חפש

בורגר טבעוני פסיכדלי - מתכון

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

יא ראבי, מה שמתרחש כאן, זו מנה של השמחות, או אם להקשיב למי שלוקח ביס - זו מנה של הצרחות.

מאוד מקווה שלא תעבירו את כל חייכם מבלי שהרמתם לעצמכם לפחות פעם אחת את ההזייה המענגת הזאת,  שכל-כך מטריפה בטעמיה, מהממת ביופייה וממש קלה להכנה.

אז מה יש לנו כאן היום?
בורגרים טבעוניים תוצרת בית מחלבון אפונה שהכנתי מה-BEEFREE של Creative Pea המעולים >> אפויים בתנור כשנעוצים בהם בצלצלים סגולים קטנים, עגבניות שרי, שום טיבטי קונפי, זיתי קלמטה >> מוגשים רוחשים וגועשים על חסה טרייה >> מעל שפריצים צבעוניים של חרדל, רוטב ברביקיו, רוטב מיונז סרירצ'ה-צ'ילי.



כן, זה בורגר שהלחמנייה מיותרת עבורו, כל ביס הוא לגמרי בצבע, כל הבמה היא שלו. המרקמים, הטעמים, האפטרטייסט, איי קרמבה!

המנה מתאימה מאוד גם לאירוח, כי מעבר לטעמים המטריפים, זו מנה שהיא לגמרי הצגה.

כאמור, ממש קל להכין את המנה הזו ותוכלו ברגע לקחת אותה אל המקום והטעמים האישיים שלכם. יאלל'ה, בואו נכין:

מצרכים: (ל-3 מנות. הכפילו בהתאם)
- 1 חבילת BEEFREE של קריאייטיב פי. למי שעדיין לא מכיר את המוצרים של החברה המעולה הזו, אנחנו מדברים על מותג כחולבן שמייצר תחליפי בשר מושלמים מחלבון אפונה. המוצר מגיע יבש באריזה של 130 גרם, מוסיפים מים ושמן לפי ההוראות ומתקבלת תערובת דביקה של 500 גרם "בשר", איתה תוכלו להכין כל מנה בשרית שתרצו, בורגרים, קציצות, קבב, נאגטס, מה שמתחשק. כך שמאריזה אחת אפשר להכין 3 בורגרים שמנמנים של 166 גרם כל אחד!

להכנת הטחון:
300 גרם מים קרים + 70 גרם שמן
תוספות על הבורגר: (הנה מה שאני שמתי, כמובן הרגישו חופשי לגוון אל תוספות נוספות שמתחשקות לכם)
- 6 בצלצלים קטנים
- 6 עגבניות שרי
- 9 זיתי קלמטה מגולענים
- 6 יח' שום טיבטי (הקטע של שום טיבטי הוא שכל ה"ראש" הוא "שן" אחת גדולה. זה פשוט טעים. אם אתם לא מוצאים, כמובן שאפשר בכיף שיני שום רגילות)



רטבים מעל הכל: (גם כאן, כמובן, יש הרבה רטבים שיתאימו, לכו עם הטעמים שלכם)
- רוטב מיונז סרירצ'ה-צ'ילי
- רוטב ברביקיו מעושן
- חרדל

אופן ההכנה:
1. מקלפים את הבצלצלים ואת השום. בניגוד לשיני שום רגילות - השום הטיבטי מתקלף ממש בקלות, הקליפה שלו עבה מעט יותר משל הרגיל. כל שעליכם לעשות הוא לתת חיתוך בתחתית השום, לנתק בקלות את הקליפה עם האצבע וטא-דאם, היפיוף מתגלה.





2. בין אם שום טיבטי או שום רגיל, אם אתם כמוני בעניין של הקונפי, אז הכינו קודם אותו: מחממים על אש קטנה בתוך סיר קטנטן בסביבות כוס של שמן זית. מכניסים את השום הטיבטי, מבשלים, ללא מכסה, במשך כ-15 דקות. אל תאיצו בו באש גבוהה, שלא ישרף, תנו לו את הזמן, פשוט ערבבו מדי פעם, השום מוכן כשהוא רך, אבל לא נימוח מדי. מורידים מהאש, מוציאים את השום מהשמן אל קערית ומניחים לו להתקרר בינתיים. 





3. כמובן שבסיר הקטן יש לכם עכשיו זהב טהור, לאחר שהסיר מתקרר העבירו את שמן הזית לצנצנת והמשיכו להשתמש בו כשמן זית בניחוח שום, משדרג מדהים כל מאכל.

4. שופכים אל קערה את תכולת שקית ה-BEEFREE. (התערובת כבר מתובלת, אפשר בכיף להוסיף בשלב זה תבלינים יבשים נוספים שמתחשקים לכם, כמו לדוגמה אגוז מוסקט, צ'ילי יבש אם מתחשק לכם בורגר חריף,  אבקת שום וכד', או אם בא לכם לקחת את התערובת אל המקום המזרחי והקבבי אז כמון, כורכום, עולם התבלינים הוא אינסופי...)



5. יוצקים פנימה 300 גרם מים קרים ומערבבים היטב עם כף, עד לקבלת תערובת אחידה.



6. מוסיפים 70 גרם שמן ושוב מערבבים היטב עד לתערובת אחידה.



7. על משטח עבודה נקי מעצבים עם הידיים 3 בורגרים שווים מכל התערובת. אפשר כמובן גם 4 יח' קטנות יותר, אבל אני ממליץ על בורגרים שמנמנים, כדי שיהיה מצע יציב ומושחת לכל התוספות. מסדרים אותם על תבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה.



8. נועצים על הבורגרים את התוספות שבחרתם, כאמור, כאן אני עם שום קונפי, עגבניות שרי שלמות, בצלצלים קטנטנים שלמים, זיתי קלמטה מגולענים, מפזרים מעט פלפל שחור גרוס מעל.



9. מכניסים לתנור, חום בינוני-גבוה, 180-200 מעלות, מסילה אמצעית, אפייה גלויה, למשך כ-25 דקות.



10. מרפדים לכל סועד צלחת אישית מרופדת בחסה או/ו מיקס עלי בייבי, רוקט וכד', מניחים במרכז את שדה הבורגר הרוחש, משפריצים מיקס רטבים רצויים, כאמור כאן אני חרדל, רוטב ברביקיו מעושן, רוטב מיונז סרירצ'ה-צ'ילי ומגישים מיד, נקי, בלי לחמנייה או לחם כלשהו, שלא יהיה מי שיפריע לתאוות הבשרים ומיקס הטעמים שמחכה לכם כאן בכל ביס. מרימים ביס ולפתע קולטים שיש בעולם הרבה יותר צבעים... לכן אני מכנה את המנה המטורללת והנדירה הזו: בורגר טבעוני פסיכדלי.



תגובות: