חפש

אטריות אודון בקארי אדום וקרם קוקוס - מתכון טבעוני

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

איך אומר את זה, 99% מהעבודה נעשית מאליה ברגע שיש לך חומרי גלם כאלו משגעים...

כי מה יש לנו כאן?
אטריות אודון מוקפצות במחית קארי אדום וקרם קוקוס, עם פיסות מטריפות וריחניות של פטריות שיטאקי, בצל לבן ופלפלים אדומים, השלמה מעל עם בצל ירוק ושברי בוטנים.



תבשילים בשילוב קארי אדום וקרם קוקוס נפוצים במזרח בכלל וביפן בפרט. מנות בסגנון זה נפוצות גם במסעדות האסייאתיות בישראל. ג'פניקה מכנים אותה "צ'אנג מאי", אצל צ'ופ-צ'ופ זה "הוט צ'ילי פפר" ועוד...

אז כאן בחרתי להשתמש באטריות אודון. מאוהב בהן מהרבה סיבות, הן עמידות מאוד, עבות, הלעיסה שלהן כייפית הרבה יותר מפסטה או אטריות אורז ומהזיכרון הקרניסטי שלי הן גם בועטות לאטריות ביצים בביצים.

המנה צבעונית ויפה, מתאימה גם לאירוח, אבל אם אתם שואלים אותי, היא מתאימה בעיקר לארוחה זוגית רומנטית, כי אני חושב שבתכל'ס היא פיקנטית סקסית כזאת. מיותר לציין שתוכלו לקחת אותה למקומות רבים נוספים, כמו לדוגמה לתגבר ברצועות סייטן דקיקות, או קוביות טופו צרובות, או לשלב פטריות מסוגים נוספים וכד'.

וואי וואי, אני יכול להקליד אודותיה עוד דקות ארוכות, אז די. אבל איזו מנה...  שניגש להכין?

מצרכים: (ל-2 מנות. הכפילו בהתאם)
- 1 בצל לבן גדול
- 2 פלפלים אדומים בינוניים
- 1 קופסת קרם קוקוס, 400 מ"ל. לא להתבלבל עם נוזל/חלב קוקוס, שדליל משמעותית מהקרם, מוצר אחר לגמרי בתכל'ס.
- 1 כף מחית קארי אדומה (אפשר קצת יותר, אם אתם אמיצים...)
- 30-35 גרם פטריות שיטאקי מיובשות (אם אין לכם משקל, אז אנחנו מדברים 5-6 פטריות בינוניות מיובשות. ארחיב עוד קצת על השיטאקי בהמשך)
- 2 חבילות של אטריות אודון טריות בוואקום (אלו אריזות אישיות קטנות, של 200 גרם כל אחת, עולה כ-₪7-8 לאריזה. עדיין לא מצאתי בארץ אריזות גדולות יותר של הטריות, אבל כן יש אפשרות להשיג בחנויות שמייבאות מהמזרח אריזות יבשות של אטריות אודון, ואז זה בעצם אומר לבשל אותם כמו פסטה. כאן במתכון אסביר על הטריות בהמשך.)
- 2-3 כפות שמן לטיגון והקפצה
- 2-3 גבעולי בצל ירוק טרי
- קערית של בוטנים קלויים גרוסים
אגב, למחפשים, המלצה מכל הלב (ואני ממש לא כותב "מטעם", אלא אני פשוט לקוח מרוצה): את קרם הקוקוס, מחית הקארי, הפטריות ואת אטריות האודון רכשתי בסופר האינטרנטי הטבעוני המעולה בטבע שלי. המגוון, האיכות, השירות והאהבה שהם שמים שם בעסק - מרגשים אותי ואני ממליץ עליהם בחום רב, גם כי הכי מגיע להם וגם בשבילנו, הטבעונים, תמיד חשוב לחזק עסק משפחתי טבעוני, שמנוהל על ידי אנשים מהממים פשוט.




אופן ההכנה:
1. מתחילים משחזור פטריות השיטאקי המיובשות (אם רכשתם טריות, עברו לשלב 2). ממלאים מים קרים בקערה, משרים את הפטריות למשך כשעה. זה אמנם נכון שניתן לזרז את התהליך על ידי שימוש במים רותחים, אבל אני פחות ממליץ, מהסיבה שהמים החמים יפרישו החוצה הרבה מהניחוחות והטעמים של הפטריה וחבל לאבד את זה. השריית שיטאקי במים חמים נכונה כשמכינים מרק ואז משתמשים במי ההשריה כציר למרק, אבל כאן אין לנו שימוש במים, לכן, תנו להן את הזמן במים קרים, משהו כמו שעה.

כאן תוכלו לראות את השינוי המדליק שנוצר. בעליונה הפטריות מונחות יבשות בקערה. באמצעית זה מיד כשיצקתי עליהן מים קרים. בתחתונה זה לאחר כשעה, הן כבר התנפחו, התרככו ושקעו.

אגב, הכמות בצילומים כאן גדולה מזו שציינתי ברשימת הרכיבים. פטריות שיטאקי הן ריחניות מאוד, דומיננטיות בקטע שתלטני, היו עדינים עם הכמות, בסדר? אז קחו בחשבון, 5-6 פטריות בינוניות ל-2 אנשים, או 3 גדולות, לפי מה שהשגתם. אין צורך ביותר מזה.

2. לאחר שהפטריות מתרככות, תגלו שהגזעים שלהן עדיין קשיחים. זה בסדר, זה טבעי, אבל זה פחות מתאים למאכל שלנו היום. הגזעים של השיטאקי מתאימים ביותר למרקים, למאכלי קדירה, לבישולים ארוכים, אז סומך עליכם שכבר תמצאו לגזעים שימוש הולם, הם יעניקו ארומה ריחנית פסיכית לסיר שיזכה בנוכחותם. את הפטריות עצמן חותכים לרצועות קטנות, לאורך הסיבים. העיפו מבט, כאן זה מיד לאחר החיתוך, לפני טיגון, לפני שעשיתי משהו. אשכרה נראה כמו חתיכות עוף לכל דבר ועניין. הן פשוט מהממות בעיניי, כזה מרקם ללא טיפת סבל.



3. מחממים כף שמן בווק/סיר, מטגנים את הבצל והפלפלים עד להזהבה חלקית, מוציאים ומניחים בצד.



4. מחממים שוב 2 כפות שמן, מוסיפים את מחית הקארי, מועכים אותה על השמן ומקפיצים דקה שתיים על אש גבוהה, לפתיחת הטעמים האדירים של המחית. לאחר מכן מוסיפים את קרם הקוקוס, מערבבים, מנמיכים מעט את האש, מוסיפים פנימה את השיטאקי, מערבבים ומבשלים במשך מספר דקות, לריכוך הפטריות.

5. לאחר שהפטריות התרככו, מוסיפים את הבצל והפלפלים שטיגנו קודם, מערבבים.

6. מבשלים את אטריות האודון הטריות במים רותחים, זה רק 2 דקות בתוך המים והן מוכנות (אם רכשתם אטריות אודון יבשות כמו פסטה, בשלו בהתאם, כמובן). מסננים היטב ומוסיפים אל הווק/סיר, מערבבים עדין אך יסודי, שכל האטריות תזכנה להתעטף ברוטב המטריף.

7. מורידים מהאש, מכניסים חלק מהבצל הירוק, מערבבים ואז מצלחתים, מפזרים מעל את שברי הבוטנים ואת יתרת הבצל הירוק לקישוט, מגישים מיד.

8. מסתכלים על הצלחת מלמעלה, מפקסים מבט נחוש וממוקד מטרה, הצלחת למטה היא פרל הרבור ואתם טייסי קמיקזה שצוללים פנימה, אתם מרימים ביס יפה אל הפה, שכולל את כל המרכיבים, ואתם בוכים. אתם בוכים כי נגמר מהר מדי, אתם בוכים כי הגזמתם עם מחית הקארי וחריף לכם אש, אתם בוכים מאושר. איי פאקינג קראמבה! אתם בוכים!

תגובות: