חפש

ישראלי, אינדונזי ואתיופי נכנסים לבר - מתכון טמפה טבעוני

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

ישראלי, אינדונזי ואתיופי נכנסים לבר, הברמן אומר להם, בוא'נה, וואט דה פאק, תגידו, זו התחלה של בדיחה או משהו?! כי לי אתם נראים בכלל כמו התחלה של מתכון משגע, אז עהאממ עהאממ...

ועהאממ עהאממ... מתכון משגע איט איז!

כי מה יש לנו כאן היום?
חומוס ישראלי וטמפה אינדונזי, מבושלים ואפויים ברוטב עגבניות מרוסקות, עם שום ובצל טריים ועם שפע של תערובת התבלינים "ברברה" האתיופית, העשירה, הספייסית והריחנית.



שיתפתי מוקדם יותר מתכון ראשון שלי עם טמפה, שם אני מקדים קצת רקע ועניינים בסיסיים לטובת היכרות עם הטמפה, אז כדי לא לחזור על עצמי יותר מדי, אני ניגש עכשיו מיד לתכל'ס, בסדר? (למעוניינים, הנה קליק למתכון הטמפה הקודם, לטובת קצת רקע - לחצו כאן)

אנחנו מדברים כאן על מנה רטובה שמדממת אהבה וטעמים, סוערת וחריפה, בשרנית אך נימוחה, משביעה בטירוף ומסחררת כמו דייט ארוך ועשיר אל תוך הלילה, סטל'ה של אוכל, שידוך בין עולמות ותרבויות שלא חשבת מעולם לחבר ומהרגע שחיברת אתה לא מבין למה לא חשבת לחבר אותם קודם...

מאוד מקווה שתנסו פעם את המנה הזאת, כדי שלא תצטרכו להאמין למילים המוקלדות הללו על המסך מולכם, אלא אשכרה שתחוו את המילים האלו על בלוטות הטעם שלכם.

מצרכים: (למחבת בינונית, 2-3 מנות יפות, הכפילו בהתאם)
- 3-4 כפות שמן זית
- 1 בצל לבן בינוני, קצוץ
- 1 קופסה גדולה של עגבניות מרוסקות רגילות (800 גרם)
- 1 כף שטוחה/רגילה/גדושה (בהתאם לרמת החריפות האהובה עליכם) של תערובת התבלינים האתיופית ברברה. ניתנת להשגה כמעט בכל חנות מכולת אתיופית מקומית. נפוצה בדרום ת"א, מרכז פ"ת ולא מעט נקודות נוספות ברחבי הארץ. זו תערובת ריחנית, חריפה ומשגעת באופייה, קבועה אצלי בארון התבלינים...
- 1 קופסת גרגרי חומוס שלמים, מבושלים, מסוננים (290 גרם משקל מסונן, כאן אני עם "פרי הגליל", בחומוס הם אהובים עלי יותר מהאחרים הנפוצים.)
- 4-5 שיני שום, קלופות וקצוצות דק
-  1/2 חבילת טמפה, כ-165 גרם, חתוכה לקוביות קטנות (כאן אני עם של טמפה ישראל, תוכלו לקרוא כאן פרטים נוספים עליהם ועל נקודות רכישה ברחבי הארץ.)





אופן ההכנה:
1. במחבת גדולה, רצוי כזו שגם חסינה לאפייה, מחממים את שמן הזית. מוסיפים את הבצל ומטגנים עד לתחילת שקיפות הבצל. מוסיפים פנימה את העגבניות המרוסקות ואת תערובת הברברה, מביאים לרתיחה, מנמיכים את הש ומבשלים במשך מספר דקות.



2. מוסיפים את החומוסים השלמים, את שיני השום הקצוצות, את קוביות הטמפה. מערבבים, מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים על נמוך במשך כ-10 דקות.



3. מורידים מהאש, בעיקרון כבר מוכן, אבל ממליץ מאוד לזרום איתי: מעבירים לתנור לסגירה (לכן ההמלצה שלי למחבת חסינת תנור מלכתחילה בסעיף 1, מקסימום העבירו עכשיו לתבנית אפיה, הכל אחל'ה), אפיה גלויה, משהו כמו רבע שעה על חום בינוני/גבוה (180-200), אתם כבר תראו את הבולענים והגעש שהמחבת מייצרת, העסק מצטמצם יפה, מתכהה בצבעו, מסתמך במרקמו, נסגר על עצמו, עבורכם.



4. מוציאים מהתנור ומגישים מיד, כי ישראלי, אינדונזי ואתיופי נכנסים לבר, הברמן אומר להם, בוא'נה, וואט דה פאק, תגידו, זו התחלה של בדיחה או משהו?! כי לי אתם נראים בכלל כמו התחלה של מתכון משגע, אז עהאממ עהאממ...

5. ועהאממ עהאממ... מתכון משגע איט איז!

תגובות: