חפש

חומוס שווארמה טבעונית עם פרחי כרובית - מתכון

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

אבל מרגיש לי שהכותרת מתומצתת מכדי שהיא תצליח לתאר את את מנת השיואוו!ארמה המשגעת הזאת, חיבור עניינים טעימים ביותר אל תוך מנה מופרעת אחת.

כי מה יש לנו כאן היום:
צלחת עמוסה חומוס רך ואוורירי, שתוחם בתוכו בריכה של טחינה לימונית מושלמת וקרמית, מעליהם ערמת שווארמה טבעונית מסייטן, שנחרכה על מחבת עם רצועות בצל ופרחי כרובית, פטרוזיליה טרייה מעל, פיתות חמות בצד, קשת מענגת של מרקמים וטעמים מכל הכיוונים.



בואו לראות כמה קל ופשוט להפוך את הצלחת שלכם לצלחת מעופפת, שתמריא אתכם אל מחוזות בהם לא מדברים מילים ברורות, רק ממלמלים שטויות בעונג...

מצרכים: (ל-2-3 מנות)
- 2 כפות שמן זית
- 1 יח' בצל לבן בינוני/גדול
- אופציונאלי ומומלץ מאוד: 1 יח' פלפל חריף טרי
- 1 יח' קטנה כרובית או 1/2 יח' בינונית/גדולה
- 1 אריזת שווארמה טבעונית מנתחי סייטן של איטס ויגן, כ-370 גרם - לעמוד המוצר לחצו כאן! (או שווארמה טבעונית אחרת שמועדפת עליכם, יש לי כאן בבלוג לא מעט מתכונים להכנת שווארמה)
- קצת עלי פטרוזיליה טרייה (או כוסברה, גם שמיר יעבוד נפלא, לפי מה שמתחשק וזמין לכם)



מצרכים למעטפת המנה:
- מספר כפות חומוס טרי ורך
- טחינה לימונית קרמית (מתכון: טחינה גולמית >> מיץ מלימון סחוט >> קצת מים קרים או אם מתחשקת לכם אווריריות משגעת: מי סודה >> מלח >> ערבוב עצבני עד לקבלת מרקם חלק, דליל - אבל לא מדי >> מוכן)
- פיתות טריות חמימות

אופן ההכנה:
1. מפשירים את השווארמה כשעתיים בטמפרטורת החדר (או מספר שעות במקרר) + קוצצים דק את הפלפל החריף + לרצועות את הבצל + לפרחים את הכרובית.



2. מחממים את שמן הזית במחבת גדולה, מוסיפים את הבצל והפלפל החריף, מטגנים על אש גבוהה עד לתחילת חריכה.



3. מוסיפים את פרחי הכרובית, ממשיכים להקפיץ על אש גבוהה במשך מספר דקות.



4. מוסיפים את נתחי השווארמה, מקפיצים, מאפשרים לנתחים להכתים עם התבלינים שעליהם את שאר השותפים למחבת, כך עד לחריכה יפה של כל העניין.



5. מצלחתים: כמה כפות של חומוס מובחר >> שלולית עמוקה של טחינה לימונית >> מניחים במרכז את תכולת המחבת >> מקשטים בעלי פטרוזיליה או כוסברה.
 

6. מגישים מיד, עם פיתות טריות, מרימים עם קרעי פיתה ביסים שמנמנים שכוללים את כל השכבות ולוקחים ביסים מטריפים של אושר.


תגובות: