חפש

פורטובלו ממולאות ברצועות יובה, זוקיני וגבינה טבעונית - מתכון

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

מנה עגולה וקומפקטית, שמרכזת אליה פצצה של טעמים ומרקמים בכל ביס.
יש לה ויזואליות מדליקה, כי הפטריות ההפוכות מהוות "קערית" אכילה ומזמינה, כך שהמנה מתאימה מאוד גם לאירוח.



מה יש כאן?
רצועות יובה דקות בקונפטי סטייל, גפרורי זוקיני, רצועות בצל, מוקפצים כולם על מחבת עם תערובת תיבול טוסקנה האלוהית, ואז נערמים כולם אל תוך פטריות פורטובלו ענקיות, בתוספת גבינה טבעונית לאפיה. חצי שעה לתנור ואמאל'ה, איזו היכרות משוגעת כל המרכיבים מבצעים ביניהם שם בתנור, כל ביס "בצבע", כי הפטריות אחראיות על תחושת הבשר עם המיצים, רצועות היובה אחראיות על הארכת עונג זמן הלעיסה הבשרנית, הזוקיני והגבינה מביאים את הנימוחות הרכה בנוסף לטעמיהם, הבצל ותערובת הטוסקנה מביאים קצת מתקתקות מאזנת, דאממ... מלמלנו כאן בשפות זרות כשטרפנו.



מצרכים: (ל-4 מנות סבבה, או ל-2 אנשים רעבים מאוד)
- 4 פטריות פורטובלו ענקיות! כאן השתמשתי ב-2 לבנות ו-2 חומות, כדי להבהיר לעצמי פואנטה ולהמליץ לכם ממקום של ידע ולא של השערה: הפטריות הלבנות עדיפות בהרבה על החומות. זה כמעט כאילו אנחנו מדברים על זנים שונים של פטריות. החומות הן פטריות "בר" במקור. הן נוטות להיות רחבות יותר מהלבנות, גדלות "החוצה". הפורטובלו הלבנות הן תרבותיות, לגמרי הייטק חקלאי. הן עגולות יותר, שמנות יותר, עמידות יותר. למאכל כמו כאן, פטריות ממולאות - זה חשוב להישאר עם פטרייה שלמה ועמידה ובשרנית ועסיסית, אז לכו על הלבנות. החומות זה למי שמעדיף מינימום פטריה
- 30 גרם יובה רצועות (משקל מוצר יבש). למי שלא מכיר מה זה יובה, כתבתי מדריך מפורט ומצולם, למעוניינים - הקליקו כאן
- 1 בצל לבן בינוני, מקולף וחתוך לרצועות דקות
- 1 זוקיני גדול, חתוך לגפרורים
- 3 כפות שמן
- 1 כף גדושה של תערובת תבלינים טוסקנה, או תערובת איטלקית דומה. (טוסקנה היא תערובת משגעת שקיימת בכל חנות תבלינים, לרוב היא תכיל פפריקה, רוזמרין, עלי דפנה, אורגנו, מיורן, זרעי שומר, אבקת בצל ועוד עניינים טעימים, שיחדיו מתחברים לתערובת מדהימה שמתאימה לאינספור סוגי מאכלים.)
- 60-70 גרם גבינה טבעונית לאפיה. יעבוד לכם מעולה כמעט עם כל גבינה טבעונית שתבחרו, קשיו, סויה, קוקוס, שקדים, אגוזים, לכו עם הטעם שלכם.






אופן ההכנה:
1. משרים את רצועות היובה במים קרים למשך 4-5 דקות, לריכוך. מסננים מנוזלים ושמים בצד.



2. מחממים את השמן במחבת, מטגנים את הבצל על אש גבוהה עד להזהבה חלקית.

3. מוסיפים את הזוקיני ואת רצועות היובה, מוסיפים גם את תערובת הטוסקנה, מערבבים היטב וממשיכים להקפיץ עד להתחלת חריכה, מורידים מהאש.



4. אשכרה כמעט סיימנו... זה הזמן למלא את הפטריות באופן הבא: מניחים את הפטריות הפוכות על תבנית מרופדת בנייר אפיה >> מפזרים מעליהן מעט מהגבינה + מעט מתערובת הטוסקנה >> מעמיסים בנדיבות את התערובת המוקפצת >> מפזרים מעל הכל את הגבינה הטבעונית שבחרתם.



5. מכניסים לתנור בחום בינוני/גבוה (180-200 מעלות) למשך חצי שעה, גלוי, ומוציאים כשהפטריות רכות (הבדיקה שלי לעניין? אני לוחץ ממש קלות עם האצבע על הפטריה והשקע שיצרתי עם האצבע נשאר בפנים...)

6. מגישים מיד, עם סלט ירוק לאיזון, בלי סלט ירוק לאיזון, עם בירה טובה בצד, בום. נא לאכול בפה סגור, הרבה עניינים משוגעים מתפוצצים שם בתוך הפה בכל ביס.

7. בהצלחה ובתיאבון.


תגובות: