חפש

קישואים עגולים ממולאים בחלבון סויה ומוצרלה טבעונית - מתכון

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

הממולאים הטבעוניים האלו ממלאים אותך בעונג, אבל וואי, כמה עונג...



כי מה יש לנו כאן?
או במילים אחרות: קישוא הדא?
קישואים עגולים אפויים, ממולאים בקוביות חלבון סויה בשרניות שבושלו ואז נסגרו, עם בצל קצוץ, עם "בשר" הקישואים קצוץ, כולם בתערובת התבלינים "פילדלפיה" המשגעת ובתגבורת זרעי כוסברה ואבקת שום, בנוסף, כל קישוא נסגר עם שכבה מפנקת של מוצרלת קשיו טבעונית, כל העסק מבצע היכרות לוהטת בתנור, אתם מגישים לשולחן הרי געש מטריפים.



איי קרמבה... זה גן עדן של עניין, אושר בכל ביס, מנעד מרקמים וטעמים של חטאים, מבלי לחטוא כלפי חסרי ישע.

מצרכים: (ל-5 קישואים עגולים. הכפילו בהתאם)
- 100 גרם קוביות חלבון סויה (משקל מוצר יבש) - אם זו הפעם הראשונה שלכם עם חלבון סויה ואין לכם מושג על מה אני מדבר, אתם לגמרי מוזמנים לקרוא את המדריך המפורט והמצולם שהכנתי על חלבון סויה,על סוגיו וצורותיו ועל דרכי הכנתו. למעבר למדריך - לחצו כאן!
- 5 קישואים עגולים טריים
- 3-4 כפות שמן זית
- 1 בצל לבן בינוני/גדול
- אופציונלי ומומלץ: 1 פלפל חריף טרי, או 1 כפית שטוחה צ'ילי יבש גרוס
- 2-3 כפות גדושות של תערובת התבלינים "פילדלפיה". פילדלפיה זו תערובת תבלינים ידועה, אמריקאית במקור. אמנם היא נקראת פילדלפיה, אך היא מגיעה בכלל מניו-אורלינס ומשלבת ניחוחות וטעמים מדהימים (לא להתבלבל עם קייג'ון, המשובחת בזכות עצמה, פילדלפיה זה משהו אחר לגמרי). פילדלפיה ניתנת לרכישה ברוב חנויות התבלינים המובחרות. אגב, אתם יכולים גם לרקוח אותה בעצמכם, כמעט בכל הגרסאות תערובת פילדלפיה מכילה: פפריקה מתוקה, פלפל שחור, זרעי חרדל לבנים/שחורים, זרעי כוסברה, זרעי כמון, טימין, רוזמרין, אורגנו, קצת פלפל קאיין ועוד כמה גודיז שמשתנים מתבלינאי לתבלינאי... זה מנעד עמוק ונוכח ומפנק של טעמים משובחים
- 1 כפית גדושה אבקת שום
- אופציונלי ומוסיף אפטרטייסט נהדר: 1 כפית זרעי כוסברה
- כ-150 גרם מוצרלה טבעונית שאהובה עליכם (בין אם קנויה ובין אם עשויה עצמאית בבית. כאן אני עם מוצרלה קשיו)
- מלח, לפי הטעם



אופן ההכנה:
1. מתחילים משחזור קוביות חלבון הסויה על ידי בישולם בסיר עם מים רותחים  + 1 כף גדושה של תערובת הפילדלפיה וכפית מלח. לאחר שהקוביות מתרככות (משהו כמו 10-15 דקות) מורידים מהאש, מסננים היטב מנוזלים וסוחטים את הקוביות כמיטב יכולתכם. יש הרבה שיטות לסחוט, השיטה שלי עם קוביות היא להמתין שיתקררו קצת ואז מרים אל הידיים חופן קוביות ומוחץ בין שתי כפות ידי, אבל בלחץ מתון, באופן כזה שהנוזלים מנוקזים אבל הקוביות עדיין שומרות על צורתן. מניחים בצד, תורם יגיע בהמשך.

2. חותכים "מכסה" לכל קישוא עגול ואז, באמצעות כפית, בתנועות סיבוביות זהירות, מרוקנים את הקישואים מבשרם. את בשר הקישואים קוצצים דק, גם את החתיכות האכילות מהמכסה שחתכנו קודם.



3. קוצצים את הבצל ואת הפלפל החריף, מחממים את שמן הזית בסיר בינוני, מטגנים עד לתחילת שקיפות הבצל.



4. מוסיפים את בשר הקישואים הקצוץ, את אבקת השום ואת זרעי הכוסברה, מערבבים היטב וממשיכים לבשל/לטגן על אש גבוהה, לעידוד הקישואים לנקז את הנוזלים שלהם החוצה.



5. זה הזמן להוסיף פנימה את קוביות חלבון הסויה, יחד עם 2 כפות גדושות של תערובת הפילדלפיה. מערבבים היטב וממשיכים על אש גבוהה, הנוזלים מצטמצמים ומתחילה להגיע חריכה ריחנית, כאן אפשר להוריד מהאש ומניחים בצד למספר דקות, שיצטנן קצת.



6. ממלאים את הקישואים בתערובת הבשרנית המוכנה, רצוי להשאיר כחצי ס"מ גובה פנוי, לטובת הגבינה.



7. מעמיסים את המוצרלה שבחרתם וסוגרים באמצעותה את פתח הקישואים.



8. מכניסים לתנור, חום בינוני/גבוה, תבנית גלויה. אופים במשך כחצי שעה, או עד שהקישואים מתרככים בלחיצת אצבע צדדית. מוציאים מהתנור, מגישים חם.



9. ומטפסים על הר הגעש הפרטי שלכם בצלחת.



מתכונים נוספים עם קוביות חלבון סויה:
חלבון סויה ברוטב עגבניות ותבלין פילדלפיה
שיפודים טבעוניים עם יובה כנפיים וקוביות חלבון סויה
קוביות חלבון סויה, נקניקיות מרגז ופטריות
חציל קלוי עם קוביות חלבון סויה ופטריות
קוביות חלבון סויה ועגבניות שרי אפויות
רדיאטורי עם קוביות חלבון סויה ופלפלים
מעורב ירושלמי טבעוני

תגובות: