חפש

דלעת יפנית ממולאת ביובה כנפיים מוקרמת - מתכון טבעוני

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

מתכון משותף שתפרתי יחד עם קרן המוכשרת שלי, הוביל ליצירת מנה משגעת, ביופייה, באופייה, עם מרקמים וטעמים שהם פשוט חגיגה בתוך הפה.



מה בעצם יש לנו כאן היום?
וואי, קחו נשימה עמוקה והחזיקו חזק: דלעת יפנית אפויה בתנור, ממולאת ביובה כנפיים שנסגרה קודם על מחבת עם בצל ושום ותערובת תבלינים קארי, מבושלת אח"כ בקרם קוקוס עם מחית קארי אדומה וחמאת בוטנים.

מנה מושלמת גם לאירוח, כי דלעת יפנית היא פשוט תכשיט מהמם על השולחן, בגודל מושלם, בטעם נהדר! להוריד פלח מהדבר הזה אל צלחת זה אפקט מעורר תיאבון בזכות עצמו, כל שכבות היובה כנפיים מפוצצות קרם קוקוס וקארי, שבשר הדלעת עצמה מאזן מושלם.

ממליץ על המנה הזו בחום, יצאה מדהים בזכות קרן שלי, שמבינה בישול אסייאתי הרבה יותר טוב ממני, אני אוהב להישען עליה קצת כשבא לי רעיון למתכון ב"מחלקה" הזו, יש לה טעם ויש לה יד, יא רבנן, אני כל-כך בר מזל...



מצרכים: (אני עם 2 דלועים כאן, זה איפשהו בין 4-6 מנות, תלוי בגודל הדלועים שקניתם וברמת הרעב שלכם...)
- 100 גרם יובה כנפיים (משקל מוצר יבש, זה שליש חבילה)
- 3-4 כפות שמן לטיגון
- 1 בצל לבן בינוני, מקולף וחתוך לרצועות
- בסביבות 1 כף אבקת תערובת קארי (כאן זו אבקת קארי, הצהובה, כן? עוד מעט יש גם משחת קארי אדומה, שני מוצרים שונים...)
-  6-7 שיני שום קלופות, אפשר גם ראש שלם, שיניים פרוסות דק
- 1 קופסת קרם קוקוס (400מ"ל)
- 1 כפית גדושה משחת קארי אדומה (העניין הזה פיקנטי, אז כאן הכמות תשתנה לפי טעמכם, בסדר? אפשר גם כף, אפשר גם חצי כפית אם אתם עדינים עם חריף. התחילו בקטנה בהמשך המתכון ותגברו לפי טעמכם. בנוסף, אם אתם מעדיפים את הירוקה או אחרת - אחל'ה, לכו על זה. לטעמנו האדומה היא הטעימה ביותר, בפער...)
- 1 כף גדושה חמאת בוטנים
- 1/2 כפית שמן שומשום
- 2 דלועים יפניות (דלעת יפנית היא דלעת כתומה וקטנה משמעותית מהדלעת הקלאסית העצומה שכולנו מכירים. ניתנת להשגה אצל ירקנים מובחרים. הגודל של דלעת יפנית הוא בסביבות כגודל של מלון, מה שמגדיר אותו כמושלם לעבודה עם תנור ביתי קטן. לצורך השוואה, כאן אני עם דלעת אחת במשקל 1100 גרם ועוד אחת במשקל 1350 גרם)
- מספר גבעולי עירית, קצוצה
- כ-1/2 כפית מלח גס




אופן ההכנה:
1. מתחילים משחזור היובה: משרים את הכנפיים בקערה/סיר עם מים קרים למשך כ-15-20 דקות, עד לריכוך מלא, או לחילופין, ממליץ להשרות במים רותחים ל-5-7 דקות, לטובת היפטרות מריח היובה הגולמית, עד לריכוך מלא ואז לסנן מנוזלים ולשטוף קצרות את היובה במים קרים.




2. מחממים 1-2 כפות שמן לטיגון  במחבת עמוקה או סיר, מטגנים את הבצל עד להזהבה חלקית.

3. מוסיפים את היובה אל המחבת, מוסיפים גם את תבלין תערובת הקארי, מערבבים היטב וממשיכים להקפיץ על אש גבוהה, עד לסגירה בטיגון ותחילת חריכה של הכנפיים. מסירים מהאש.



4. שוב פעם כף או שתיים של שמן אל סיר, מוסיפים את משחת הקארי האדומה, משחקים איתה על המחבת, לפורר ולפתוח טעמים וריחות, אתם תרגישו את זה מגיע, זה שלב מענג בהכנה, כשהמשחה מתחילה לעלות אליך לאף ופותחת לך ת'צ'אקרות. כשהמשחה מפורקת בתחתית הסיר/מחבת, זה הזמן ליצוק פנימה את קרם הקוקוס. מערבבים היטב ומביאים לרתיחה.

5. כשקרם הקוקוס הריחני מבעבע, זה הזמן להוסיף את חמאת הבוטנים. גם כאן, מערבבים היטב ומסייעים לחמאת הבוטנים להתפרק מגוש אחד עקשן אל תוך כלל הרוטב.

6. כשלפנינו קרם די אחיד, זה הזמן להוסיף פנימה את הכנפיים המטוגנות. מערבבים היטב ומבשלים מספר דקות, מאפשרים לכנפיים לספוג אליהן את הקרם הפסיכי הזה שעוטף אותן, מורידים מהאש, מוסיפים את חצי כפית שמן השומשום, מערבבים ומניחים בצד.



7. מכינים את הדלועים לעבודה: חותכים להם מכסה, בגובה של כס"מ או שניים מהראש.



8. מסירים את הגרעינים ואת "השטויות", הכי פשוט זה באמצעות כף, מנקים את הדלועים להיות כלי קיבולת.



9. ממלאים את הדלועים בתבשיל הכנפיים, ממלאים עד אפס מקום, ממש עד ללמעלה.



10. מניחים על תבנית אפיה, סוגרים את הדלועים עם "המכסים", מברישים מבחוץ עם שמן זית.



11. מכניסים לתנור/טוסטר אובן, למשך כ-45 דקות, על חום בינוני/גבוה, כ-200 מעלות, עד שהדלועים מתרככות למגע חיצוני בלחיצת אצבע.

12. מסירים את המכסים, אפשר כבר לחתוך לרבעים או חצאים, פר מנות ולפי גודל הדלעת. מפזרים עירית קצוצה, מלח גס, מגישים חם, מרימים ביס שכולל כנפיים ודלעת אל אותו ביס, מכניסים אל הפה, עוצמים עיניים בעונג ומפנימים, גם אם מטאור פתאומי ימחק את הכדור ברגע זה? זה בסדר, כן הספקתם לחוות עניינים של החיים עצמם...




מתכונים נוספים עם יובה כנפיים:
סוּשִׁיוּבָּה ופטריות
דלעת ערמונים ממולאת ביובה כנפיים
יובה כנפיים ופלפלים בטנדורי וצ'דר מעושנת
סמבוסק חומוס ממולא ביובה כנפיים בטנדורי
אטריות חיטה ויובה כנפיים בקארי אדום וקרם קוקוס
שיפודים טבעוניים עם יובה כנפיים וקוביות חלבון סויה
תוספות טבעוניות לאינג'רה
פלפלים ממולאים באורז, יובה כנפיים ופטריות בוויסקי
חֲצִילִיוּבָּה
מעורב ירושלמי טבעוני
אדמה בעננים - מתכון טבעוני
כנפיים טבעוניות בקארי וטריאקי

תגובות: