חפש

קַבָּבְּטוֹבֶּלוֹ ובּוּרְגֵטוֹבֶּלוֹ - מתכון טבעוני

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

כן. אני חושב ששתי המנות היום מחייבות הגדרה חדשה, אז נעים להכיר: קַבָּבְּטוֹבֶּלוֹ ובּוּרְגֵטוֹבֶּלוֹ.

כי אין מה לעשות, לא מדובר כאן בקבב עם תוספת פטריות, או בבורגר פטריות, ממש לא. מדובר כאן בפטריית פורטובלו שהיא שלמה והיא קבב מטריף חושים. ומדובר כאן בפטריית פורטובלו שהיא שלמה והיא בורגר פסיכי ומענג.

יא רבנן... אני מאוד מקווה שתנסו את העניין הזה אצלכם, גם כי זה מתכון ממש קל להכנה וגם כי זה כל-כך טעים, מושחת, בשרני, עסיסי, עם תופעות מבורכות של אופוריה וסטל'ת אוכל...

מה יש לנו כאן בעצם?
קַבָּבְּטוֹבֶּלוֹ - פטריות פורטובלו טריות ושלמות, ממולאות בתערובת מוכנה של "בשר" טחון טבעוני, ששודרג בבצל, פטרוזיליה ותערובת תבלינים לקבב, אפויות בתנור, מוגשות עם טחינה לימונית סמיכה מעל.



בּוּרְגֵטוֹבֶּלוֹ - פטריות פורטובלו טריות ושלמות, ממולאות בתערובת מוכנה של "בשר" טחון טבעוני, מתובל עדין, כיאה לתערובת טחון מובחרת, אפויות בתנור, מוגשות בשלמותן מעל לחמניית בורגר טרייה, שמלאה בכל טוב.



מכירים שכשאנחנו מתלהבים אז אנחנו אומרים לאלו שמקשיבים לנו "וואי, אתם לא מבינים..."?! אז אני אומר לכם, חבר'ס, אתם לא מבינים...

הקשיבו, אם אתם אפילו לא לגמרי אוהבים את עצמכם אלא רק מחבבים+ כזה? אתם פשוט חייבים לנגוס בדבר הזה, היכן שפטריה שלמה ורוחשת, עסיסית ומפוצצת נוזלים משכרים של אדמה, שבדיוק חוותה היכרות צמודה ולוהטת בתנור עם שכבת החלבון הבשרנית והמתובלת שהצמדתם אליה... לא נו, זה לא צנוע בכלל לתאר לכם את הביס הזה, אוקיי? אסכם זאת כך, אל תאכלו את זה ליד הילדים, סבבה? הקולות שתעשו יביכו אותם לאלל'ה...

אז הפעם המתכון כאן הוא כפול, קבב ובורגר, פשוט בחרו את מה שבא לכם להכין.

מצרכים:
עבור כל אחד מהשניים שתבחרו להכין: - 400 גרם תערובת טחון טבעונית איכותית שמועדפת עליכם, יש לא מעט מותגים מצויינים בחוץ. בצילומים כאן אני עם הטחון הטבעוני של שגב, ראיתי אחל'ה מבצע, החלטתי לנסות, מבחינתי תענוג. תערובת מעולה ממש, יציבה, מאוד טעימה, נוחה לעבודה. כאמור, אתם בטוח יודעים, יש המון מותגים שמוכרים תערובות מצוינות של טחון, לרוב על בסיס חלבון אפונה או/ו חלבון סויה. אז בין אם זה ביונד, סנסשיונל, שגב, וונדרס, טבע דלי (ויש ספקים רבים נוספים שם בחוץ), פשוט בחרו את הטחון הטבעוני המועדף עליכם.

מצרכים לקַבָּבְּטוֹבֶּלוֹ (8-9 יח')
- 8-9 יח' פטריות פורטובלו טריות גדולות
- 1 בצל לבן גדול או 2 בינוניים, קצוץ
- 1/3 עד 1/2 צרור פטרוזיליה טרייה, קצוצה
- 2 כפיות גדושות תערובת תבלינים איכותית לקבב (ניתן להשיג בכל חנות תבלינים שמכבדת את עצמה)
- 1/2 כפית מלח
- 1-2 כף שמן זית



מצרכים לבּוּרְגֵטוֹבֶּלוֹ (5-6 יח')
- 5-6 יח' פטריות פורטובלו טריות גדולות
- 1 כפית פלפל שחור (טחון או גרוס, לבחירתכם)
- 1 כפית אבקת שום
- 1 כפית גדושה אבקת בצל (לא נורא אם אין לכם, אבל אם יש - מוסיף הרבה טעם)
- 1/2 כפית אגוז מוסקט טחון
- 1/2 כפית מלח
- 1-2 כף שמן זית



אופן הכנת הקַבָּבְּטוֹבֶּלוֹ:
1. מפשירים את תערובת הטחון, מעבירים לקערה, מוסיפים את כל שאר מצרכי המילוי (בצל קצוץ, פטרוזיליה קצוצה, תבלין קבב, מלח, שמן זית), מערבבים היטב, רצוי ביד נקייה, ממש ללוש קלות, כדי להטמיע פנימה אל הטחון את כל התוספות באופן שווה.

2. לוקחים פטריית פורטובלו ביד אחת, מחזיקים בה הפוכה ובאמצעות היד השנייה ממלאים את ה"אמבטיה" שלה בתערובת הטחון, עד לגובה הרגל של הפטרייה, מעצבים כמו כיפה ומסדרים את הפטריות על כלי שמתאים לאפייה (תבנית, מחבת, מגש עם נייר אפייה).





3. מכניסים לתנור, חום בינוני, בסביבות 160-170 מעלות, למשך כ-25 דקות או עד שהפטריות מתחילות להפריש נוזלים והטחון מלמעלה מזהיב יפה.



4. ממליץ להגיש את הקַבָּבְּטוֹבֶּלוֹ עם טחינה לימונית (שזה אומר טחינה גולמית עם מיץ מלימון טרי סחוט ומעט מים ומלח). יכולתי להכין כאן טחינה דלילה ונוטפת שמצטלמת יפה יותר, אבל זו תהיה טעות. שימו לב שכדאי כאן טחינה סמיכה ולא דלילה, כי הפורטובלו עצמן עסיסיות בנוזלים משגעים, אל תפריעו להם עם נוזלים נוספים...



5. הנה חיתוך חצי שביצעתי עבורכם, כדי שתבינו ויזואלית את השגעת המענגת הזאת של פטריה שלמה וקציצה שמעוצבת כנגדה, שתיהן רבות ביניהן על תשומת הלב והפה שלך. אתם פשוט חייבים לקחת בכל ביס את שניהם ולא לחוות פורטובלו בנפרד או קבב בנפרד, אלא לחוות פאקינג קַבָּבְּטוֹבֶּלוֹ. חוויה אחרת...



אופן הכנת הבּוּרְגֵטוֹבֶּלוֹ:
6. מפשירים את תערובת הטחון, מעבירים לקערה, מוסיפים את כל שאר מצרכי המילוי (פלפל שחור, אבקת שום, אבקת בצל, אגוז מוסקט, מלח, שמן זית), מערבבים היטב, רצוי ביד נקייה, ממש ללוש קלות, כדי להטמיע פנימה אל הטחון את כל התבלינים באופן שווה.

7. לוקחים פטריית פורטובלו ביד אחת, מחזיקים בה הפוכה ובאמצעות היד השנייה ממלאים את ה"אמבטיה" שלה בתערובת הטחון, עד לגובה הרגל של הפטרייה, מעצבים כמו כיפה ומסדרים את הפטריות על כלי שמתאים לאפייה (תבנית, מחבת, מגש עם נייר אפייה).



8. מכניסים לתנור, חום בינוני, בסביבות 160-170 מעלות, למשך כ-25 דקות או עד שהפטריות מתחילות להפריש נוזלים והטחון מלמעלה מזהיב יפה.

9. אמנם הבּוּרְגֵטוֹבֶּלוֹ מהווה קציצה שמנמנה בגודלה ועצמאית למראה, אבל עדיין ממליץ לכבד אותה כמו כל בורגר ולבנות עבורה את כל הסט להגשה. אז לכו על הסט המועדף עליכם, במקרה שלי כאן היום אני עם: לחמניית בורגר טרייה >> ספייסי איולי >> ברביקיו מעושן בטעם בירה >> קטשופ >> חרדל >> קונפטי חסה >> פרוסות עגבניה טריה >> פרוסות מלפפון בחומץ >> טבעות בצל לבן >> מניחים בעדינות את הבּוּרְגֵטוֹבֶּלוֹ ומגישים.



10. וכן, מיטיבי לכת לא יסתפקו בלפרק את העניין החריג הזה בצלחת אלא יבקשו לחוות את הבּוּרְגֵטוֹבֶּלוֹ הזה עד הסוף, על ידי סגירת המגדל עם החלק העליון של הלחמניה, הרמה אמיצה של העסק בשתי ידיים לעבר הפה, פתיחת לסתות נחושות מטרה, סגירה, דאממ, מה שמתרחש לכם בתוך הפה באותו הרגע...



קַבָּבְּטוֹבֶּלוֹ ובּוּרְגֵטוֹבֶּלוֹ, טעים להכיר, חושב שאלו 2 חיות נהדרות שתשמחו להגיש על השולחן שלכם, מבלי לפגוע בשום נפש חיה.

תגובות: