חפש

סטייק טבעוני מחלבון סויה של סוי ג'וי - מתכון

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

מתכון קל ופשוט לסטייק טעים שמוכן מנתחי חלבון סויה גדולים של Soy Joy.

מה יש לנו כאן?
פילה סויה ענק של סוי ג'וי, מבושל בתערובת תבלינים משגעת לסטייק, סגור בצריבה לאחר מריחה קלה של חרדל, ברביקיו, טיפונת שמן שומשום ותמצית עשן נוזלי.

ממש טעים ובשרני. אמנם בסטייקים אני יותר טיפוס של הכנת סטייק סייטן מאפס, אבל כאופציה פשוטה להכנה, עם פחות עבודה והשריה והמתנה - פילה הסויה הענק הזה של סוי ג'וי הוא בהחלט עניין נהדר על הצלחת.



מצרכים: (ל-4 סטייקים, הכפילו בהתאם.)
- 4 יח' פילה סויה ענק של Soy Joy (ניתן לרכוש במגוון חנויות טבע, כמו רשת ניצת הדובדבן, בטבע שלי, מחסני הטבעונות וכד'.)
- 1 כף גדושה תערובת תבלינים גסה לסטייק (כל תבלינאי או מותג תבלינים מכין את התערובת שלו לסטייק, אי אפשר ליפול בזה).
- 1 כף גדושה רוטב ברביקיו
- 1 כפית חרדל
- אופציונלי אך מאוד מוסיף לתחושת מעשנה: רבע עד חצי כפית תמצית עשן נוזלי (ממש קצת)
- 4-5 טיפות שמן שומשום
- 1 כפית שמן זית



אופן ההכנה:
1. מתחילים משחזור הנתחים: מרתיחים מים בסיר, מוסיפים את תערובת התבלינים לסטייק, אם התערובת לא מלוחה אז מוסיפים גם מלח לפי טעמכם. מכניסים את הנתחים אל הסיר ומבשלים, סיר מכוסה חלקית, במשך כחצי שעה. לעומת נתחים רגילים של חלבון סויה שמסתפקים בכ-15-20 דקות בישול - הנתחים הגדולים הללו של סוי ג'וי דורשים בישול של כחצי שעה לפחות, אפילו 45 דקות, לטובת ריכוך מלא. המרקם שלהם עמיד מאוד בזכות שיטת הדחיסה שלהם את השכבות של החלבון.




2. בודקים אם התרכך מספיק (ניתן לבדוק על ידי הוצאת אחד מהנתחים החוצה מהסיר לרגע ולנסות לחתוך ממנו חתיכה), אם הנתח נלחם בחזרה, להחזיר פנימה לעוד מספר דקות, עד לריכוך מלא. לאחר שמספיק רך, מוציאים מהמים ומניחים על מסננת, לניקוז נוזלים עודפים.



3. אל קערית קטנה יוצקים את הברביקיו, החרדל, העשן הנוזלי, שמן השומשום, שמן הזית, מערבבים היטב. מברישים בנדיבות על הנתחים מכל הצדדים וסוגרים אותם בצריבה יפה. כאן השתמשתי בטוסטר פסים ביתי פשוט, תענוג של סגירה, בתכל'ס.



4. מגישים מיד, כשהסטייקים חמים ורוחשים, עם תוספת רצויה. כאן אנחנו עם יאממי של פוטטוס שסוגרים מושלם את הפינה בין הביסים הנהדרים של הסטייק, שספח אליו מנעד ממש טוב של טעמים, על מרקם בשרני כייפי. למי שמעוניין גם בפירוט קל לגבי אופן הכנת הפוטטוס: לקלף תפוחי אדמה (מומלצים לאפיה אלו עם הקליפה האדומה) ולחתוך לפלחים גסים >> לבשל חלקית בסיר מלא מים + מלח למשך כרבע שעה בלבד (בישול חלקי לריכוך ראשוני) >> בינתיים להכין בקערית קטנה קצת שמן זית + תבלינים מועדפים (רוזמרין, טימין, צ'ילי גרוס, אבקת שום) >> לפזר את תפוחי האדמה על תבנית >> להבריש היטב את תפוחי האדמה בשמן המתובל >> לאפות חשוף בתנור במשך חצי שעה על 200 מעלות (אם אתם שמים על מעלות גבוהות יותר אז השתמשו בשמן עמיד יותר מזית) >> להוציא לרגע מהתנור, לערבב מעט, לתת מעיכה קלה עם מזלג מעל כל פלח, לפתיחת טעמים ולהגדלת אזור הקראנצ' >> להחזיר לתנור לעוד כ-20 דקות, עד שתפוחי האדמה מגיעים אל גוון החריכה המושלם >> יאממי...

תגובות: