חפש

דלעת ערמונים ממולאת ביובה כנפיים - מתכון טבעוני

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

מעדן טבעוני משגע וטעים בטירוף, מצד אחד קל מאוד להכנה ומצד שני התוצאה נראית, מרגישה ונטעמת יוקרתית ומושקעת.

מה יש לנו כאן בעצם?
חצאי דלעת ערמונים, ממולאים בנשנושים קראנצ'יים אך בשרניים של יובה כנפיים, שנסגרו קודם לכן בטיגון עם בצל בתערובת תבלינים עשירה בנוסח ניו-אורלינס, אפייה בתנור, הגשה עם איולי מעל, אופן אכילה כמו מעדן, עם כפית, מרימים קצת מהדלעת עם הכנפיים, מקבלים ביס מושלם, היכן שמתרחש שיתוף פעולה אלוהי בין נימוח לקראנץ', בין פחמימה לחלבון, בין מתקתקות לפיקנטיות, בינך לבינך.

לא צריך לקחת לאף אחד את הכנפיים כדי ליצור ברגע אוכל טעים עם מעוף.



מצרכים: (ל-6 מנות רגילות, או ל-3 אנשים רעבים.)
- 100 גרם יובה כנפיים (שליש חבילה) - אם יובה הוא מוצר שחדש לכם ואתם מעוניינים לקרוא עליו עוד, מוזמנים למדריך מפורט ומצולם שהכנתי על הסוגים והצורות השונות של חלבון סויה בכלל, כולל יובה. למעבר למדריך - לחצו כאן
- 3 כפות שמן זית
- 1 בצל לבן בינוני, קצוץ דק
- 2 כפות תערובת תבלינים בנוסח "ניו-אורלינס". זו תערובת מדהימה שמכילה לפחות 10 מרכיבים. התערובת  הזו שונה מתערובת "קייג'ון" המעושנת או "פילדלפיה", המעולות בזכות עצמן ושמגיעות גם הן מניו-אורלינס, אבל אל תשברו את הראש אם אין לכם, פשוט בחרו לכם תערובת תבלינים טובה שמדברת אליכם, אין באמת איך ליפול כאן.
- מלח, לפי הטעם
- 3 יחי' דלעת ערמונים. דלעת ערמונים היא פיתוח כחול-לבן, קצת כמו שישראלים הגיעו מעגבניה רגילה לעגבניית שרי, כך גם כאן, ישראלים הגיעו מדלעת אמריקאית עצומה לדלעת ערמונים קומפקטית וטעימה. אין באמת קשר משפחתי כלשהו לערמונים, אלא רק קצת בטעם העמוק והייחודי של הדלעת, שיכול להזכיר ערמונים.
- אופציונלי ומומלץ להרחבת מנעד הטעמים: איולי טבעוני


אופן ההכנה:
1. מתחילים משחזור היובה: משרים את הכנפיים בקערה/סיר עם מים קרים למשך כ-15-20 דקות, עד לריכוך מלא, או לחילופין, ממליץ להשרות במים רותחים ל-5-7 דקות, לטובת היפטרות מריח היובה הגולמית, עד לריכוך מלא ואז לסנן מנוזלים ולשטוף קצרות את היובה במים קרים.



2. מחממים את שמן הזית במחבת, מטגנים את הבצל עד לתחילת חריכה, מוסיפים את היובה, את תערובת התבלינים ואת המלח, מערבבים היטב וממשיכים להקפיץ ולהספיג את הטעמים אל היובה, מורידים מהאש.



3. חוצים את הדלועים לאורכם ובאמצעות כף מרוקנים מהגרעינים וה"שערות" במרכז.




4. מעמיסים בנדיבות את היובה המוקפצת אל הדלועים ומסדרים בתבנית אפייה.



5. מכניסים לתנור על חום בינוני/גבוה, כ-180-200 מעלות, תבנית גלויה, לא צמודה מדי לגריל העליון, רצוי מסילה אחת למטה מהאמצעית. אופים עד לריכוך מלא של הדלועים.

6. שימו לב, כנפי היובה הולכות להיות מוכנות לפני דלעת הערמונים. כשאתם מבחינים שהכנפיים העליונות נחרכות ומקבלות את הקראנץ' המושלם לטעמכם - מוציאים לרגע מהתנור ובאמצעות מלקחיים הופכים את הכנפיים, כך שהחלק העליון המוכן יהיה פנימי עכשיו והחלקים הפנימיים יקבלו גם הם את החריכה המענגת. מוציאים מהתנור ומצלחתים מיד.



7. כאמור, ממליץ לקשט באיולי טבעוני, לשילוב טעמים מטריף.



8. אוכלים עם כפית או כף, חופרים את הדלעת באושר ומרימים ביסים של תענוג אמיתי.



מתכונים נוספים עם יובה כנפיים:
סוּשִׁיוּבָּה ופטריות
דלעת יפנית ממולאת ביובה כנפיים מוקרמת
יובה כנפיים ופלפלים בטנדורי וצ'דר מעושנת
סמבוסק חומוס ממולא ביובה כנפיים בטנדורי
אטריות חיטה ויובה כנפיים בקארי אדום וקרם קוקוס
שיפודים טבעוניים עם יובה כנפיים וקוביות חלבון סויה
תוספות טבעוניות לאינג'רה
פלפלים ממולאים באורז, יובה כנפיים ופטריות בוויסקי
חֲצִילִיוּבָּה
מעורב ירושלמי טבעוני
אדמה בעננים - מתכון טבעוני
כנפיים טבעוניות בקארי וטריאקי

תגובות: