חפש

נאגטס פטריות יער - מתכון טבעוני

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

לטעמי נאגטס הוא אחד העניינים הכי כיפיים שיש ליד בירה קרה וחברה טובה. אין על הביס הפריך הזה מבחוץ ורך ובשרני מבפנים, מלוח, מתובל, כשהבירה מרעננת בין הביסים. פשוט הנשנוש המושלם.

כבר שיתפתי כאן בעבר מתכון שלי לנאגטס טבעוני מסייטן (אם בא לכם - לחצו כאן!), הפעם הלכתי לכיוון פטריות היער ודאממ, כמה קל, כמה טעים.

מה יש לנו כאן?
פטריות יער, טבולות בבלילה מפנקת, עם פירורי לחם שמתוגברים באבקת שום, שומשום וקצח. הפטריות כלואות עם הנוזלים של עצמם והביס הזה פשוט מושלם.

אגב, בזכות המרקם הנהדר של פטריות היער, ניתן בקלות להפוך את הנאגטס לנאגטס דגים, על ידי שילוב קונפטי אצות בבלילה, לטובת השגת הטעם הימי, כי מבחינת המרקם - זה די מרשים להיווכח עד כמה פטריות היער "שם".

באמת שאין צורך לחיות בפרדוקס. אין צורך לקחת חיים כדי לעשות חיים.



מצרכים: (ל-2 מנות יפות. הכפילו בהתאם.)
- 1 אשכול של פטריות יער טריות (כ-200 גרם)

לבלילה:
- 80 גרם קמח רגיל
- 80 גרם קורנפלור
- 1 כפית שטוחה מלח
- 1 כפית גדושה פלפל שחור גרוס
- 1 שקיק אבקת אפיה (10 גרם)
- 1/2 כוס מים קרים, אולי טיפה יותר
- אופציונאלי, למעוניינים בנאגטס דגים טבעוני: 1 או 2 דפי אצות נורי, גזורים דק דק (או כף שתיים של אבקת אצות)

לציפוי:
- צלחת מלאה בפירורי לחם לשניצל (כמובן שמושלם גם עם פנקו).
- 1 כפית אבקת שום
- 1 כף שומשום לבן
- 1 כף קצח

לטיגון:
- שמן לטיגון



אופן ההכנה:
1. מתחילים מחימום השמן לטיגון, כי בעוד 5 דקות גג אתם כבר מוכנים לשיגור.

2. מפרידים את אשכול הפטריות לבדידים (אם רכשתם בתבנית אז סביר שהן כבר מגיעות מופרדות)



3. מכינים את הבלילה: מערבבים היטב את כל המרכיבים, עד שמתקבלת בלילה אחידה, במידת הצורך מוסיפים מעט מים כדי לדלל או מעט קמח כדי להסמיך.

4. מכינים את הציפוי: מערבבים את כל המרכיבים בצלחת עמוקה.



5. תמיד בשלב הטיגון אני נוהג להזכיר את הכלל הידוע, של הקפדה על יד קבועה שטובלת את הפטריה בבלילה ומעבירה אותה אל צלחת הפירורים, בעוד היד השניה נשארת יבשה, מכסה את הפטריה מכל הכיוונים ומרימה אותו אל סיר השמן לטיגון. אם לא תקפידו על הכלל הפשוט הזה - לא נורא, רק שתמצאו עצמכם שוטפים ידיים כל 10 שניות... אז מטגנים בשמן עמוק על אש גבוהה, מחכים שיגיע הצבע המוזהב המפתה, מוציאים בזהירות מהשמן, מניחים לרגע על נייר סופג ומעבירים לכלי הגשה.



6. מגישים חם, עם מגוון מטבלים לטעמכם, כאן אני עם ברביקיו, קטשופ ומיונז טבעוני תוצרת בית (בא לכם על הדרך גם מתכון אקספרס למיונז מושלם עם 4 רכיבים בלבד? בבקשה: אל תוך בלנדר מכניסים: 1 כוס שמן סויה או קנולה, 1/2 כוס חלב סויה ללא סוכר (של אלפרו מעולה, יש בכל סופר, לא במקרר), כפית וחצי חרדל חלק רגיל (לא דיז'ון) מבלנדרים ובתוך שניות המרקם יתמצק. מוסיפים מיץ מחצי לימון טרי ומבלנדרים שוב. אם דליל מדי מסמיכים באמצעות עוד קצת שמן, עד לקבלת המרקם הרצוי. זהו. 4 מרכיבים בלבד ויש מיונז טבעוני מושלם.  >> נשבע לכם, 4 מרכיבים בלבד, מיונז טבעוני מושלם, זה המתכון הפשוט והמוצלח ביותר שאני מכיר ליצירת מיונז טבעוני שלגמרי "שם").



7. אבל הבטיחו לי שאתם לא מחפפים עם הבירה, קחו איזו בירה שווה, שהתענוג שלכם יהיה מושלם!

תגובות: