חפש

כריך פטריות יער מעושנות

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

בקצרה: אשכול קטן של פטריות יער טריות, מרוח ומשוח בשמן זית, וויסקי מעושן, תבלינים מעושנים, מטוגן על מחבת עם שמן זית, מוגש בלחמניית ענן טרייה, עם מיונז טבעוני, חרדל וירקות.



וקצת יותר בארוכה: אמאל'ה, כל ביס כאן היה כל-כך אושר, בשרני, מעושן, ג'וסי, מענג, מפנק בראבק, אבל לא מוגזם, אלא פוקוס מושלם על כל אחד מהמרכיבים. מקווה בשבילכם שאתם לא מתכננים לעזוב את העולם הזה שלנו לפני שהרשיתם לעצמכם משהו כזה... נשמעתי כאן כמו איזה ראפר באקסטזה, עם כל ה"יו! יווו!" שבקעו ממני כאן אוטומטית בכל ביס.

הנה מתכון אקספרס, למי שמעוניין לאהוב את החיים קצת יותר. הרגישו חופשי לשנות כאן עניינים שפחות מתאימים או זמינים לכם לכאלו שכן זורמים לכם, אבל שמרו על הקו המנחה: כריך בלחמניה טרייה, של אשכול פטריות יער מטוגנות. הכמויות כאן הן עבור לחמנייה שמנמנה אחת עמוסה. הכפילו בהתאם.

1. אשכול קטן של פטריות יער טריות, משהו כמו 120-140 גרם.



2. בקערית קטנה מערבבים 2-3 כפות שמן זית + תבלינים שמועדפים עליכם. כאן הלכתי על כיוון מעושן מובהק, ממליץ מאוד, למי שזמינים לו המרכיבים: חצי צ'ייסר של ויסקי מעושן (ברור שלא חובה, אבל בחיי, כמה שזה מוסיף למנעד הטעמים, לריח, לאפטרטייסט, לעומק של המנה. כאן אני עם הויסקי המעושן של מאנקי שולדר) + 1/2 כפית פלפל שחור גרוס מעושן + 1/2 כפית צ'יפוטלה (צ'ילי גרוס מעושן) + כפית שטוחה שום גרוס מעושן + 1/2 כפית מלח.



3. מחממים מחבת על האש, מניחים את הפטריות, יוצקים מעליהן ומברישים את תערובת התבלינים, מכל הצדדים, שהפטריות ישתו את העניין מכל הכיוונים.



4. לוקחים מחבת קטנה או סיר שקטן יותר מקוטר המחבת בה אתם משתמשים, מניחים על אשכול הפטריות ולוחצים קלות מעל. זה יגביר את הלחץ על הפטריות להפריש את הנוזלים האגורים בהן + ישמור על האשכול בשלמותו + יטמיע טוב יותר את הטעמים אל הפטריות. זוהי שיטה נהדרת לעבוד עם טיגון אשכולות של פטריות יער (קרדיט על השיטה לדרק סרנו - Derek Sarno, אחד השפים הטבעוניים האהובים עלי בעולם. דרק סרנו הוא איש רב עשייה, הוא למעשה המנהל בפועל והשף המפתח הראשי של ליין המוצרים הטבעוניים של רשת Tesco הענקית + הבעלים של המותג הטבעוני Good Catch, שמשווקת "מאכלי ים" טבעוניים, כמו טונה וקציצות דגים מהצומח. יש לו גם בלוג פופולרי שהוא ואחיו מריצים כבר כמה שנים, ערוץ מתכונים ביוטיוב ועוד... אני אוהב מאוד את שני האחים המוכשרים האלו ואת הוייב שלהם) הופכים את האשכול המעוך, שוב מניחים עליו את הסיר הקטן יותר ומטגנים טוב גם את הצד השני.



5. זהו, מוכן, מארגנים לחמנייה טרייה ומרכיבים איך שמתאים לכם, הנה מה שאני עשיתי כאן שאשכרה גרם לי לגנוח בחלון פתוח: לחמנייה פתוחה >> צד תחתון מרוח במיונז טבעוני >> חסה עגולה טרייה >> מניח מעל את אשכול הפטריות הרוחש והגועש >> נתח פלפל אדום מתוק קלוי על האש >> סגירה עם הצד העליון של הלחמניה שמרוח בנדיבות בחרדל.



6. אני ממש שונא לבצע חיתוך אמצע ללחמניות, אבל מה לעשות - זה מסייע להמחיש את השכבות המסתתרות בכריך, אז מקווה שתעריכו את חילול הקודש שקיבלתי על עצמי כאן.



וואי, הביס הזה, של לחמניית הענן שנימוחה ומנחמת, של המיונז והחרדל שעוטפים, של פטריות היער העסיסיות והמסעירות, של הוויסקי המעושן ושאר התבלינים המעושנים שהצטמצמו אל פני השטח של הפטריות, הביס הזה ממשיך דקות לאחר שהוא מסתיים, עם אפטרטייסט מטריף ושורשי, משהו של אדמה אוורירית >> אבל בשרנית >> אבל אוורירית >> אבל אדמה >> אבל... >> נו, כמו שרק פטריות יודעות לסבך >> ולספר...

תגובות: