חפש

קציצות דגים טבעוניות מחלבון אפונה ברוטב עגבניות - מתכון

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

חברת Creative Pea המהממת יצאה זה מכבר עם המוצר השלישי שלה - FISHFREE, תחליף דג על בסיס חלבון אפונה. חיכיתי למוצר הזה שיגיע, ביצעתי הזמנה והצטיידתי בהתאם (יחד עם הזמנת חידוש המלאי של שני המוצרים האחרים הקיימים והמצויינים שלהם, תחליפי בשר ועוף על בסיס חלבון אפונה)

החלטתי להתנסות במוצר על ידי הכנת קציצות דגים ברוטב עגבניות, חריימה סטייל, להרים סיר מהמוצרים הקיימים בבית. 

הנה מה שיש לנו כאן היום:
קציצות דגים טבעוניות, מועשרות בבצל לבן קצוץ ושפע תערובת תבלינים לחריימה, מבושלות ברוטב עגבניות מטריף, מתוגבר גם הוא בתערובת תבלינים לחריימה, בצל סגול מטוגן, שיני שום שלמות, חומוס שלם, כוסברה טרייה קצוצה, פלפל צ'ילי טרי.



אמאל'ה, איזה מוצר משגע זה! ממליץ מאוד, בכלום עבודה עלה כאן על השולחן סיר אגדה. Creative Pea הפגיזו כאן עם מוצר מעולה לטעמי, דביק ולא מתפרק, ננגס קפיצי וכייפי, מתובל נהדר, ניחוחות וטעמים דגיים במינון שעושה להתאהב בכל ביס, שגעת בתוך הפה.

אני לגמרי מבסוט גם על המעטפת שהכנו כאן, רוטב משוגע שמחבק בתשוקה את הכדורים המטריפים האלו.

המתכון כל-כך פשוט להכנה, יאממי של דבר.

מצרכים: (לסיר משפחתי נמוך שכזה)
לקציצות:
- 1 חבילת FISHFREE (זו אריזה של תערובת יבשה במשקל 140 גרם, שיחד עם 310 גרם מים ו-50 גרם שמן הופכים לתערובת דביקה ומושלמת לקציצות במשקל 500 גרם. כל הפרטים באתר שלהם - כאן.)
- 1 יח' בצל לבן בינוני, קצוץ דק
- 2 כפיות גדושות תערובת תיבול לחריימה או לקציצות דגים (אני קונה תערובת מוכנה מעולה לחריימה בחנות "התבלין" במרכז השוק העירוני של פתח-תקווה, אחל'ה תערובת הם מרכיבים שם. בנוסף, הרשת מלאה בהצעות למתכון להכנת תערובת עצמאית לחריימה.)

לרוטב:
- כמה כפות יפות של שמן זית, לפחות 4, אפשר בכיף יותר, משביח את כל העסק, כיאה לתבשיל קציצות דגים
- 1 בצל סגול (או לבן) גדול, קצוץ
- 1 קופסת 400 גרם עגבניות מרוסקות + כמה יח' עגבניות בשלות חתוכות, או קופסת 800 גרם של עגבניות מרוסקות, או 800 גרם בשלות חתוכות, לכו עם מה שזמין לכם, בתכל'ס אי אפשר ליפול ברוטב עגבניות...
- 1 יח' פלפל אדום מתוק, קצוץ
- 1 כף תערובת תבלינים לחריימה או לקציצות דגים
- 1 ראש שום, או לכל הפחות 5-6 שיניים, שלמות
- 1 קופסת שימורים של חומוס שלם מבושל ומסונן (או אם אתם מכינים לבד - אז כ-300 גרם)
- אופציונלי ומאוד מומלץ: 1-2 יח' פלפל חריף טרי, שלם
- כוסברה טרייה, קצוצה


אופן ההכנה:
1. מכינים את תערובת ה-FISHFREE: שופכים את התערובת היבשה לכלי נוח לערבוב >> התערובת אמנם כבר מתובלת, אבל ממליץ להוסיף 2 כפיות גדושות של תערובת תבלינים לחריימה או קציצות דגים >> מערבבים היטב >> מוסיפים 310 גרם מים קרים ומערבבים היטב עד לקבלת מסה אחידה >> מוסיפים 50 גרם שמן ושוב מערבבים היטב, עד לקבלת מסה אחידה >> מוסיפים את הבצל הקצוץ ושוב מערבבים היטב >> מניחים במקרר בינתיים, למנוחה והתייצבות, עניין של 5 דקות לטובת היכרות נאותה בין המרכיבים, זה משביח את הדייט הצפוי להם בסיר בעוד כמה רגעים.



2. בסיר רחב ולא גבוה מחממים את שמן הזית, מוסיפים את הבצל הקצוץ ומטגנים עד לתחילת שקיפות וצריבה.



3. מוסיפים את העגבניות (בין אם המרוסקות מהקופסה או הבשלות החתוכות), את הפלפל המתוק הקצוץ, את שיני השום השלמות, את תערובת התבלינים שבחרתם, מערבבים היטב ומביאים לרתיחה. במידת הצורך, אם סמיך לכם מדי, אפשר ומומלץ בכיף להוסיף כ-1/3 עד 1/2 כוס מים רותחים.



4. מנמיכים את האש, מוסיפים את החומוס ואם אתם בעניין של פיקנטיות אז גם את הפלפל החריף השלם, מערבבים בעדינות ומכסים ל-5-7 דקות.



5. מוסיפים את הכוסברה הקצוצה, מערבבים.



6. מוציאים את התערובת מהמקרר, מייצרים בידיים נקיות כדורים קטנים, בגודל של כדורי פלאפל, מניחים בעדינות על הרוטב. לאחר שסיימתם חפשו פינה פנויה כדי לגנוב דרכה קצת רוטב ולהרטיב מעט את הקציצות מלמעלה. עניין של מראה יפה יותר והשלמת טעמים מכל הכיוונים.



7. מכסים וממשיכים לבשל, על אש נמוכה,במשך כ-20-25 דקות. יש מספר דרכים לדעת שהכל מוכן, לדוגמה - השכנים דופקים בדלת ושואלים שאלה מטומטמת, זה סתם כי הם לא מתאפקים מהריח שמגיע אליהם והם חייבים לבדוק מה אתם זוממים במטבח הטבעוני הזה שלכם שמריח ככה מטריף... דוגמה נוספת היא - הרוטב מצטמצם, המפלס יורד, הקציצות נצבעות אדום, הפלפל החריף מצטמק כי כל הטעמים שלו הופרשו אל הרוטב ועדיין כשאתם מנערים את הסיר קלות - הכל זז, שום דבר לא נדבק, זהו, מוכן!



8. מגישים איך שבא לכם, נקי בצלחת עמוקה וחלה רכה ליד, או ערמה על אורז לבן, או אולי בכלל אל תוך בגט טרי טרי, איזה אושר של סיר זה היה...

תגובות: