חפש

נתחים בנוסח קייג'ון אפויים עם פטריות מלך היער - מתכון

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

הנה מנה מושחתת וסקסית, קלה מאוד להכנה, שאיתה תוכלו להמריא את השולחן שלכם אל מחוזות של עונג מטריף. מתאימה מאוד כמובן לכל אירוע אוכל שבו תרצו להפגיז בויז'ואל וטעמים ולטעמי מתאימה אש לאירוח דייט אינטימי.



מה יש לנו כאן היום?
נתחי סייטן מתובלים בנוסח קייג'ון >> אפויים בתנור עם פלחי בצל סגול >> בין שכבות של פרוסות פטריית מלך היער >>  שמרוחות ברוטב ברביקיו מעושן >> עם ענף תימין טרי >> מוגש עם פרוסות של אבוקדו בשל >> נוטף שמן זית וגשום קלות במלח גס.

עכשיו אמורה להגיע הפסקה הזו שבה אני אמור להצליח לתאר את הביס הפשוט מטמטם הזה, הביס הנדיר הזה שעולה לתוך חלל הפה שלכם ומשנה בתוכו סדרי עולם, הביס השווה הזה, שבו זמנית מכיל ומעמיס על בלוטות הטעם שלכם חוויה נדירה שכוללת נתח סייטן בשרני וצלוי, שמדבר בקייג'ונית שוטפת ופיקנטית קלות, עם פיסת בצל סגול אפוי ומתקתק שמאזן, עם חתיכת פרוסה בשרנית, מבורבקת  ומעושנת של פטריית מלך היער, יחד עם קצת אבוקדו בשל ומושלם שמפזר אהבה כאילו יש מחר ומבקש לחבק את כולם בתודה על שבאו. אבל אין סיכוי שאצליח לתאר, אז הפעם אוותר על הפסקה ההכרחית הזו.

הלוואי שתארגנו לכם פעם מנה כזו. היא תעשה אתכם שמחים, עם חיוך קצת מטופש וסופר חמוד כזה של "מה לעזאזל קרה כאן הרגע?"

וכמה קל להתארגן על מנה כזאת, למות…
סתם, לא למות. לחיות. פשוט לחיות. גם אתם. גם החיות.

מצרכים: ל-2 מנות. הכפילו בהתאם.
- 1 יח' גדולה או 2 יח' בינוניות של פטריית מלך היער טרייה
- ½ חבילת "ניו אורלינס", נתחי סייטן בנוסח קייג'ון של איטס ויגן, מופשרת. לעמוד המוצר - לחצו כאן!
- 1 יח' בינונית/קטנה בצל סגול
- 1 כף רוטב ברביקיו מובחר, רצוי מעושן או מועשר בכמה טיפות של עשן נוזלי
- 1 ענף תימין טרי
- ½ יח' גדולה או 1 יח' בינונית של אבוקדו טרי
- קצת שמן זית
- קצת מלח גרוס



אופן ההכנה:
1. פורסים את פטריית מלך היער לאורכה לפרוסות דקות. את הבצל הסגול מקלפים וחותכים לפלחים.

2. מחבת או תבנית חסינות לאפייה >> מרפדים שכבה תחתונה של פרוסות פטריית מלך היער, השתמשו ב-½ מכמות הפרוסות שיצאו לכם, עוד שניונת נגיע ל-½ השני.



3. על הפטרייה הפרוסה מפזרים את נתחי הסייטן.



4. מוסיפים את פלחי הבצל הסגול.



5. מכסים את העניינים עם ה-½ השני של פרוסות מלך היער.



6. מברישים את השכבה העליונה הזו של הפטריות ברוטב הברביקיו. (הערה ונימוק למי שתוהה: אתם כן יכולים להחליט שלפני ההרכבה אתם מברישים את כל הפרוסות של הפטריה משני הצדדים ברוטב מבעוד מועד ולא רק את השכבה העליונה. אני פשוט מעדיף להימנע מנזקי כוח המשיכה. אסביר. במהלך האפייה הרוטב העליון ממילא הולך לחדור ולטפטף למטה אל השכבה התחתונה. הימצאות של עודף רוטב בתחתית המחבת/תבנית מתחילת האפייה סתם תישרף ולא באמת תתקרמל. לכן ממליץ כפי שאני מפרט כאן, שכבה עליונה בלבד, תנו לכוח המשיכה להיות טיימר נאמן שיעשה עבורכם את השאר ויחדיר את הטעמים בקצב איטי יותר, שמביא איתו תוצאה טעימה יותר.)



7. ענף תימין טרי, כמובן. גם יופי, אבל בעיקר אופי. ללא דופי.



8. מכניסים לתנור, חום בינוני-גבוה, 180-200, אופים עד להתרככות הפטריה + צמצום וספיגת הנוזלים, אבל לא מדי. מוציאים מהתנור ומשתדלים להעמיד פנים בנונשלנטיות שידעתם מראש שזו בדיוק הבריזה המשכרת שידעתם שתצא עליכם ככה. יא תחמנים…



9. מקלפים אבוקדו, פורסים, מדרגים את הפרוסות בעדינות, מניחים על דופן כלי ההגשה, יוצקים שמן זית טרי, גורסים קצת מלח מעל, מגישים מיד, מקבלים על עצמכם אהבה, כי אהבה זה כל מה שיש למנה הזו להציע לכם.

תגובות: