חפש

טופו אפוי - מתכון

כתיבה וצילום: יגאל גיאת

הטופו קיים כבר 2,200 שנה, ובכל זאת, רק עם המעבר לאורח חיים טבעוני התוודעתי אל גוש המחק המוזר הזה והבנתי את המגוון המדהים והטעים שהוא יודע להיות.

אוהב טופו. כאן אלו פרוסות שהושרו במרינדה של רוטב סויה וסילאן ונאפו בתיבול קשוח של סטייק, שמביא קונטרה פסיכית למתיקות הקלה של המרינדה.

טופו אפוי

המרקם הסופי כאן הוא משהו בין פסטרמה רכה לגבינת חלומי קשה. אבל לא באמת שם או שם, אלא מרקם עצמאי וטעים טעים.

מצרכים:
(שימו לב שהמתכון הוא לאריזת 1 ק"ג של טופו. אם מתחשקת לכם רק חבילה קטנה, של 300-400 גרם, פשוט השתמשו בכמות של כחצי משאר המצרכים המפורטים. אני פשוט עלול לחסל את החבילה הבסיסית ברגע, לכן הלכתי על הגדולה...)
טופו

- אריזת 1 ק"ג של טופו רגיל או קשה
- 2/3 כוס של רוטב סויה
- 1 כף חרדל
- 1 כף סילאן
- 2 כפות שמן זית
- תערובת תיבול לסטייק, אנטריקוט וכד' (יש בכל חנות תבלינים או סופר. את שלי אני קונה בחנות התבלינים בשוק העירוני של פתח-תקווה, יש שם אלוף שמערבב בעצמו. זה וואו.)



אופן ההכנה:
1. מכינים את המרינדה: מערבבים היטב בקערית/כוס את רוטב הסויה + החרדל + הסילאן + שמן הזית.

2. מוציאים את הטופו מהאריזה, מייבשים אותו ככל הניתן, באמצעות הצמדת נייר סופג ולחיצות קלות מלמעלה עם היד, כך מכל הכיוונים.

3. פורסים את כיכר הטופו לפרוסות עבות, בסביבות 1 ס"מ עובי לפרוסה.

4. מכניסים את פרוסות הטופו אל קופסת אחסון, יוצקים את המרינדה, מוודאים שכל הפרוסות מקבלות ממנה. סוגרים, מכניסים למקרר לפחות לשעתיים. ממליץ לפתוח באמצע הזמ שהקציתם להשרייה, להפוך את הפרוסות ולהחזיר למקרר, כדי להימנע מהשריה חלקית.

טופו אפוי

5. מחממים תנור לחום בינוני/גבוה. פורשים נייר אפייה על תבנית שטוחה, מניחים את פרוסות הטופו, מפזרים מעל את תערובת התיבול, מכניסים לתנור למשך כ-15-20 דקות, עד ששולי הפרוסות מתחילים להתקשות. הופכים את הפרוסות, מפזרים תערובת תיבול גם על הצד הזה, מחזירים לתנור לכ-10 דקות נוספות, כדי לא לקפח את הצד הזה.

6. זהו. מוציאים מהתנור, ניתן להגיש חם או קר, באמת שטעים ככה וככה. הולך עם מיליון עניינים. כאן הכנסתי אותו לסנדביץ' שהכנתי בלחמניה טריה, עם מיונז טבעוני, חסה, עגבניות שרי, מלפפון בחומץ, וכן, מלא נענע טרי, שמקפיץ את הטעמים אל יאממי של מקומות, כמו שרק אפטרטייסט של נענע יודע להקפיץ.

7. בהצלחה ובתיאבון!

טופו אפוי

מתכונים נוספים עם טופו:
מעורב פטריות, כרובית, טופו ובצל
פיש אנד צ'יפס טבעוני
מעורב ירושלמי טבעוני
טופו בסגנון פסטרמה
חריימה טבעוני - גרסת קציצות טופו
שווארמה טבעונית - טופו ופטריות שמפיניון
טופו מעושן
 

תגובות: