חפש

פסטה ריגטוני עם טחון טבעוני וקישואים בבהרט - מתכון אקספרס

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

וואי וואי... ממליץ בחום על מה שקמבנתי כאן ממה שנשאר לי בבית לפני שיצאתי לחדש מלאי. ממליץ, כי כמו ביופיה, המנה הזו מהממת, לטעמי, גם באופיה.

אנחנו מדברים על: שבבי סויה שטוגנו בשמן זית עם מלא מלא בצל, שום כתוש, פיסות קישואים, הכל מוקפץ ומצטמצם על תערובת תיבול בהרט, שמתוגברת בקטנה עם אגוז מוסקט, תערובת עשבים יבשים, קצת פפריקה, צ'ילי יבש גרוס, סגירה של כל העניין עם פסטה ריגטוני, שהיא פשוט מושלמת כאן להכיל אל תוך צינורותיה את כל העונג הבשרני אך נימוח הזה (דאממ, אני מקליד ספונטני ויצא לי אירוטי מדי, סליחה... בעצם יודעים מה? זין, ממש לא סליחה! כן, זו מנה מאדר פאקר סקסית ואני גאה בה! סבבה?! יש לכם בעיה? תקפיצו מצידי גם את הבעיה עם בהרט...), הוגש עם קצת פרמז'ן טבעוני מלמעלה, לקחתי ביס וזה כל מה שאני זוכר, דוקטור...



מצרכים: (ל-3-4 מנות עצומות או 4-5 מנות יפות)
- 120 גרם שבבי סויה (משקל מוצר יבש)>>מושרים במים רותחים ל-3 דקות>>מסוננים וסחוטים מנוזלים לאחר שהתרככו>>ממתינים בצד
- 5 כפות שמן זית>>נשתמש בהן ב-2 נגלות, מיד.
- 2 בצלים לבנים גדולים או 3 בינוניים>>קלופים וקצוצים דק>>הבצל במתכון זה הוא שותף מלא לטעם, לא סתם עוד פראייר שעושה את הסיר לנעים...
- 1 ראש שום>>מופרד לשיניים וכתוש
- 3 קישואים גדולים או 4 בינוניים>>פרוסים גס לרבעים של פרוסות (ראו בצילום למה התכוונתי)
- 1 כפית תערובת תיבול בהרט, אולי אפילו קצת יותר
- כמה "ניעורי" אגוז מוסקט טחון לתוך הסיר, לחיזוק הבהרט>>לא להגזים עם אגוז המוסקט, הזיות וכו'...
לא חובה אך בהחלט מוסיף - 1 כף תערובת גרוסה של עשבים ופלפלים מתוקים
- 1 כפית גדושה פפריקה>>החליטו בעצמכם אם חריפה או מתוקה, אצלי זו חריפה
- אופציונאלי, אך לא הייתי מוותר - 1 כפית צ'ילי אדום יבש גרוס
- מלח לפי הטעם
- 1 חבילה פסטה ריגטוני (500 גרם)
- פרמז'ן טבעונית>>אני כאן עם אגוז'נו של Plenty
- במתכון הספציפי הזה, המלצות שלי ל*לא*: אנחנו לא בבולונז מוד, אז לא רסק ולא רוטב עגבניות. והפעם גם לא פטריות קצוצות להעשרת השבבים, תנו לשבבי סויה למלוך כאן, הם יודעים מה הם צריכים לעשות, אל תפריעו להם, גם לא עם שמרי בירה.

אופן ההכנה:
1. בסיר גדול ולא סטיקי מחממים 3 כפות שמן זית>>מטגנים את הבצל עד להזהבה חלקית>>מוסיפים את שבבי הסויה המושרים והסחוטים + שום כתוש + קישואים>>מגבירים להבה, מערבבים היטב, ממתינים לראות שאין "שלוליות" של נוזלים שמפרישים המרכיבים השונים.

2. מכיוון שריגטוני היא פסטה די עבה, ממליץ כבר כאן להתחיל לבשל אותה בנפרד לפי הוראות היצרן, כי בתכל'ס? עוד איזה 10-15 דקות הרוטב מוכן ומחכה לפסטה שלו.

3. כשמתמעטים הנוזלים בסיר זה הזמן לתבל>>בהרט, מוסקט, פפריקה, עשבים, צ'ילי, מלח, כל מה שבחרתם לעסק>>מערבבים היטב וממשיכים להקפיץ על אש גבוהה.

4. כשהפסטה מוכנה מסננים אותה מהמים, מצרפים אל הסיר הגדול והרוחש ריחות וטעמים>>מוסיפים את 2 כפות שמן הזית הנותרות>>מערבבים היטב באופן קבוע במשך 3-4 דקות לפחות, כדי לבצע היכרות ראויה בין הריגטוני לבין המרכיבים שהיא מתבקשת לעטוף ולהכיל אליה.

5. מצלחתים>>מפזרים פרמז'ן טבעונית מעל ומגישים מיד>>סוגרים חלונות לפני כן כדי שהשכנים לא ישמעו>>כי התכוונתי לסוגריים שם למעלה>>הם ישמעו אתכם...



מתכונים נוספים עם שבבי סויה:
סינייה טבעונית
פלפלונים ממולאים
לׇזַנְיוּבָּה - לזניה עם דפי יובה
תפוח אדמה וחברים
תוספות טבעוניות לאינג'רה
קוואטפי ברוטב בולונז טבעוני
פיצה-פיתה טבעונית מושחתת
פאי רועים טבעוני
בוריטו טבעוני
​​​​​​קובה אדומה טבעונית
המבורגר טבעוני / קבב טבעוני
בורקס דפי אורז טבעוני
עראייס טבעוני
דלעת ערמונים ממולאת
לזניה טבעונית
מוסקה טבעונית

תגובות: