חפש

ירקות ממולאים ביובה גלילים ומלוחה טבעונית - מתכון

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

שיתפתי בעבר לגבי זה שאני אוהב מאוד ממולאים, אבל אני אוהב יותר כשהירקות ממולאים "גס", ללא תערובת דקה ואחידה במרקמה ובטעמה, אלא עם עניינים גדולים יותר בתוך הירק, מופרדים יותר, כך שכל ביס מהממולא מקבל פאנץ' שונה, גם במרקם, גם בטעם, רוב הממולאים שלי בבלוג הם כאלו, זה פשוט מעניין לי יותר בצלחת ובפה.

אז מה יש לנו כאן היום?
פלפלים עגבניות ובצלים, ממולאים ביובה גלילים ופטריות שמפיניון, שהוקפצו על מחבת יחד עם תוכן הבצל והעגבניה, בתערובת התבלינים פילדלפיה פלוס חיזוק של זרעי כוסברה שלמים, דחיסת המוקפץ המשגע אל תוך הירקות ביחד עם מלוחה טבעונית ואפיית כל העסק עד לקבלת הרי געש פעילים וכל-כך טעימים...



מנה מושחתת, טעימה כל-כך, קפיצית ולעיסה בזכות היובה, בשרנית בזכות הפטריות, נימוחה בזכות הגבינה ומעטפת הירקות האפויים, לגמרי יאממי של עניין.

מצרכים: (הרצתי כאן ניסוי על 3 ירקות בלבד, שזה משהו כמו 2 מנות בסה"כ, כממולא וחצי לאדם. אז הגדילו את הכמויות כאן בהתאם למספר הקיבות וגודל הירקות בהם, בסדר?)
- 1 פלפל גדול (גמבה)
- 1 עגבניה
- 1 בצל
הערה: אתם יכולים ומומלץ כמובן לגוון לאיזה ירק שתרצו, נניח פלפלים בצבעים, עגבניות בלבד, בצלים בלבד, להמשיך אל כל שאר סוגי הירקות שמתאימים לממולאים, קישוא עגול, בצל סגול, לכו אל חומרי הגלם שאתם אוהבים ושזמינים לכם, כפי שאני פשוט התלבשתי על מה שהיה לי במקרר כאן באותו רגע.
- קצת שמן לטיגון
- 10-12 פטריות שמפיניון טריות פרוסות, או 1 קופסת פטריות חתוכות בשימורים (אל דאגה, יש בהמשך טיגון ותיבלון עצבניים, שיעיפו כל זכר לתחושת שימורים)
- 10-12 יחידות של יובה גלילים (וכן, בהחלט יעבוד נפלא גם עם היובה כנפיים המושלם והפופולרי. אם כי, מודה, אני בהחלט אוהב גם את הגלילים/רצועות הללו, מוצר אחר, מרקם אחר, נעים ומגוון.)
- 1 כף תערובת תבלינים פילדלפיה. זו תערובת תבלינים ידועה, אמריקאית במקור. אמנם היא  נקראת פילדלפיה, אך היא מגיעה בכלל מניו-אורלינס ומשלבת ניחוחות וטעמים מדהימים (זה לא קייג'ון, משהו אחר לגמרי). פילדלפיה ניתנת לרכישה ברוב חנויות התבלינים המובחרות. אגב, אתם יכולים גם לרקוח אותה בעצמכם, כמעט בכל הגרסאות תערובת פילדלפיה מכילה: פפריקה מתוקה, פלפל שחור, זרעי חרדל לבנים/שחורים, זרעי כוסברה, זרעי כמון, טימין, רוזמרין, אורגנו, קצת פלפל קאיין ועוד... זה לגמרי מנעד פסיכי של טעמים משגעים
- 1 כפית זרעי כוסברה שלמים. לא חובה, אבל משדרג לטעמי
- מלח, לפי הטעם
- אופציונאלי (ומומלץ...) - 1 כפית שטוחה של צ'ילי יבש גרוס, להגברת החריפות, למי שאוהב
- כ-100 גרם של מלוחה טבעונית, מגורדת גס. כאן השתמשתי במלוחה של משומשו (16% שומן), לטעמי היא מעולה באפייה. הרגישו חופשי להשתמש בכל גבינה טבעונית שבא לכם. כן מזהיר שיש גבינות טבעוניות שלא ממש שורדות תנור, כדוגמת הפטה של ויולייף, שזו לדעתי גבינה פשוט מושלמת לכריך, ממש פטה, מריחה ונימוחה בקטע מדהים, אבל בתנור היא פשוט מתפיידת, כלא הייתה. אז במחלקת המלוחות בתנור, אני חושב ששל משומשו נותנת כאן עבודה מאוד טובה.
 


אופן ההכנה:
1. מרוקנים את הירקות מתוכנם ומכינים "כוסות". את התוכן של כל ירק יש לקצוץ בנפרד.



2. משרים את גלילי היובה במים קרים, ממש לאיזו דקה וחצי ומסננים ממים. הקסם מתרחש לכם אל מול העיניים, ההגלילים/הרצועות הדקיקות והספירליות הללו מתרככות ממש מהר (בניגוד לסוגי יובה אחרים, שמתרככים לאחר 10-15 דקות). בצילומים כאן חלפו בדיוק 2 דקות מהצילום השמאלי העליון, שניה לפני שהוספתי את המים הקרים, ועד לימני התחתון, שזה שניה לאחר הסינון מהנוזלים. מניחים בצד בינתיים.



3. מחממים שמן לטיגון במחבת, מוסיפים את התוך הקצוץ של הבצל המרוקן (אם בחרתם שלא לעשות בצל ממולא, אז פשוט קצצו בצל קטן וזרקו למחבת), מטגנים עד להזהבה.

4. מוסיפים את הפטריות וממשיכים להקפיץ, לצמצום נוזלים. מוסיפים את שאר הירקות הקצוצים, במקרה שלנו כאן מדובר רק בלב העגבניה הקצוץ, אם יש לכם ירקות נוספים שרוקנתם, זה הזמן להוסיף אותם ולטגן קלות.

5. כשאין שלוליות עמוקות במחבת זה זמן מושלם להוסיף את היובה ומיד לתבל, כאן כאמור אני עם תערובת פילדלפיה + זרעי כוסברה שלמים + קצת צ'ילי גרוס + קצת מלח. מערבבים היטב ובעדינות, ממשיכים לטגן עד להתחלת חריכה ומורידים מהאש.



6. ניגשים למלאכת המילוי הכיפית. דוחסים פנימה את התערובת המטוגנת + הגבינה המלוחה, תוך הקפדה על כך שכל ירק יזכה להתמלא בקצת מהכל, יובה, פטריות, גבינה.



7. מכניסים לתנור, חום בינוני/גבוה, אין צורך לכסות, אופים עד להשחמת החלקים הגלויים ומוציאים מהתנור.



8. מגישים עם איזה סלט ירוק טרי בצד, להתרענן בין הביסים, ביסים שהולכים להוריד לכם כאפות של עונג.

9. בהצלחה ובתיאבון!






תגובות: