חפש

יובה קשרים ועגבניות בתנור - מתכון

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

טוב, זה עונג, הדבר הזה, שילוב של מרקמים בשרניים וקפיציים מצד אחד, אל מול ג'וסיות ורכות מצד שני, כשבין שני אלו מתפוצצים בפה תבלינים מעטים - אך מאוד נוכחים.

מה יש כאן?
יובה קשרים ועגבניות תמר קטנות חצויות (שרי סטייל), בתנור עם שמן זית, בצל, שמיר טרי ושפע זרעי כוסברה שלמים.
איך אנסח את זה... זה כאילו שבכל ביס אתה פותח פאקינג משתלה פורחת בתוך הפה שלך, משפע הניחוחות, הטעמים, האפטר-טייסט. כל-כך יאממי של עניין.



מצרכים: (לתבנית בינונית מלאה בכל טוב, כמה זה יוצא, אנא עראף, 3-4 מנות יפות... הכפילו בהתאם)
- 120 גרם יובה קשרים. משקל מוצר יבש. אם יובה הוא מוצר שחדש לכם, ממליץ להיכנס אל המדריך המפורט והמצולם (וברור שהחינמי) שהכנתי, על חלבון סויה בכלל, כולל סוגי היובה השונים - הקליקו כאן
- 600-700 גרם עגבניות תמר קטנות או עגבניות שרי, חצויות לאורכן
- 2-3 בצלים לבנים בינוניים, חתוכים לפלחים
- 2-3 כפות שמן זית
- 1 כף גדושה זרעי כוסברה שלמים
- חופן של שמיר טרי קצוץ (וידוי: כבלוגר? אני מה זה מת על המילה הזאת, "חופן", כי היא לא מחייבת וממש משחררת אותי מהתחייבות לכמות מדוייקת... אתם יודעים, "חופן", ס'אמק, עשיתי את שלי, שברו ת'ראש, עשו גוגל, תחפנו. או בציווי: חפנו! אני הרי נתתי פה כמות. חופן!)
- 1 כפית גדושה אבקת שום
- 1 כפית פלפל שחור גרוס
- 1 כפית שטוחה מלח

אופן ההכנה:
1. משחזרים את היובה קשרים על ידי השרייה של 12-15 דקות במים קרים, עד לריכוך. הקשרים הולכים להכפיל נפח, להלבין צבע, חלקם אפילו יפתחו מקשרם, הכל בסדר. כשהם רכים מסננים מנוזלים ושמים מספר דקות בצד.
 


2. מכניסים אל קערה גדולה את העגבניות החצויות, פלחי הבצלים, שמן הזית, זרעי הכוסברה, השמיר הקצוץ, אבקת השום, הפלפל השחור, המלח, מערבבים היטב.

3. מוסיפים את היובה קשרים אל הקערה ומערבבים בעדינות, כדי לשמור על הקשרים ככל האפשר, אבל כן, שיקבלו אליהם היטב את מעטפת המרכיבים שבקערה.



4. שופכים את תוכן הקערה אל תבנית אפייה משומנת קלות, מיישרים גובה, מכניסים אל תנור בחום בינוני/גבוה, 180 מעלות ככה, תבנית גלויה (אם אתם איתי בשמן זית, אל תעברו את ה-200 מעלות, כדי שלא יישרף השמן. יש שמנים שמסוגלים ליותר טמפרטורה אבל טעימים לי כאן פחות...)

5. לאחר כ-25 דקות, כשמתחיל להשחים כל העסק העליון - מוציאים לרגע מהתנור, מערבבים בעדינות אך היטב, מחזירים אל התנור, ל-15-20 דקות נוספות, עד להשחמה מחדש של השכבה העליונה.

6. מוציאים מהתנור, משאירים כמה דקות בחוץ, לכיבוי אש ומניעת כוויות, מגישים חם, לא מדברים, כל אחד עסוק בשלו, זה זמן מושלם לדיאלוגים במבטים ואנחות עונג, אין באמת מילים שהכרחיות כאן, אוקיי? לשכנים שלכם לא יהיה בכלל מושג שאתם לבושים...





מתכונים נוספים עם יובה קשרים:
סלט עוף טבעוני קר מעושן
דיפ פורסט Deep Forest
יובה קשרים ופטריות בטריאקי על פירה
פסטת הקרעים והקשרים

תגובות: