגבניות מרוסקות וקרם קוקוס, בתיבול שפע של תערובת טוסקנה האגדית, אפוי בתנור עם מוצרלה טבעונית, כשמעל הכל מפוזרות מלא קוביות "קאנטרי" של איטס ויגן - נקניק טבעוני, מעושן ובשרני בעבודת יד, שמכיל בתוכו פיסות זיתי קלמטה. כן.



המנה הזאת, יא ראבי... כמה אושר ארוז כאן אל כל ביס, במיוחד כשאתה קולט שחיתות כזאת ועדיין היצורים היחידים בעולם שסובלים ומצטערים עבור המנה הזו הם אך ורק - אתם, על שהיא מחוסלת מהר מדי...

מוכנים לזה? בואו תראו כמה זה פשוט לתקתק מנה חגיגית ומטריפה, ביופייה ובאופייה, עם נקניק הקאנטרי המשגע הזה שפשוט משמיע למק אנד צ'יז המוכר והאהוב - מוזיקה קצת אחרת...

מצרכים:
- 3-4 כפות שמן זית
- 2 יח' בצל לבן/סגול בינוני/גדול, קצוצים
- אופציונאלי ומומלץ מאוד: 1 יח' פלפל חריף טרי, חתוך לטבעות
- 1 קופסה גדולה של עגבניות מרוסקות (800 גרם)
- 1 כף גדושה בתערובת התבלינים טוסקנה, או תערובת תבלינים אחרת לטעמכם. (טוסקנה היא תערובת תבלינים מעולה שניתנת להשגה בכל חנות תבלינים שמכבדת את עצמה. כל תבלינאי מכין את תערובת הטוסקנה שלו קצת אחרת, אבל לרוב היא תכיל פפריקה, רוזמרין, עלי דפנה, אורגנו, מיורן, זרעי שומר, אבקת בצל, אבקת שום ועוד תבלינים טעימים, שיחדיו מתחברים לתערובת מדהימה שמתאימה למתכונים רבים בעלי ווייב איטלקי)
- אופציונאלי, לתיגבור כייפי וריחני שאינו משאיר מקום לספק - 1 כפית גדושה אורגנו
- מלח, לפי הטעם
- 1 קופסה של קרם קוקוס (400 גרם) (ושימו לב שאתם מתארגנים על "קרם" קוקוס כמובן ולא "נוזל" קוקוס, נראים דומה - הבדל עצום...)
- מספר שיני שום, כתושות
- 1 חבילת פסטה (500 גרם), אם בא לכם, כמוני, להיכנס עד הסוף לווייב של מק&צ'יז אז לכו כמובן על הפסטה הקצרה המפורסמת, חצי עיגול, חלולה, Elbow Macaroni (אלבו = מרפק, בגלל הצורה שמזכירה)
- כ-200 גרם מוצרלה טבעונית לבחירתכם, מגורדת/מפוררת
- 2 כפות שמרי בירה
- 1 יח' נקניק טבעוני "קאנטרי" של איטס ויגן (כ-330 גרם), חתוך לקוביות - לעמוד המוצר לחצו כאן!



אופן ההכנה:
1. בסיר רחב מחממים את שמן הזית, מוסיפים את הבצל הקצוץ והפלפל הפרוס, מטגנים עד להשחמה יפה.



2. מוסיפים את העגבניות המרוסקות, את השום הכתוש, את תערובת התבלינים, את האורגנו והמלח, מערבבים היטב, מביאים לרתיחה ומנמיכים את האש.



3. מוסיפים את קרם הקוקוס, מערבבים היטב, מכסים ומבשלים על אש נמוכה, לאפשר לכל המרכיבים לבצע היכרות ראוייה ולהתמזג אל רוטב חדש שאף אחד מהם לא ידע קודם להיות בנפרד.



4. בזמן הזה מתחילים לבשל את הפסטה בסיר נפרד מלא במים רותחים ומלח, אבל שימו לב שאתם מבשלים את הפסטה רקלמשך חצי מהזמן המצוין על האריזה, בסדר? אנחנו רוצים את הפסטה עדיין צמאה, אבל לא למים, אלא לרוטב המטורף בסיר שם ליד. אז חצי מזמן הבישול, סינון הפסטה מנוזלים והעברתה לתבנית עמוקה וחסינת חום, כמו שהיא, חצי מבושלת.



5. יוצקים אל הפסטה את הרוטב, מוסיפים כשליש מכמות המוצרלה הטבעונית שבחרתם וכחצי משמרי הבירה, מערבבים היטב אך בעדינות, בתנועות קיפול. משתדלים לא לאבד את ההכרה מהניחוחות שעולים ישירות אל הנחיריים שלכם. זה קשוח...



6. מפזרים מעל את שארית המוצרלה ושמרי הבירה, מעל הכל מפזרים את קוביות נקניק הקאנטרי.



7. מכניסים לתנור, חום בינוני/גבוה 180-200, למשך כ-20 דקות, אתם כבר תראו את צמצום הנוזלים ואת תחילת התקשות הנקניק, זה הזמן המושלם לשלוף החוצה.



8. ממתינים 5-7 דקות להתקררות ראשונית של הר הגעש המטורף הזה שיצרתם ואז אפשר לצלחת, פשוט להוריד מנה שכוללת את כל מנעד המרקמים והטעמים שארזתם שם בתבנית.



9. מגישים חם, מרימים ביס, או בואו, על מי אני עובד, הביס הוא זה שירים אתכם, מלמטה לקלמטה...

תגובות: