חפש

קוביות חלבון סויה ועגבניות שרי אפויות - מתכון אקספרס

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

מנה מאוד טעימה, בשרנית ועסיסית, קלה ביותר להכנה, מומלצת ברמות, אלו קוביות/כופתאות חלבון סויה ועגבניות שרי, אפויות בתערובת תבלינים ניו-אורלינס.



השתמשתי כאן בתערובת תבלינים נהדרת שהאיש "שלי" בחנות התבלינים בשוק העירוני בפתח-תקווה מכנה "ניו-אורלינס". זו תערובת מדהימה שמכילה לפחות 10 מרכיבים. זו תערובת שונה מתערובת "קייג'ון" או "פילדלפיה", המעולות בזכות עצמן ושמגיעות גם הן מניו-אורלינס, אבל אל תשברו את הראש, פשוט בחרו לכם תערובת תבלינים טובה, אין איך ליפול כאן.

ולא! בפעם המיליון אני מציין זאת בבלוג: אתם לא תרימו עלי גבה עכשיו על השימוש שלי במושג "כופתאות" כאן, סבבה?!
כי אם כבר אז שיים און יו! לכם מגיע קנס על הוזלת חלבון סויה מדהים אל מקום מזלזל שאותו אתם ללא בושה מכנים "בונזו" (או בגרסה של הנתחים - "סוליות").

לא רוצה לשמוע! כנסו עכשיו לבידוד וחישבו טוב טוב על הזלזול המופגן שלכם כלפי האוכל שלכם. אני אומר לכם, מגיע לנו קורונה. עלאכ "בונזו"... לא, לא, לא, כשכשו בזנב כמה שבא לכם, זה ממש לא חמוד וזה בכלל לא עובד עלי, רדו מהספה מיד!

מתכון אקספרס:
1. מבשלים כופתאות חלבון סויה בסיר עם מים + כף מתערובת התבלינים שבחרתם. לאחר שמתרכך (משהו כמו 10-15 דקות על האש), מורידים מהאש, מסננים היטב מנוזלים וסוחטים את הכופתאות כמיטב יכולתכם. יש מיליון שיטות. השיטה שלי היא להמתין שיתקרר טיפה, ואז מרים אל הידיים חופן כופתאות ומוחץ בין שתי כפות ידי, באופן כזה שהנוזלים מנוקזים אבל הכופתאות עדיין שומרות על צורתן.

2. מכניסים לקערה עגבניות שרי, מופרדות מהאשכול, שטופות. מוסיפים אליהן את כופתאות הסויה, זה הזמן גם להוסיף מה שבא לכם כדי להעשיר, שיני שום, בצלצלים, אולי פטריות (אני הלכתי כאן נטו על עגבניות וסויה ושום, אבל הרגישו חופשי להשתולל).

3. יוצקים אל הקערה 2-3 כפות שמן, כף או שתיים גדושות של תערובת התבלינים שבחרתם, מלח במידת הצורך. מערבבים היטב את כל הקערה, כך שהתיבול והשמן יגיעו אל כל המרכיבים שבחרתם.

4. תבנית אפייה >> נייר אפייה >> מרוקנים את תוכן הקערה אל התבנית >> מסדרים באופן שווה יחסית, מבחינת גובה >> מכניסים לתנור על חום בינוני/גבוה, ללא כיסוי >> מומלץ באמצע הדרך להוציא רגע את התבנית ולערבב בעדינות, כדי לתת סגירה יפה לכל הצדדים המעורבים.

5. מוציאים כשמשחים והעגבניות שרי מבקשות לפוצץ החוצה את הלבה שבתוכן. זהו, מוכן. מבחינת הגשה והשלמה - יעבוד מדהים על פירה תפוחי אדמה, שישמח להכיל אליו את הדליפות החמות והכל-כך טעימות של העגבניות.

6. בהצלחה ובתיאבון.



מתכונים נוספים עם קוביות חלבון סויה:
קישואים עגולים ממולאים בחלבון סויה ומוצרלה טבעונית
חלבון סויה ברוטב עגבניות ותבלין פילדלפיה
שיפודים טבעוניים עם יובה כנפיים וקוביות חלבון סויה
קוביות חלבון סויה, נקניקיות מרגז ופטריות
חציל קלוי עם קוביות חלבון סויה ופטריות
רדיאטורי עם קוביות חלבון סויה ופלפלים
מעורב ירושלמי טבעוני

תגובות: