חפש

שווארמה אתיופית

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

אפשר אולי לכנות את המנה הזו "שווארמה אתיופית"

בתכל'ס, היו לי כמה שילובי טעמים שישבו לי בראש והחלטתי להכין רגע ולהבין מה לעזאזל אני רוצה ממני ולמה אני מתעקש לשלב.

אז הכנתי, לקחתי ביס, המראתי כל-כך מעולה בתוך שניה ומיד הבנתי מה ולמה רציתי ממני.

כי מה יש לנו כאן בעצם?
פטריות יער (אויסטר) מוקפצות עם בצל, בתערובת תבלינים אתיופית ברברה, בתוך פיתה טרייה וחמה, שמרופדת באבוקדו בשל ומלטף, פלפל אדום מתוק קלוי בחומץ, מיקס זיתים משגעים בצד, כוס בירה טובה כדי לחדש את הפה בין הביסים הצבעוניים שמתפוצצים בתוך הפה.



המתכון כל-כך פשוט וקל, הנה מתכון אקספרס, למי שמעוניין להכין בבית מנה בשרנית בשווארמה סטייל, אבל לא בשר אלא פטריות בשרניות, לא תבלין שווארמה אלא תבלין מטריף מארץ אחרת, לא טחינה אלא אבוקדו, מנת רחוב שלא תמצאו בשום רחוב...

קצת על תערובת התבלינים האתיופית ברברה: זו תערובת תבלינים חריפה ועשירה, מבוססת פפריקה. בתכל'ס? המינון המדוייק של התערובת האסלית משתנה ממשפחה למשפחה, אבל לרוב היא תכיל עניינים כמו הל, כמון, כוסברה, חילבה, ציפורן, פלפל שחור, פלפל שאטה, ג'ינג'ר, קינמון, כורכום, פפריקה. אני רכשתי תערובת מוכנה בחנות לתבלינים שמיובאים מאתיופיה. אנחנו מאוהבים בתערובת המיוחדת, המאוד נוכחת והכל-כך טעימה הזאת.

מתכון אקספרס:
קצת שמן על מחבת >> מקפיצים רצועות בצל לבן עד לתחילת שקיפות >> מוסיפים פטריות יער (אויסטר) טריות, חתוכות לרצועות >> מוסיפים תבלין ברברה אתיופי, אבקת שום, מלח >> מערבבים היטב וממשיכים להקפיץ על אש גבוהה עד לחריכה >> מוכן.



מכאן ההגשה היא כבר שלכם, כאמור כאן אני עם: פיתה טריה וחמה >> מריחה נדיבה של אבוקדו טרי מרוסק ומלומן קלות (יעני עם קצת לימון שסחטתי אליו) >> מילוי הפיתה בשווארמה האתיופית + פיסות פלפל אדום מתוק קלוי בחומץ (אני קונה מוכן, בצנצנת, זול, יש בכל סופר, טעים ברמות אחרות) >> מיקס זיתים בצד >> בירה מובחרת קרה >> מגישים חם >> מרימים ביס >> בום!

ברצינות בום.

תגובות: