חפש

בורקס פיצה טבעוני עם פפרוני טבעוני - מתכון

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

אבל רגע, לפני שאני מתחיל, זה תפס אותי בעין, וואי, בחייאת חבר'ס, נכון שהכותרת של המתכון נשמעת כמו תיאור של עסקת טיעון הוגנת למדי במשפט תביעה של איזה טבעוני נגד בורקס אחד?

אני מתכוון, משהו כזה: ולשאר חדשות היום, לכתבינו לענייני משפט נודע כי בהסכם פשרה שהושג היום במחוזי, בורקס פיצה טבעוני עם פפרוני טבעוני!

מה, לא סטגדיש?! אמאמא של הסטגדיש! 

ואיזה סטגדיש טעים יש לי עבורכם היום:

בורקסים טבעוניים מושחתים שמורכבים מבצק עלים עבה, רוטב פיצה מתובל, מוצרלה טבעונית, פפרוני טבעוני, מרוחים בשמן זית ואפויים בתנור עד להזהבה מושלמת...



הביס הזה, של בורקס טורקי מנחם במילוי איטלקי מושחת, המיקס המטריף של הגבינה והנקניק, הרוטב המתובל והלא מצטנע, עלי הבצק שעוטפים את כל העניין בתוכן, מגוננות כמו חומות של עיר עתיקה ונצחית, שצפופה בסמטאות צרות ומתובלות בניחוחות של חטאים טהורים. כן...

לא תאמינו עד כמה המתכון הזה כל-כך קל לביצוע:
10-15 דקות עבודה, 15-20 דקות אפייה.
10-15 שנה הם יזכרו לכם, את 15-20 השניות הללו שלהם עם בורקס הפיצה-פפרוני הזה.

מצרכים:
- 1 חבילה בצק עלים (1 ק"ג), מופשר במקרר, או מופשר בחוץ אבל שיהיה עדיין קר. (ממליץ להקפיד על ההמלצה כאן, *מופשר אבל קר*, בסדר? כי קר מדי = עדיין קפוא חלקית ונקרע לחלקים במקום להתגמש. חם מדי = כל ניסיון עבודה איתו ואתם נראים כמו פרדי קרוגר במצוקה שנמס אל הסביבה בחוסר חינניות משווע ועם דרישה לסרט המשך שנמתח עד הבלוק הבא כי אין ברירה...)

- 1 חבילה גבינת מוצרלה טבעונית לבחירתכם (250-300 גרם), מפוררת/מגורדת

- קערית רוטב פיצה. (האפשרויות הן אינסופיות כאן, אתם יכולים כמובן להכין מאפס, לחלוט עגבניות, לצמצם אותן ולהסמיך וכל העסק. וכן, אתם יכולים גם לקנות רוטב פיצה או רוטב עגבניות מוכן כלשהו מהסופר ולדייק אותו לפי טעמכם על ידי הוספת שמן זית, אבקת בצל, שום כתוש, אורגנו, פלפל חריף טרי קצוץ, זרמו עם הטעמים האישיים שלכם. הרגע פירטתי כאן בעצם מה הוספתי אצלנו כאן על קופסה קטנה של רוטב פיצה מוכן של יכין...)

- נקניק פופ של איטס ויגן, חצי יחידה, פרוס דק (לעמוד המוצר - הקליקו כאן) או נקניק טבעוני לבחירתכם, רצוי בסגנון פפרוני.




אופן ההכנה:
1. פותחים את בצק העלים על משטח עבודה נקי. יש כאלו שמעדיפים לשטח מעט עם מערוך אם הבצק עבה. אני לא מתערב לבצק העלים שלי בשיקולים שלו. אף פעם. המועדף עלי, אגב, הוא הבצק עלים של ציפור השרון, בצק עבה, מושחת, טעים ופשוט מושלם, לטעמי. גם המלאווח שלהם הוא המועדף עלי מכל המותגים של הקפואים שיש בסופר.



2. יוצקים ומשטחים את רוטב הפיצה על הבצק, שווה להשאיר כ-1 ס"מ מלמעלה נקי, לטובת סגירה טובה בהמשך.



3. מעל הרוטב מפזרים את המוצרלה הטבעונית שבחרתם.



4. מסדרים 2 שורות של פרוסות הנקניק לרוחב הבצק הפתוח, עם מרווחים ביניהן ומרווחים מהשוליים העליונים והתחתונים, שיהיה קל לגלגל ולעטוף, אוטוטו.



5.מגלגלים, בעדינות אבל במהודק יחסית, עד לקבלת גליל שסגור על עצמו, תרתי משמע.



6. באמצעות סכין חדה, פורסים את הגליל לפרוסות בעובי של כ-2 ס"מ כל אחת, מסדרים על תבנית מרופדת בנייר אפייה, השאירו רווח בין בורקס לבורקס, הם הולכים לדפוק עליכם תמ"א 38 ברבאק...



7. מכניסים לתנור, אפייה גלויה, חום בינוני-גבוה, 180-200, למשך כ-25 דקות, עד להזהבה יפה.



8. מוציאים מהתנור ומניחים לבורקסים לנוח מספר דקות לפני ההגשה.



9. אל תגידו שלא הזהרתי, זה עלול לשגע את האנשים שלכם, על אמת, טבעונים או קרניסטים, הם עוד לא אכלו כזה. בסוף היום אתם הולכים לפנות לא מעט לסתות שמוטות מהרצפה.



 

תגובות: