חפש

דברים טובים במלאווח

כתיבה וצילום: יגאל גיאת

אני מכנה את המנה הזו: "דברים טובים במלאווח" (חשבתי בתחילה על "ממולאווח", אבל ס'אמק, עשיתי גוגל ומסתבר שיש או היה מקום בבאר-שבע עם שם כזה...)

בכל מקרה, זה עלול להיות קצת ארוך לקרוא למנה הזו בשמה המלא: מלאווח ממולא בפטריות טריות, מטוגנות עם שום, בצל ירוק וצ'ילי, על מצע גבינה מלוחה טבעונית פיקנטית של משומשו...

פשוט מאוד להכנה, טעים ברמה של חטא.



מצרכים: (ל-2 מנות. עבור יותר הכפילו בהתאם.)

- 2 מלאווחים קפואים. (טיפ שווה: אני מאמין שניסיתי בשלב כזה או אחר כמעט את כל המלאווחים הקפואים שיש שם בסופרים. ממליץ במקום הראשון הבלתי מעורער על המלאווח של "ציפור השרון", אחריו של "צנעני". שניהם עבים, איכותיים, לא מתקמצנים במספר ה"דפים" פר מלאווח. "חמסי" גם סבבה, אבל פחות מהשניים הקודמים. לצד אלו, "שלושת האופים", "מעדנות", "זוגלובק", יוצאים כל-כך תעשייתיים, קמצנים וחובבניים בכל מה שקשור למושג "מלאווח". בצילום כאן זה "צנעני".)

- 7-9 פטריות שמפיניון טריות, פרוסות דק

- 2-3 גבעולי בצל ירוק, קצוץ

- 3 שיני שום, פרוסות (אני תמיד מצהיר שאני סופר שום בראשים ולא בשיניים, אבל כאן אלו רק 2 מלאווחים, אז בכל זאת, ראש של שום יהיה מוגזם לגמרי...)

- יודע שזה נשמע לא קשור, אבל: תערובת תבלינים להכנת קציצות. (אני משתמש בשל "נווה התבלין", הם פשוט מעולים. התערובת הספציפית שלהם מורכבת מזנגביל, פלפל אנגלי, שושנים, אגוז מוסקט, קינמון.)

- צ'ילי גרוס

- כשליש חבילת מלוחה פיקנטית של משומשו, חתוכה/מפוררת גס

- 1 כף שמן זית

אופן ההכנה:
1. מחממים במחבת את שמן הזית.

2. זורקים פנימה את השום הפרוס והבצל הירוק הקצוץ ומטגנים קצת.

3. מוסיפים את הפטריות הפרוסות, מערבבים היטב ומטגנים על אש גבוהה במשך כ6-8 דקות, למיצוי הנוזלים שאגורים בפטריות.

4. זה בערך השלב שכדאי להוציא את המלאווחים מהמקפיא, כדי שיתחילו להפשיר. אני מציין את זה כאן, כי אתם לא רוצים שהם יהיו מופשרים יותר מדי, עד לרמה של מסטיק יד שנייה, שמקשה על העבודה איתו. אם אתם לא בטוחים מתי אתם מסיימים לטגן, סיימו לטגן ואז הוציאו אותו מהמקפיא, עדיף.

5. לאחר שהנוזלים במחבת מתחילים להצטמצם, מתבלים בתערובת התבלינים לקציצות + קצת צ'ילי גרוס, למי שאוהב את הפאנצ'ים הנעימים האלו, וממשיכים להקפיץ, עד למיצוי הנוזלים.

6.ניגשים אל מילוי המלאווחים. מפרידים מהניילונים, מפזרים את הגבינה המפוררת על גבי חצי מהמלאווח.

7. על הגבינה מניחים את תערובת הפטריות המטוגנות.

8. בנחישות וברגישות מכסים את המלאווח ע"י הרמת החצי הריק של הבצק, אל חציו המלא, ליצירת חצי ירח, סמבוסק סטייל. מהדקים את השוליים האחד אל השני באמצעות מעיכות מזלג בקצוות.

9. המחבת חוזרת אל האש, נמוכה. מניחים בזהירות את שני המלאווחים המקופלים במחבת, מכסים ומטגנים עד להזהבה, הופכים את המלאווחים, שוב מכסים, שוב הזהבה.

10.הולך נהדר עם סלט ירקות בסיסי ליד (חסה, עגבנייה, בצל סגול, לימון), אני אוהב גם מלפפון חמוץ שמונח ליד, עושה לי תחושה של "בורקס פינוקים" שיצא משליטה.

11. לוקחים ביס, מתענגים על תחושת הנימוחות האלוהית הזאת, וזהו. זה עונג חריג.

12. בהצלחה ובתיאבון!

תגובות: