חפש

קישואים ממולאים בתבשיל בשרני בקארי - מתכון טבעוני

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

כמה כיף, שמח ומנחם זה בצלחת, כשארוחה שלמה מטריפה, ארוזה לה בתוך קערה טעימה שמהווה חלק אינטגרלי מהמנה עצמה. כל-כך יאממי, כל סועד והמנה הסגורה בצלחת שלו, כל-כך אישי, התרגשות טעימה ומסעירה בצלחת.

מה יש לנו כאן היום?
קישואים עגולים אפויים, ממולאים בטחון טבעוני בשרני, בצל ובשר הקישואים עצמם, שבושלו קודם כולם יחד במנה נדיבה של תערובת תבלינים קארי עשירה.
אתם חוצים את הקישוא הסגור בצלחת ובום, מפולת של תערובת פסיכית, בשרנית, עסיסית, ריחנית וכל-כך טעימה מתרחשת בצלחת.

המתכון כל-כך קל ופשוט, תוכלו ברגע גם לקחת את העניין למקומות נוספים, עם אורז או עדשים או מה שבא לכם להוסיף בפנים. כאן ביקשתי נטו חוויה בשרנית מענגת בקארי, אושר של עניין.



מצרכים:
- 4-5 קישואים עגולים
- 1 חבילת טחון טבעוני, מופשרת, לגמרי לבחירתכם (ככה בשלוף יכול להזכיר לכם חלק מהמותגים שיש היום בשוק: ביונד ביף, סנסשיונל מינס של טבעול, מיטלס מינס של תנובה, טחון של שגב, גראונד של וונדרס, טחון של טבע דלי, טחון של מנדי, טחון של משומשו, טחון של מחסני הטבעונות, טחון של הענק הירוק, טחון של הקצב הירוק ואני בטוח שיש מותגים נוספים שאיני זוכר כרגע... ספציפית כאן אני עם הגראונד של וונדרס, 340 גרם)
- 2-3 כפות שמן זית
- 1 בצל גדול
- אופציונאלי ומומלץ מאוד: 1 פלפל חריף
- 2 כפות גדושות של תערובת קארי מובחרת (ניתן להשיג בכל חנות תבלינים שמכבדת את עצמה וגם בלא מעט סופרים. אני רוכש בחנות תבלינים בשוק העירוני בפתח-תקווה, הם מכינים את התערובת מ-14 תבלינים שונים, תערובת פשוט משגעת...)
- מלח, לפי הטעם
- אגב, הרגישו חופשי להוסיף לרשימה גם כמה שיני שום. אני לא הוספתי הפעם כי תערובת הקארי שלי עשירה כל-כך גם בזה...







אופן ההכנה:
1. מרוקנים את הקישואים: חותכים "מכסה" לכל קישוא ובאמצעות כף או כפית חופרים את הקישוא בתנועות סיבוביות זהירות, מרוקנים אותו מה"בשר" הפנימי שלו, משאירים "קיר" בעובי של כחצי ס"מ.



2. קוצצים את בשר הקישואים, את הבצל, את הפלפל החריף.



3. בסיר בינוני מחממים שמן זית, מטגנים את הבצל ואת הפלפל החריף עד לשקיפות הבצל.



4. מוסיפים את הקישואים הקצוצים ומטגנים/מבשלים על אש גבוהה, מאפשרים לנוזלים לצאת, זה יכול לקחת מספר דקות, בהתאם לרמת בשלות הקישואים שלכם.



5. מוסיפים את הטחון שבחרתם למשימה, מוסיפים גם את תערובת הקארי, מערבבים היטב וממשיכים לבשל, מאפשרי לנוזלים להצטמצם מעט ולטעמים להתרכז. טועמים, במידת הצורך מתקנים תיבול, מסירים מהאש.



6. מעמיסים את התערובת אל תוך כוסות הקישואים ומסדרים על תבנית מרופדת בנייר אפייה.



7. סוגרים את הקישואים עם "המכסים" שלהם.



8. מכניסים לתנור על חום בינוני/גבוה, 180-200 מעלות, אופים במשך חצי שעה לפחות, יתכן שיותר, עד שדפנות הקישואים יחסית רכות ללחיצת האצבע שלכם. מסירים את המכסים ואופים במשך עשר דקות נוספות, להשחמה יפה של השכבה העליונה ומוציאים מהתנור למנוחה של מספר דקות. אגב, סביר שתמצאו שלולית נוזל בקרקעית התבנית, אל תעזו לוותר עליה, השלולית הזו היא תרכיז טעמים קרמלי מטריף, פשוט מרימים  מנות קטנות עם כפית ויוצקים מעל לקישוא, לספיגה מחודשת בדיוק לפני ההגשה.



9. מרימים כל קישוא בשלמותו אל מרכז צלחת ומגישים חם.



10. חיתוך באמצע הקישוא, מנה שלמה גועשת החוצה אל הצלחת, צוללים פנימה ומתענגים על מנעד מטריף של מרקמים וטעמים.

תגובות: