חפש

WTF

צילום עצמי, איסוף וכתיבה: יגאל גיאת ©

Fuck.
כל-כך הרבה משתמשים במילה הזו על בסיס יומיומי, בהקשרים חיוביים, שליליים, חברותיים, מתריסים, סקסיסטיים, מצחיקים, עצבניים, ובכלל.

מחליט לנסות למצוא מהיכן הכל התחיל, כי פאק, באמת מהו המקור של המילה הזו שיש לה כל-כך הרבה הטיות אפשריות? מאיפה היא באה? קראו לי פאקינג משועמם, אבל מהר מאוד הסקרנות מובילה אותי לתהייה ויזואלית בצילום העצמי כאן למטה, צילום שמוציא אותי למסע וולגרי קצר, שככל שאני מתקדם בו כך אני מוצא את עצמי ממלמל בחוסר אמון - WTF...

So, I fucking Googled it, וחבל"ז, פאקינג איי, אני לא היחיד שמתעניין והבלבול רק גובר, כי במהלך ה"מחקר" אני נתקל בכל-כך הרבה סברות, עד שאני פאקינג מבולבל עוד יותר! מה אין שם בחוץ, מצגות, מאמרים, הרצאות, סרטונים, עצות, וויכוחים והכל על המילה השימושית והמסתורית - Fuck.

קשה מאוד לעקוב אחר המקור, בעיקר מכיוון שבתקופה המתועדת, זוהי מילה שימושית יותר בע"פ ולא בכתב.

נתחיל מהאגדות האורבניות, לכו תדעו מה נכון... בעיקר בגלל שכמעט כל האגדות האורבניות בעניין צצו רק אחרי שנות השישים.

אז ככה, למעשה, Fuck זה בכלל ראשי-תיבות. של מה? או-לה-לה, אני פאקינג הסתבכתי מרוב אפשרויות וסיפורים.

* אומרים שהמילה נגזרה מחוק אירי ישן נושן. אם זוג היו מקיימים ניאוף, הם היו נשפטים בגין: For Unlawful Carnal Knowledge In the Nud, וכדי לקצר את הגדרת האישום, המילה F.U.C.K. הייתה חרוטה על בול עץ שנתלה מעל עמדת הנאשמים.
היו הרבה הטיות אפשריות להגדרת האישום, אבל תמיד זה הסתכם איכשהו באישום של F.U.C.K :
- False Use of Carnal Knowledge - "שימוש לא נכון ביחסי מין." (מעלה תהיה, המממ, מה הם לא עשו נכון, נשארו לבושים?)
- Felonious Unlawful Carnal Knowledge - "יחסי מין זדוניים לא חוקיים."
- Forced Unlawful Carnal Knowledge - "יחסי מין כפויים לא חוקיים." (מתייחס למקרי אונס)
ויש עוד כמה אפשרויות, כיד הדמיון האירי שופע הבירה.

* אומרים שאיפשהו, באנגליה העתיקה, כשזוג היה רוצה להזדווג, להביא ילדים, מה שנקרא "להתפאקק", היה עליהם להשיג אישור מהמלך. עכשיו, מכירים את השלטים הקטנים בחדרי המלונות שתולים על הדלת "נא לא להפריע"?

אז כשזוג היה מקבל אישור מהמלך, הם היו מקבלים שלט כזה על הדלת שאמר: F.U.C.K - במשמעות של: Fornication Under the Christian King (בתרגום חופשי, "נואפים תחת חסותו של המלך הנוצרי.")
 
צילום קונספטואלי - יגאל גיאת 

* שייקספיר, בכבודו ובעצמו, נתן איזכורים קטנטנים בהומור, הטייה של המילה פאק, ב"נשות וינדזור העליזות" וב"הנרי החמישי", אם כי, הוא לא הזכיר מעולם את המילה עצמה, כמו שהיא, Fuck, ובכל מקרה, אף פעם לא בהקשר הוולגרי שלה.

* התיעוד הכי מוקדם שידוע על השימוש במילה Fuck, קיים בפואמה שנכתבה בסביבות שנת 1475. למעשה המילה נכתבה כך: fuccant, שזה שורש המילה באנגלית, עם הטיית פועל בלטינית, ולא רק זה, אלא שהיא גם נכתבה בצופן, קוד פשוט, שבו כל אות במילה זו הוחלפה באות הבאה אחריה בABC, כך שבעצם המילה Fuck, עוותה ל fuccant, ובפועל, בכלל, נרשמה כך: gxddbov. אז השורה של הפואמה הולכת כך:
"Non sunt in celi quia gxddbov uuiuys of heli"
ובתרגום חופשי לעברית מהתרגום של הלטינית לאנגלית (חחח, פאק...):
"הם (הנזירים) לא בגן עדן, כי הם זיינו את הנשים הנשואות של איליי (שם של עיר בסביבות קיימברידג')."

כל זה, אני חושב, אומר שכבר לפני יותר מ-500 שנה, המילה הזו הוכרה כמילה בוטה, שכן, הדפסת המילה Fuck נאסרה להדפסה ע"פ חוק, עד שנת 1857 באנגליה, ועד שנת 1873 בארה"ב, משהו כזה וגם אז, לגמרי נמנעו מלהדפיס אותה ולהשתמש בה, אם כי במלחה"ע הראשונה כבר נמצא שימוש במילה בקרב החיילים הבריטים. טוב, בכל זאת, מלחמת עולם. פאק.

* ואחרי כל זה, יש מצב שהכל שטויות בפאקינג מיץ עגבניות וירטואלי, ומקור המילה בכלל הגיע באופן טבעי לגמרי מבליל השפות האירופאיות שמהן השפה האנגלית בנויה, בעיקר בצפון אירופה, שכן: "להזדווג" בגרמנית זה - ficken, בנורבגית - fukka, בשבדית - focka, ואיבר המין הזכרי בשבדית - fock, ובהולנדית, "להתרבות" זה - fokken.

פאק, שיגעתי אתכם? יש מצב. נעצור כאן.

!Thank you, and have a fuckin beautiful day
!Abso-fuckin-lutely

מקורות: ויקיפדיה, בבילון, ועוד איזה 7 אתרים שונים ומשונים, העבירו לי שעה באמצע איזה לילה לבן. מאדר פאקר...
 

פאק, רוצים לשתף? בשמחה!


פאקינג תגובות: