חפש

יובה כנפיים ופלפלים בטנדורי וצ'דר מעושנת - מתכון טבעוני

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

יא רבנן, איזו מנה טבעונית משוגעת זו, בנג'י פסיכי של של מרקמים, טעמים וריחות, נהנינו בה כל-כך.

אנסה לנסח בעדינות: כל ביס נהדר ומענג כאן בעצם מבהיר לך איזה עיכוב אבולוציוני מטופש ומחריד זה, בתכל'ס, לגנוב באכזריות מציפור תמימה, כלואה ומעונה גיהינום, את פאקינג הכנפיים שלה, רק כדי לייצר מנה עם מעוף... כשאפשר אחרת. כל-כך אפשר אחרת.

מה יש כאן?
יובה כנפיים, רצועות פלפל אדום (גמבה), רצועות בצל, פטריות שמפיניון, שום כתוש, פלפל חלפיניו טרי, מוקפצים כולם בשמן זית ותערובת תיבול טנדורי המטריפה, פלוס גבינת צ'דר מעושנת טבעונית, שמספיגה את עצמה עם טעמה וניחוחה אל המרכיבים כולם... 

כאמור: בנג'י.



מצרכים: (לסיר בינוני, בסביבות 5-7 מנות יפות)
- בסביבות 150 גרם יובה בצורת כנפיים (משקל מוצר יבש, זה יוצא חצי חבילה.)
- 3-4 כפות שמן זית
- 2 בצלים לבנים בינוניים, חתוכים לרצועות
- 1 ראש שום, שיניים מקולפות וכתושות
- אופציונאלי אך מומלץ בחום: 1 פלפל חלפיניו טרי, פרוס דק
- 1 קופסת שימורים של פטריות שמפיניון חתוכות (אפשר בהחלט פטריות טריות, אבל בהחלט אין מה להתבייש כאן בפטריות מהקופסה, צפוי כאן עושר טעמים שבכל מקרה יעלים זכר לשימורים, פלוס העובדה הפשוטה ששמפיניון משימורים עמידות יותר לטיגון ושומרות על זהותן)
- 2 פלפלים אדומים (גמבות), חתוכים לרצועות
- 1 כף גדושה תערובת תבלינים טנדורי. (ניתן להשיג את התערובת ההודית המפורסמת והמעולה הזו כמעט בכל חנות תבלינים. כל תבלינאי יערבב אותה קצת אחרת, מן הסתם, אבל היא תמיד טעימה ומיוחדת)
- כ-100 גרם גבינת צ'דר טבעונית מעושנת, מגורדת גס. כאן השתמשתי בצ'דר המעושנת של "ליב", מעולה בעיני. אפשרי בהחלט להשתמש גם בצ'דר הלא פחות מעולה של וגה או כל גבינה טבעונית אחרת שמדברת אליכם, הכל אחל'ה. כאן אני עם "ליב", כי המעושנת מביאה איתה קטע די מדהים למנה, לטעמי
- במידת הצורך - מלח, לפי הטעם


אופן ההכנה:
1. מתחילים משחזור היובה: משרים את הכנפיים בקערה/סיר עם מים קרים למשך כ-15-20 דקות, עד לריכוך מלא, או לחילופין, ממליץ להשרות במים רותחים ל-5-7 דקות, לטובת היפטרות מריח היובה הגולמית, עד לריכוך מלא ואז לסנן מנוזלים ולשטוף קצרות את היובה במים קרים.




2. בסיר בינוני (או ווק ענק) מחממים את השמן, מוסיפים את הבצל, השום, החלפיניו, מטגנים על אש גבוהה עד לתחילת השחמה.

3. מוסיפים את הפטריות והפלפלים האדומים, מערבבים היטב וממשיכים להקפיץ על אש גבוהה, כדי לוודא שנוזלים מיותרים מצטמצמים להם, אנחנו רוצים טיגון, לא בישול.

4. כשאין יותר שלוליות בסיר, זה הזמן להוסיף את הכנפיים המסוננות, מוסיפים גם את תערובת הטנדורי, מערבבים היטב וממשיכים להקפיץ מספר דקות, לוודא שכל המרכיבים מקבלים את התבלינים ואת החריכה הקלה.

5. לאחר שהתבלינים נוגעים בהכל, זה הזמן להוסיף גם את הצ'דר המעושנת המגורדת. מערבבים היטב תוך כדי הקפצה. שימו לב - הצ'דר תיעלם לכם מהעין, היא תהפוך לשקופה והיא תיספג בכנפיים ובירקות, תוך כדי שהיא תעניק להם טעמים גבינתיים מעושנים. הצ'דר כאן היא בעצם על תקן של תבלין, שמורגש חזק בטעם ובריח, פחות בויז'ואל.

6. זה מוכן כשכל העסק מתחיל להיחרך - מורידים מהאש, מצלחתים, מגישים, מארגנים ביס מגוון על המזלג, מוודאים שהריתמה מהודקת היטב, קופצים ועפים. עפים היטב.



מתכונים נוספים עם יובה כנפיים:
סוּשִׁיוּבָּה ופטריות
דלעת ערמונים ממולאת ביובה כנפיים
דלעת יפנית ממולאת ביובה כנפיים מוקרמת
סמבוסק חומוס ממולא ביובה כנפיים בטנדורי
אטריות חיטה ויובה כנפיים בקארי אדום וקרם קוקוס
שיפודים טבעוניים עם יובה כנפיים וקוביות חלבון סויה
תוספות טבעוניות לאינג'רה
פלפלים ממולאים באורז, יובה כנפיים ופטריות בוויסקי
חֲצִילִיוּבָּה
מעורב ירושלמי טבעוני
אדמה בעננים - מתכון טבעוני
כנפיים טבעוניות בקארי וטריאקי

תגובות: