חפש

רדיאטורי עם קוביות חלבון סויה ופלפלים - מתכון אקספרס

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

אוקיי, מעבר לזה שזו מנה ממש טעימה, היא כל-כך משביעה, מ-פ-ו-צ-צ-ת!

מה יש לנו כאן?
פסטה רדיאטורי וכופתאות חלבון סויה בשרניות, מוקפצות עם רצועות בצל סגול ופלפלים, בתערובת תבלינים ניו-אורלינס, מוגש בחיזוק פלפל שחור גרוס ופרמז'ן טבעונית.



חשבתי בתחילה שאני הולך להכין רוטב עגבניות שיעטוף את כל זה, אבל ככל שהקפצתי והניחוחות של הניו-אורלינס פיצצו לי את הנחיריים, הבנתי שהעגבניות אשכרה עלולות להשתלט ולהפריע, אז ויתרתי עליהן הפעם ונותרתי עם פסטה ריחנית ומיוחדת, שהעיפה אותי מחדש בכל ביס.

תערובת התבלינים ניו-אורלינס שונה מתערובת קייג'ון, שמגיעה גם היא מניו אורלינס. ניתנת להשגה בחנויות תבלינים מובחרות. מתאימה מאוד למאכלים שיש בהם "בשרים", מקפיצה מאוד מאכלים שאני מכין עם חלבון סויה, נותנת לו נופך בשרני אפל וכבד כזה, שזה וואו... אבל אם ידכם אינה משגת את התערובת הספציפית הזאת, לכו על תערובת משובחת אחרת שמדברת אליכם, אולי טוסקנה, לכיוון העדין והאיטלקי יותר, מה שבא לכם, כשחומרי הגלם טובים - אין הרבה איך ליפול.

מתכון אקספרס:
1. מבשלים בסיר מלא במים חמים 120 גרם חלבון סויה בצורת כופתאות, קוביות. אגב, גם רצועות חלבון סויה יתאימו כאן. מבשלים עם כף גדושה בתבלין שבחרתם, לטובת הספגת טעמים. כשמתרכך מורידים מהאש, מסננים מנוזלים ומניחים בצד בינתיים.

2. כבר עכשיו כדאי להתחיל לבשל את הפסטה בנפרד, כי הכנת הרוטב מהירה למדי. כאן בחרתי ברדיאטורי, שכמו רוב סוגי הפסטה בעולם, קיבלה את שמה מעולם התעשייה. אוהב כשעניינים קטנים ומשמעותיים מתחבאים ברדיאטור. זו פסטה כיפית שמתאימה לאינסוף רטבים.

3. בסיר גדול מחממים 3 כפות שמן זית, מטגנים בצל סגול (או לבן) גדול חתוך לרצועות, מוסיפים מספר שיני שום כתושות, רצועות מ-2 פלפלים אדומים גדולים (גמבות), מקפיצים הכל עד לחריכה ראשונית ופתיחת טעמים, מוסיפים את כופתאות הסויה, אבל לא לפני שסוחטים אותן היטב מהנוזלים שאגורים בהן. אני פשוט לוקח חופן בכף היד (לאחר שהתקררו מעט) ומוחץ אותן בין שתי ידיי ואז ישר לסיר. מתגברים בכף נוספת מתערובת הניו אורלינס, מערבבים היטב ומביאים את כל העסק לחריכה עדינה.

4. מסננים את הפסטה, מוסיפים אל הסיר הגדול, מתגברים בכף שמן זית, מערבבים היטב על אש גבוהה במשך כשלוש דקות, לטובת היכרות בין כולם. מצלחתים, מפזרים פלפל שחור גרוס ופרמז'ן טבעוני, מגישים מיד ומזמינים גרר שינסה להזיז אתכם מהשולחן לכשתסיימו.

5. בהצלחה ובתיאבון.



מתכונים נוספים עם קוביות חלבון סויה:
קישואים עגולים ממולאים בחלבון סויה ומוצרלה טבעונית
חלבון סויה ברוטב עגבניות ותבלין פילדלפיה
שיפודים טבעוניים עם יובה כנפיים וקוביות חלבון סויה
קוביות חלבון סויה, נקניקיות מרגז ופטריות
חציל קלוי עם קוביות חלבון סויה ופטריות
קוביות חלבון סויה ועגבניות שרי אפויות
מעורב ירושלמי טבעוני

תגובות: