חפש

סמבוסק חומוס ממולא ביובה כנפיים בטנדורי - מתכון אקספרס

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

באמת שאין לי איך להעביר אליכם את מה שמתרחש כאן עם המנה הזאת, מלבד להמליץ לכם, בפה מלא (מה זה פה מלא, יא רבנן, כל ביס - בצבע...)



מתכון אקספרס למנה זריזה ובלתי חוקית בעליל, שקמבנתי כאן מכל מיני פינות שנקרות בדרכי ואני אסיר תודה עליהן.

מה בעצם יש לנו כאן?
בקצרה: סמבוסק חומוס אפוי, ממולא ביובה כנפיים בטנדורי, עם חרדל כבוש, מלפפון חמוץ, טחינה, סגירה, אושר, אורגזמה, מגבונים, צחוק מטופש בחוסר אמון על קיצוניות הסיטואציה, נו, כל העסק...

בארוכה יותר, כולל מתכון מאולתר תוך כדי זרימה על המקלדת:
אני מפתח-תקווה. נו, אני יודע מה אתם חושבים, פתח-תקווה, מלא בדיחות, נכון? אבל אתם ממש ממש טועים! יש בקושי בדיחה או שתיים על פתח-תקווה, כל השאר - אמת לאמיתה!

1. אבל אחד העניינים הנהדרים שיש לי בפתח-תקווה זו המאפייה של מירון ראוי, שבה מוכרים מגוון גדול של מאפים טבעוניים וביניהם גם את הסמבוסק חומוס המטריף שלהם. זה בצק של פיתה, ממולא בחומוס מבושל ומתובל היטב, אפוי בתנור (ויש להם גם בטיגון עמוק), אנחנו כאן מתים על הדבר הזה, ₪7 לסמבוסק. (מקסימום אלתרו לכם איזו פיתה חמה או ג'בטה טרייה, בסדר?)



2. הנה הסמבוסק חומוס כשהוא פתוח לשני חצאים ומתכוון להתפנק היסטרי.



3. מתרחשים כאן שני עניינים טעימים ברמות: הברשת כל הפנים בשמן צ'ילי ושום קונפי, אותו הכנתי בהשראה וכתוצאה מהתכתבות לפני זמן עם נטלי הולדינג המופלאה והאהובה שהיא. העניין השני הוא רצועות דקות של חרדל כבוש משגע, רכשתי אצל דרגון בת"א.



4. ריככתי יובה כנפיים על ידי השריה במים קרים ל-10 דקות, הקפצתי את היובה עם שמן זית, בצל סגול, פטריות שמפיניון ושפע של תערובת תיבול טנדורי, עד להשחמה, הנחתי מעל החרדל הכבוש.



5. פרסתי מלפפון בחומץ מעל הכנפיים. וכן, בואו נדבר גם על זה לרגע, מצידי תאנפרדו אותי בעקבות הפסקה הזו, בסדר? זה אני: אני שייך ל-2% באוכלוסייה שאוכלים מלפפון בחומץ בלבד, סבבה? ת'מודדו. אני בכלל לא מצליח לעכל את המלפפונים במלח האלו שלכם, המלפפונים במלח הם כאלו מלפפונים גריאטריים, אשכרה בא לך לפנות להם כסא באוטובוס או משהו, בטח לא לנגוס בהם ולקבל את כל ים המלח לתוך העין עם מדוזה, כשאין בכלל מדוזות בים המלח, כן? אני אוהב לחוות את הקראנצ' של מלפפון בחומץ, כפי שרק מלפפון בחומץ יותר להקרינץ'. מלפפון במלח הוא לא מלפפון חמוץ, הוא פאקינג מלפפון מלוח ודלוח, עייף כזה, אפילו קורונה לא נוגעת בו מרוב שהיא מפחדת להידבק, כן, אני חושב ש-98% מהאוכלוסייה לא הבינו בכלל ת'רעיון של מלפפון חמוץ, אבל היי, זה אני. שימו ת'מלפפון החמוץ שמדבר אליכם.



6. טחינה משובחת מעל, כזו שעוטפת בצונמי אורגזמי את כל מה שבא בדרכה.



7. בחזרה לתמונה הראשית, סוגרים את הסמבוסק, מתקשרים למד"א לפני כן, לוודא שהם מגיעים עם כפות חשמל וכבר יודעים את סוג הדם שלכם, אתם מרימים את הסמבוסק, נותנים ביס מכל הפה, חווים את הדבר הזה מכל הלב ומבינים שאשכרה, יש עניינים שלא ישובו להיות כפי שהיו...



מתכונים נוספים עם יובה כנפיים:
סוּשִׁיוּבָּה ופטריות
דלעת ערמונים ממולאת ביובה כנפיים
דלעת יפנית ממולאת ביובה כנפיים מוקרמת
יובה כנפיים ופלפלים בטנדורי וצ'דר מעושנת
אטריות חיטה ויובה כנפיים בקארי אדום וקרם קוקוס
שיפודים טבעוניים עם יובה כנפיים וקוביות חלבון סויה
תוספות טבעוניות לאינג'רה
פלפלים ממולאים באורז, יובה כנפיים ופטריות בוויסקי
חֲצִילִיוּבָּה
מעורב ירושלמי טבעוני
אדמה בעננים - מתכון טבעוני
כנפיים טבעוניות בקארי וטריאקי

תגובות: