חפש

אטריות חיטה ויובה כנפיים בקארי אדום וקרם קוקוס - מתכון טבעוני

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

הפעם מתכון משותף עם קרן שלי. איזו וואו של מנה! יאממיי! יש לה יד מדהימה, זו שאיתי, במיוחד כשזה מגיע לאוכל מהמזרח. התענגנו כאן על כל ביס.

מה יש לנו כאן?
אטריות חיטה בשרניות ומפתיעות, יובה כנפיים בתיבול קארי משגע, בצלים בצבעים, פטריות טריות, זוקיני, פלפלים ושום, כולם יחד מבושלים בקרם קוקוס מטריף ומחית קארי אדומה ונוכחת, פרוסות פלפל חריף וטרי וכוסברה טריה מעל.

אני לוקח ביס ובום, זה לגמרי יתגדל ויתקדש... עונג ופצצת טעמים ומרקמים בכל ביס. מנה סקסית, משביעה, נימוחה, צבעונית, עוקצנית, קרמית, מענגת ומושחתת, אבל נדירה כזאת, ששווה את השחיתות. מתאימה מאוד לאירוח, בעיקר אם הכיוון הוא רומנטי. לא מעט אלמנטים כיפיים, שמתמזגים ומרוכזים כאן לביסים מטריפים.



מצרכים: (4-5 מנות ממש גדולות, זה סיר עמוס בכל טוב)
- 100 גרם יובה כנפיים (משקל מוצר יבש). למי שעדיין לא מכיר מה זו יובה, כתבתי מדריך מפורט ומצולם על סוגי חלבון הסויה השונים, כולל יובה. למעבר למדריך - לחצו כאן.
- קצת שמן לטיגון
- 2 בצלים בינוניים, לבן וסגול, חתוכים לפלחים גדולים
- 1 ראש שום (כ-8 שיניים), מקולף ופרוס
- 12-15 פטריות שמפיניון טריות, חצויות
- 1 פלפל אדום (גמבה), חתוך לרצועות
- 2-3 זוקיני, חתוכים גס לחצאי עיגולים
- 1 כפית תערובת תבלינים קארי
- 1 כף מחית קארי אדומה
- 2 קופסאות של קרם קוקוס 
- 1 חבילת אטריות חיטה של "מזרח ומערב"
- 1 פלפל חריף אדום טרי, פרוס דק
- קצת כוסברה טריה קצוצה
 


 
אופן ההכנה:
1. מתחילים משחזור היובה: משרים את הכנפיים בקערה/סיר עם מים קרים למשך כ-15-20 דקות, עד לריכוך מלא, או לחילופין, ממליץ להשרות במים רותחים ל-5-7 דקות, לטובת היפטרות מריח היובה הגולמית, עד לריכוך מלא ואז לסנן מנוזלים ולשטוף קצרות את היובה במים קרים.




לפני הסעיף הבא, עניין שחשוב להצלחת המנה:
כשאתם מזמינים מוקפץ במסעדה אסייאתית, מקפיצים רק את המנה שלכם על הווק, כמות קטנה של אוכל על להבה משוגעת של מבער, זו הקפצה מושלמת שסוגרת מיד את הירקות מבלי לבשל אותם. בבית זה מאתגר יותר, כי אתם מכינים מספר מנות בסיר אחד והכיריים אינן עצבניות כמו של מטבח מסעדה, לפני שתשימו לב אתם בסשן בישול ולא טיגון. הפיתרון: לסגור כל ירק בנפרד על מחבת בלהבה הגבוהה ביותר שיש לכם, להוציא מהמחבת, לעבור לירק הבא וכך הלאה, עד שכולם אמנם מטוגנים מבחוץ, אך אינם סמרטוטיים ומבושלים, אלא שומרים על הזהות שלהם. אחר כך כבר כולם יתאחדו עם הקארי וקרם הקוקוס, סבלנות.

2. מחממים שמן לטיגון בתוך סיר, מטגנים את פלחי הבצל, מוסיפים ירק, מקפיצים על אש גבוהה עד לסגירה אך לא בישול מלא, מפנים מהמחבת, אפשר להשאיר את הבצל במחבת כחוליה מקשרת ועוברים לירק הבא. כך מבצעים עם כל הירקות שבחרתם.




3. מטגנים את היובה כנפיים עם פלחי הבצל בתוספת תערובת תבלינים קארי עד להשחמה ומורידים מהאש.



4. עוברים לסיר הגדול, מחממים מעט שמן, מוסיפים כף של מחית הקארי האדומה, מפרקים אותה תוך כדי טיגון, נותנים לטעמים להיפתח.

5. זה זמן טוב להתחיל במקביל לבשל את אטריות החיטה בסיר מלא מים חמים. האטריות הללו דיי מעולות, לטעמי, עמידות מאוד, אבל לא יקרות כמו אטריות אודון. 

6. מוסיפים לסיר עם מחית הקארי את קרם הקוקוס, מערבבים היטב ומביאים את הקרם לרתיחה, תוך כדי בחישה, לטובת ערבוב מושלם של משחת הקארי עם קרם הקוקוס.

7. מוסיפים אל הסיר את הירקות ואת היובה כנפיים, מערבבים היטב.

8. כשהאטריות מוכנות, מסננים אותן ממים, מוסיפים אל הכל העסק, מערבבים היטב ובעדינות, מורידים מהאש ומצלחתים מיד. תמיד שווה וטעים לקשט ולתבלן במעט פלפל אדום חריף טרי וכוסברה קצוצה.

9. בהצלחה ובתיאבון.



מתכונים נוספים עם יובה כנפיים:
סוּשִׁיוּבָּה ופטריות
דלעת ערמונים ממולאת ביובה כנפיים
דלעת יפנית ממולאת ביובה כנפיים מוקרמת
יובה כנפיים ופלפלים בטנדורי וצ'דר מעושנת
סמבוסק חומוס ממולא ביובה כנפיים בטנדורי
שיפודים טבעוניים עם יובה כנפיים וקוביות חלבון סויה
תוספות טבעוניות לאינג'רה
פלפלים ממולאים באורז, יובה כנפיים ופטריות בוויסקי
חֲצִילִיוּבָּה
מעורב ירושלמי טבעוני
אדמה בעננים - מתכון טבעוני
כנפיים טבעוניות בקארי וטריאקי

תגובות: