חפש

פלפלים ממולאים ברצועות חלבון סויה ופטריות שימג'י - מתכון

כתיבה וצילומים: יגאל גיאת

לרוב, מתכוני הממולאים הולכים לכיוון של בשר טחון או שבבי סויה או אורז. מודה שאני אוהב יותר ממולאים "גסים", עם חתיכות גדולות בפנים, פחות תערובת קציצתית. בנוסף, לרוב ממליצים להצטייד בגמבות גדולות. גם כאן אני פחות בקטע, כי לדעתי הגמבה דקה מדי בשביל לספק טעמים לכמות גדולה של מילוי, לכן אני אוהב לקנות גמבות קטנות, כדי שכל המילוי שבתוכו יקבל טעמים ממנה ופשוט מצלחתים 2-3 גמבות למנה. זה גם יפה יותר על הצלחת, אגב.

אז מה שבחרתי כאן הפעם למילוי אלו רצועות בשרניות של חלבון סויה ופטריות שימג'י חומות ולבנות בתיבול טוסקנה משגע שקיבל חיזוקים מעושנים פלוס הדגשת טעמים בעזרת שמרי בירה.

זו מנה ממש טעימה וכיפית, בשרנית עם טעמים עמוקים, בו זמנית עוקצת ומלטפת. מתאימה מאוד גם לאירוח, קלה להכנה.
 
פלפלים ממולאים - מתכון טבעוני
מצרכים:
- 12 גמבות אדומות קטנות/בינוניות, חתוכות ל"סיר ומכסה" ונקיות מבפנים
- 150 גרם רצועות חלבון סויה (משקל מוצר יבש)
- 2 בצלים לבנים בינוניים (כ-350 גרם יחד), מקולפים וחתוכים לרצועות
- 2 חבילות פטריות שימג'י, חומות ולבנות (300 גרם יחד)
- 4 כפות שמן (עדיף לא שמן זית, כי תהיה כאן אפייה ושמן זית "מאבד את זה" בטמפרטורות מעל 200 מעלות)
- אופציונלי, אבל מומלץ בחום: 1 פלפל חריף טרי, פרוס
- 3 כפות תערובת תבלינים טוסקנה (זו תערובת משגעת שקיימת בכל חנות תבלינים, לרוב היא תכיל פפריקה, רוזמרין, עלי דפנה, אורגנו, מיורן, זרעי שומר, אבקת בצל ועוד עניינים טעימים שיחדיו מתחברים לתערובת מדהימה שמתאימה לאינספור סוגי מאכלים.)
- 1 כפית גדושה שום גרוס מעושן (אם אין לכן מעושן אז פשוט אבקת שום)
- 1 כפית גדושה פפריקה מעושנת
- מלח לפי הטעם שלכם
- 4 כפות שמרי בירה

פלפלים ממולאים - מתכון טבעוני

אופן ההכנה:
1. משחזרים את רצועות חלבון הסויה: מבשלים אותם בסיר עם מים רותחים במשך כ-20 דקות, יחד עם כף אחת של תערובת טוסקנה, כשרך מספיק מסננים מהמים, לוחצים על הרצועות כשהן על המסננת, לטובת ניקוז נוזלים ככל האפשר ומניחים בצד בינתיים.

פלפלים ממולאים - מתכון טבעוני

2. מחממים בווק או בסיר את השמן, מטגנים את הבצל ואת הפלפל החריף, מוסיפים את רצועות חלבון הסויה, מכניסים את התבלינים (2 כפות טוסקנה, 1 כפית שום מעושן, 1 כפית פפריקה מעושנת, מלח לפי הטעם) ומקפיצים על אש גבוהה במשך מספר דקות. אם אין נוזלים שיוצאים מרצועות הסויה, אפשר להוסיף את פטריות השימג'י, לערבב היטב ולהמשיך להקפיץ את כל העסק, עד שמתחיל לקבל צריבה ומורידים מהאש.

פלפלים ממולאים - מתכון טבעוני

3. עכשיו זה שלב מצוין להוסיף פנימה את שמרי הבירה ולערבב.

4. ממלאים את הגמבות בנדיבות, עד ללמעלה, בלי "כיסי אוויר". כשהגמבה תתרכך באפייה, כל כיס אוויר יגרום לגמבה להתקפל לתוכו. מסדרים את הגמבות על תבנית אפייה.

פלפלים ממולאים - מתכון טבעוני

5. מכניסים לתנור, חום בינוני/גבוה, 200 מעלות, למשך כשעה או כמה זמן שצריך עד שאתם רואים שהגמבות מקבלות את ההשחמה החיצונית.

פלפלים ממולאים - מתכון טבעוני

6. אם אתם לא מתעצלים, אז כפיניש, אני ממליץ להוריד בעשר דקות האחרונות את ה"מכסים" של הגמבות ולאפות על גריל עליון לטובת השחמה קלה של השכבה העליונה, זה מחמיא.

7. זהו, מוכן, מצלחתים, מתיישבים, כל אחד חוצה לעצמו את הפלפל הממולא שלו, מרשה לעסק להתפרק בצלחת, זה משוגע, שמרי הבירה גם מחזקים מאוד את הטעמים וגם מביאים איתם משהו כמעט גבינתי, קונטרה מענגת למרקמים הבשרניים של חלבון הסויה והפטריות. 

8. בהצלחה ובתיאבון!

פלפלים ממולאים - מתכון טבעוני

מתכונים נוספים עם רצועות חלבון סויה:
שיפודי ירקות וחלבון סויה
גלילות חציל טבעוניות
מעורב ירושלמי טבעוני
סירות קישואים בשרניות

תגובות: