חפש

רצועות עוף טבעוני בצ'ילי מתוק - מתכון

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

אוחח... איזו מנה מענגת עלתה כאן לצלחת! אמנם שיערתי שהיא אמורה לצאת טעימה, אבל ככה טעימה?! חוסלה במהירות ובאנחות עונג, השכנים הציצו מהחלונות שלהם בסקרנות, עם בוקסרים בקושי, סוטים...

מה יש לנו כאן היום:
רצועות חלבון סויה של מחוברים לחיים (קליק לעמוד המוצר באתר שלהם), רצועות בצל, רצועות פלפל אדום מתוק, פטריות שיטאקי, נבטים, כולם מוקפצים בצ'ילי מתוק ושמן זית, מוגשים עם טבעות בצל ירוק, שומשום וקצח, שלא רק מקשטים, אלא לגמרי מפשטים, את העניין המאוד פשוט והמפורש הזה, שלא צריכים להקריב את חייו של עוף, עבור אוכל עם מעוף...



המרקם, הטעם, מהירות ואיכות ספיגת הטעמים, כל העסק, אני לגמרי מתאהב בחלבון הסויה הספציפי זה וחושב שמחוברים לחיים נתנו כאן עבודה והאפשרויות הן אינסופיות. באמת כיף של מוצר.

מצרכים:
- 100 גרם רצועות חלבון סויה של מחוברים לחיים (משקל מוצר יבש)
- 3-4 כפות שמן זית
- 1 יח' קטנה של בצל לבן/סגול, כ-130 גרם
- 1-2 יח' פטריית שיטאקי
- 1 יח' קטנה/בינונית של פלפל אדום מתוק (גמבה), כ-100 גרם
- 5-7 כפות רוטב צ'ילי מתוק
- כ-70-80 גרם נבטים טריים
- אופציונאלי אך מומלץ מאוד: 1 כפית שמן שומשום

אופן ההכנה:
1. מכניסים את רצועות הסויה היבשות אל קערה גדולה וממלאים אותה בשפע של מים קרים ומשרים למשך חצי שעה. שימו לב שאתם משתמשים בקערה מספיק גדולה, כי הרצועות מתכננות להגדיל את נפחן.



2. בינתיים גם משחזרים את פטריות השיטאקי, על ידי השריה במים חמים/פושרים למספר דקות, עד שהן מתרככות, מסננים וסוחטים אותן קלות ומניחים להן להתקרר מעט, גם ככה אתם בהמתנה עם חלבון הסויה כאן...




3. יש לכם כרגע גם מספיק זמן להכין את כל המסביב לקראת המוקפץ הנדיר הזה: את הבצל מקלפים ופורסים לרצועות דקות, את הפלפל מנקים וחותכים לרצועות, את פטריולת השיטאקי חותכים לפיסות קטנות.



4. לאחר חצי שעה של השריה מעבירים את הרצועות למסננת פסטה, שוטפים ומסננים מנוזלים. הטיפ שלי לסחיטה מיטבית של חלבון סויה: כשהחלבון נמצא במסננת אתם מניחים עליו צלחת שטוחה נקיה ומפעילים לחץ מתון מלמעלה, כך הנוזלים המיותרים יתנקזו להם דרך המסננת מבלי לפגוע או לקרוע את צורת החלבון.



5. מחממים את שמן הזית במחבת גדולה, מטגנים את הבצל עד לתחילת שקיפות, מוסיפים את הפלפל ואת פטריות השיטאקי, מטגנים על אש גבוהה עד לתחילת  חריכה.



6. מוסיפים את רצועות חלבון הסויה ואת רוטב הצ'ילי, מערבבים היטב וממשיכים להקפיץ על אש גבוהה.



7. כשהמחבת מתחילה להשמיע צלילי חריכה איכותיים - מורידים מהאש, ברגע האחרון מוסיפים את הנבטים ואת כפית שמן השומשום, מערבבים היטב, מרשים לכולם להרגיש את כולם.



8. מצלחתים, מעמיסים מנה יפה, מפזרים בצל ירוק קצוץ, שומשום, קצח, מגישים מיד, טועמים מיד, ממריאים מיד, מפנימים מיד - שזה אשכרה ככה: לא צריך לקחת חיים כדי לעשות חיים.



תגובות: