חפש

יובה כנפיים ופטריות יער ברוטב טוסקנה - מתכון טבעוני

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

הנה סיר שמאוד קל וכיף להכין ועוד יותר כיף לאכול. זו מנה נהדרת, בשרנית, ריחנית, טעימה בטירוף, בזכות מגוון משגע של מרקמים בשרניים מושלמים והרבה גודיז, שמתחברים כולם יחד למנה מאוד מחבקת.

כי מה יש לנו כאן?
יובה כנפיים ופטריות יער, מוקפצות עם בצל, שום, פלפל חלפיניו, קישוא, בתערובת תבלינים טוסקנה המטריפה ואז נחים כולם ומתבשלים ברוטב עגבניות מפנק, מגישים עם פטרוזיליה או כוסברה, קצת פרמז'ן טבעונית מעל.

זה מאוד בום. הרי גם יובה כנפיים וגם פטריות יער יודעות להיות מסמר השולחן, בנפרד, בלי עזרה, בזכות המרקם והטעם הנהדרים של כל אחת מהן, אז שתיהן יחד באותו תבשיל? זה מנעד מרקמים משוגע.

הולך נפלא גם על אורז נקי, שיעבה את כל העסק עוד יותר. בתכל'ס - הולך אפילו כרוטב פסיכי לפסטה בשרנית ברוטב עגבניות. אבל הכי אני אוהב - כמאכל עצמאי, אפילו עם איזה באגט חם או חלה טריה, כדי ליהנות היטב  גם מהרוטב.



מצרכים: (לא יודע לומר כמה מנות בדיוק, זה סיר בינוני מלא בכל טוב)
- כ-200 גרם פטריות יער טריות
- כ-100 גרם יובה כנפיים (משקל מוצר יבש)
- 4-5 כפות שמן זית
- 2-3 בצלים לבנים (כ-250 גרם יחד)
- 1 ראש שום
- אופציונאלי אך מוסיף מאוד: 1 פלפל חלפיניו טרי, אפשר גם 1 פלפל צ'ילי טרי
- 1-2 קישואים (כ-400 גרם יחד, כן, כאן נפלתי על אחד גודזילה...)
- 2 כפות של תערובת התבלינים טוסקנה. למי שלא מכיר, טוסקנה היא תערובת תבלינים מעולה שניתנת להשגה בכל חנות תבלינים שמכבדת את עצמה. כל תבלינאי מכין את תערובת הטוסקנה שלו, אבל לרוב היא תכיל פפריקה, רוזמרין, עלי דפנה, אורגנו, מיורן, זרעי שומר, אבקת בצל ועוד תבלינים טעימים, שיחדיו מתחברים לתערובת מדהימה שמתאימה למתכונים רבים, במיוחד לאלו עם רוטב עגבניות.
- 1 קופסת עגבניות מרוסקות גדולה (800 גרם)
- חופן של פטרוזיליה או כוסברה טריה
- מלח, לפי הטעם
- תמיד מוסיף, קצת פרמז'ן טבעונית



אופן ההכנה:
1. מתחילים משחזור היובה: משרים את הכנפיים בקערה עם מים קרים למשך 10-12 דקות, עד לריכוך מלא, מסננים מנוזלים ומניחים בצד בינתיים.

2. בזמן שהיובה מתרככת לה במים, מכינים את שאר העניינים: מפרידים את פטריות היער לעלים, חותכים קצוץ את הבצל, כותשים את השום, פורסים דק את הפלפל החריף, פורסים את הקישוא.



3. מחממים בסיר בינוני את השמן, מוסיפים את הבצל, השום, הפלפל החריף, מטגנים מעט.



4. מוסיפים את פטריות היער, מערבבים היטב ומטגנים מעט. ככל שהפטריות טריות יותר - כך הן תקזנה פחות נוזלים, הקפיצו על אש גבוהה ובמידה שנוצרת שלולית, צמצמו אותה על האש לפני שאתם ממשיכים לשלב הבא.



5. מוסיפים את היובה כנפיים, מערבבים היטב וממשיכים להקפיץ 3-4 דקות. במידת הצורך הוסיפו איזו כף שמן, לטובת אפקט הסגירה.



6. זה השלב המועדף עלי להוספת פרוסות הקישואים, כי אני לא אוהב כשהקישוא הופך לסמרטוט עקב בישול יתר, אוהב שהוא שומר על הזהות הקישואית שלו, אבל כן מתרכך.



7. סופסוף הגיע הזמן לתבל, כי עד עכשיו היינו עסוקים בלצמצם נוזלים ובלפתוח טעמים. מוסיפים את תערובת הטוסקנה, מערבבים היטב תוך כדי הקפצה, להספגת התבלינים אל תוך חומרי הגלם.



8. כשאתם מרגישים שהכל מעורבב ומתובל ומצומצם - זה הזמן להרטיב מחדש ת'עניינים, אבל הפעם עם העגבניות המרוסקות, שתשמחנה לעטוף כאן הכל אל השפה היחודית שלהן. מערבבים היטב, מנמיכים להבה, מרשים לכל המרכיבים לבצע היכרות אינטימית ולהחליף נוזלים וטעמים במשך מספר דקות, תחת חסותן של העגבניות המרוסקות, שהן בעצם המארחות הנדיבות והטעימות של כל העסק.



9. מבצעים טעימה, מתקנים תיבול/מלח אם צריך, מורידים מהאש, מצלחתים, עם פטרוזיליה או כוסברה או בכלל בזיליקום מעל, פלוס קצת פרמז'ן טבעונית שתעשה כאן עוד קטע נעים וטעים. מגישים חם, כאמור, בצורה שמתאימה לכם, בין אם על אורז, או כרוטב פסטה, או עצמאי לצד באגט חם, אלו מרקמים בשרניים עדינים אך נוכחים, ברוטב עגבניות עם ניחוח מאוד איטלקי. הרבה עניינים מתפוצצים בתוך הפה בכל ביס, לגמרי יאממי של עניין.



תגובות: