חפש

שווארמה טבעונית - פטריות יער

כתיבה וצילום: יגאל גיאת

הנה מתכון קל, אבל ממש קל, להכנת שווארמה טבעונית בשרנית וטעימה ברמות גבוהות, מבוססת פטריות יער.



בתכל'ס? שווארמה זו אחת המנות הקלות ביותר לטבעון. יש גרסאות נהדרות של שווארמה טבעונית שם בחוץ. יש עם טופו, עם חלבון סויה, עם סייטן, אך כמובן שלדעתי אחת המוצלחות ביותר אם לא "ה", היא: שווארמה פטריות.

אני חושב שכחלופה לשווארמה הבשרית, שמורכבת מחלקי גופות של תרנגול הודו או כבש, פטריות יער הן חומר גלם פשוט מושלם מהטבע לשווארמה, בזכות המרקם הסיבי הייחודי שלהן, שנשמר גם לאחר הטיגון או הצליה (שלא לדבר על הערכים התזונתיים המצוינים של פטריות היער).



אז יאלל'ה, שווארמה, אין הרבה מה להרחיב בעניין, נשבע לכם, זה יותר קל לי להכין שווארמה טבעונית מאשר להכין חביתה טבעונית ראויה... 

מצרכים: (ל-2 מנות. הכפילו בהתאם)

לשווארמה:
- 1 בצל בינוני או 2 קטנים, חתוך לרצועות ברוחב של כ-3 מ"מ
- 170 גרם פטריות יער טריות, כל פטריה חתוכה לאורכה ל-2-3 רצועות
- 2 כפות שמן זית
- תערובת תבלינים איכותית לשווארמה (אני קונה תערובת מוכנה מחנות תבלינים, אי אפשר ליפול בדברים האלו. אבל אם אין לכם אחת בשלוף, תוכלו להכין בעצמכם, זה תמיד יהיה משהו בכיוון של: פפריקה מתוקה, כמון, כוסברה יבשה, מלח, אבקת שום, פלפל אנגלי, כורכום בקטנטנה.)
- אבקת שום. זה אם אתם לא משתמשים בשום טרי. אישית אני אוהב אבקת שום בשווארמה ובמעורב, כי הטעמים של השום מתפזרים ומורגשים לי טוב יותר על כל המאכל
- מלח, לפי הטעם



לכל העסק שמסביב לשווארמה:
- 2 פיתות טריות
- טחינה טרייה, חמצמצה ופיקנטית (מתכון מהיר: יוצקים אל קערה קטנה חצי כוס טחינה גולמית, מוסיפים מיץ מלימון שלם סחוט, מערבבים היטב, מוסיפים מים לפי הצורך, מערבבים היטב, עד לקבלת הסמיכות הרצויה, במרקם חלק. אופציונאלי: מוסיפים חצי כפית סחוג ירוק או קצת צ'ילי מקסיקני גרוס, מלח לפי הטעם, מערבבים שוב.)
- סלט עגבניות שרי חצויות עם פרוסות דקיקות של פלפל חריף טרי, לימון סחוט, פטרוזיליה טריה או סלט מלפפונים וכרוב בשמיר (מתכון מהיר: פורסים דקות מלפפון טרי, קוצצים בנוסף קצת כרוב ירוק, "גפרורים" דקים. קוצצים כרבע צרור שמיר טרי, מוסיפים אליהם 2-3 כפות חומץ לבן, קצת מלח, לערבב היטב, שווה להשאיר איזו חצי שעה במקרר, לספיגת טעמים. זהו. זה מעדן משלים שווארמה.)

אופן ההכנה:
1. במחבת עמוקה מחממים 1 כף משמן הזית.

2. מוסיפים את הבצל ומטגנים עד להזהבה חלקית.

3. מוסיפים את הכף השניה של שמן הזית, מניחים לה כמה שניות להתחמם ואז מוסיפים את פטריות היער, את המלח, את תערובת התבלינים לשווארמה ומערבבים היטב.



4.משאירים על אש גבוהה, תוך כדי הקפצה וערבוב, עד להשחמת כלל המרכיבים. לא לדאוג, אתם תראו, תריחו ותרגישו כשזה מוכן (השכנים גם. זה פסיכי...)



5. פותחים את הפיתה, מורחים דקות טחינה, ממלאים את הפיתה בכל הטוב שבחרתם שיבוא עם השווארמה, כן/לא חריף, כן/לא סלט ירקות, כן/לא סלט כרוב ושמיר, כן/לא צ'יפס, איש איש וטעמו, יוצקים מעל הכל עוד קצת טחינה ומגישים מיד.

6. בהצלחה ובתיאבון.

תגובות: