חפש

שווארמה טבעונית - חלבון סויה של מחוברים לחיים - מתכון

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

וואי וואי, איזו שווארמה משגעת צולחתה כאן!

הקשיבו, היום אני משולב כאן, גם המלצה על מותג טבעוני שאמנם שמעתי עליו בעבר אבל אני נחשף אליו רק עכשיו וגם מתכון כייפי וקל לשווארמה מושלמת.

מה יש לנו כאן?
שווארמה טבעונית מרצועות חלבון סויה של מחוברים לחיים - Vegan Power הנהדרים, עם תערובת תבלינים מושלמת לשווארמה, גם כן של מחוברים, מוקפצת וחרוכה עם רצועות בצל לבן, שמן זית ובשביל הספייסיות גם קצת שמן הבנרו (מוסבר במתכון), מוגשת עם טחינה לימונית וחרדל כבוש.



אחת השווארמות המשגעות, הטעימות, המרגיעות והמסעירות כאחד, שהקפצתי כאן בכלום מאמץ.

כחובב חלבון סויה, על צורותיו הרבות, סוגיו ומרקמיו השונים, אני נחשף רק עכשיו, בדיליי רציני, לחלבון הסויה הממש מעולה הזה של מחוברים לחיים (ובתור קופירייטר בדימוס, אני חייב לפרגן להם גם על השם הקונספטואלי המרגש הזה שהם בחרו. "מחוברים לחיים", זה כל-כך פאקינג יפה...)

אמנם המחיר שלהם קצת יקר יותר מחלבון הסויה הנפוץ שנמכר במשקל, אבל המוצר כל-כך איכותי וטעים, לגמרי שווה כל שקל. היתה לנו כאן חוויה אחרת, גם בהכנה, גם באכילה, גם באפטרטייסט.
 

אני מתאהב כאן, איזה חלבון מעולה זה ואני כבר סקרן לנסות אותו בקרוב עם מתכונים נוספים בכיוונים מטריפים שאשתף כאן בהמשך. ברור לי שאצטרך גם להקדיש לחלבון שלהם פסקה ראויה במדריך המפורט שלי לחלבון הסויה (שהוא גם הדף הנצפה ביותר בבלוג שלי, יא מרגשים...), כי המוצרים האלו של מחוברים לחיים מתנהגים שונה ממה שהתרגלתי, גם מבחינת אופן ההכנה וגם בתוצאה המעולה.



ברגיל, ברוב המתכונים חלבון סויה יבש יהיה כרוך בבישול ראשוני במים רותחים עם תערובת התבלינים שרלוונטית לבישול, לטובת הספגת טעמים והיפטרות מריחות או/ו טעמי לוואי. חלבון הסויה של מחוברים לחיים מתנהג שונה לגמרי. ההוראות שלהם הן להשרות את המוצר לחצי שעה במים קרים רגילים, לשטוף, לסנן ולסחוט, זהו, המוצר מוכן לאיזו "סגירה" שבא לכם, טיגון, אפייה, בישול, מה שבראש (או בקיבה) שלכם.

זה וואו. המרקם מעולה ממש, סופח אליו באהבה וביסודיות את התבלינים שתרעיפו עליו, ללא שאריות ריח מוצר יבש, נטו מרקם בשרני מעולה והתבלינים שבחרתם.

לעמוד המוצר באתר של מחוברים לחיים, שם גם מפורטים הערכים התזונתיים - הקליקו כאן. (ובכלל ממליץ לגלוש שם קצת ולהכיר, זה מותג מסקרן מאוד ששווה באז ואת תשומת הלב ובלוטות הטעם שלכם. יש להם שם גם מגוון מוצרים מוכנים קפואים להזמנה). ממליץ ברבאק, גם לתמוך בחברה כחול-לבן, טבעונית וחברתית, גם לשדרג לעצמכם משמעותית את החוויה עם חלבון סויה. מורגש שהשקיעו הרבה כאן עד לתוצר הסופי הזה שהם משווקים.


מצרכים: (ל-2-3 מנות גדולות, תלוי אם בא לכם פיתה, לאפה, טורטיה, באגט או בכלל צלחת, כפי שבחרתי כאן, כדי לבחון ולהבין את השווארמה הזאת על נקי.)
- 200 גרם רצועות חלבון סויה של מחוברים לחיים (משקל מוצר יבש)
- 5-6 כפות שמן זית
- אופציונאלי וכל-כך מומלץ: 1 כף שמן הבנרו. שמן הבנרו הוא בעצם שמן זית שמחומם באש נמוכה יחד עם פלפלי הבנרו טריים (או פלפלים חריפים אחרים, מנהיים, צ'ילי, חלפיניו, מה שבא לכם), פלוס שיני שום שלמות, עד לריכוך הפלפלים והשום. אגב, כאן רציתי נקי הבנרו ושום, אבל אם מתחשק לכם אז גם עשבי תיבול מרוכזים סטייל תימין או רוזמרין שיעניקו את הקטע שלהם לשמן הסופי... (מצורף צילום של צנצנת ההבנרו שלנו, זה פשוט הר געש של חריפות ואושר שמחכים שם בפנים לפרוץ ולשדרג לכם כל מאכל כמעט, עם חיי מדף ארוכים במקרר. לאוהבי עקצוצים חריפים באוכל - ממליץ לכם כל-כך.)
- 2 יח' בצל לבן בינוני, מקולף וחתוך לרצועות
- 1 כף גדושה תערובת תבלינים מובחרת לשווארמה (גם כאן אני משתמש בתערובת של מחוברים לחיים, הם מוכרים באתר שלהם וזו תערובת נהדרת ממש!)
- טחינה, מוכנה לפי העדפתכם, אך רצוי שלא תהיה סמיכה מדי, אלא נוטפת, כזו שיודעת להיכנס פנימה לאט ולעטוף את השווארמה בטוב.
- אופציונאלי, אך גם כאן, מומלץ ממש: קצת פטרוזיליה טריה קצוצה
- חמוצים שאהובים עליכם, כאן אני חרדל כבוש שקניתי בדרגון בת"א, טעים כל-כך!



אופן ההכנה:
1. מכניסים את רצועות הסויה היבשות אל קערה גדולה וממלאים אותה בשפע של מים קרים ומשרים למשך חצי שעה. שימו לב שאתם משתמשים בקערה מספיק גדולה, כי הרצועות מתכננות להגדיל את נפחן. 





2. מעבירים את הרצועות למסננת פסטה, שוטפים ומסננים מנוזלים. הטיפ שלי לסחיטה מיטבית של חלבון סויה: כשהחלבון נמצא במסננת אתם מניחים עליו צלחת שטוחה נקיה ומפעילים לחץ מתון מלמעלה, כך הנוזלים המיותרים יתנקזו להם דרך המסננת מבלי לפגוע או לקרוע את צורת החלבון.

3. מחבת גדולה/פלנצ'ה, מחממים את שמן הזית (ואם כמוני אתם משדרגים עם כף שמן הבנרו או שמן חריף אחר - אש עליכם...)

4. מעמיסים את רצועות הבצל ומטגנים עד שהבצל רוחש ומתחיל להפריש את מעוררי התיאבון שלו.

5. מוסיפים את רצועות חלבון הסויה סחוטות, מפזרים בנדיבות את תבלין השווארמה שבחרתם, במידת הצורך מוסיפים מלח (בתערובת של מחוברים לחיים אין צורך להוסיף מלח), מערבבים היטב וממשיכים לטגן עד לתחילת חריכת כל העניינים, כיאה לשווארמה.

6. עכשיו לפני ההגשה זה זמן מעולה להוסיף פנימה את הפטרוזיליה הקצוצה, ממש לדקה אחרונה של הקפצה על האש וקדימה לצלחת (או לתוך פיתה, באגט, לאפה, טורטיה, מה שבא לכם בטוב).

7. מגישים רוחש ולוהט, עם טחינה לימונית מעל (לימונית = לימון טרי סחוט ומעורבב בטחינה יחד עם המים), חמוצים בצד, מרימים ביס ומתענגים על שווארמה כל-כך איכותית וטעימה, מושלם עם בירה קרה ליד, לטובת הרגעת העינוי המענג של חריפות ההבנרו. וואי, אושר של מנה.



 

תגובות: